در رویداد آنپکد سامسونگ چه گذشت؟

937c167ccbca4fc1e9d360ffedf2a3a3
زمان مطالعه: 8 دقیقه

سامسونگ امروز رویداد آنپکد ۲۰۲۱ خود رابرگزار نمود. در این رویداد از محصولات جدید خود که شامل نسل جدید گوشی‌های تاشو است رونمایی کرد. ما درباره این رویداد در این خبر به طور مفصل صحبت کردیم.

مدت‌ها است که همه‌ی دنیا منتظر رونمایی سامسونگ از محصولات جدیدش هستند. در هفته‌ها و ماه‌های گذشته اخبار بسیار زیادی را درباره گوشی‌های تاشو سامسونگ خواندید و تصاویر بسیار زیادی در این خصوص مشاهده کردید. بسیاری از علاقه‌مندان برند سامسونگ بی‌صبرانه منتظر رسیدن رویداد آنپکد بودند تا اطلاعات دقیقی را از شرکت سامسونگ بشوند.

در این مراسم از محصولات جدید همچون گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ رونمایی شد همان‌گونه که احتمالا در اخبار منتشر شده، اطلاعات بسیار زیادی را در مورد این محصولات شنیده‌اید. این گوشی‌های هوشمند جدید از مشخصات فنی قدرتمندی برخوردار هستند. یکی دیگر از مزایای بسیار هیجان‌انگیز این گوشی‌ها نمایشگر امولد با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی است. گلکسی زد فولد ۳ و زد فیلپ ۳ از استاندارد IPX8 پشتیبانی می‌کنند. این یعنی این دو محصول در برابر نفوذ آب مقاوم هستند.

در کنار گوشی‌های هوشمند، سامسونگ در این رویداد از ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ نیز رونمایی کرد. این ساعت‌ها دارای یک مدل استاندارد و کلاسیک هستند. در همین امروز کشور کره از تراشه W920 خود رونمایی کرد. این گجت در این ساعت به کار گرفته شده است. یکی دیگر از این محصولات که در رویداد آنپکد رونمایی شد، ایرباد بی سیم گلکسی بادز ۲ به همراه قلم مخصوص گوشی‌های تاشو و لوازم جانبی متنوع بود.

در رویداد آنپکد سامسونگ چه گذشت؟ گلکسی زد فولد ۳گلکسی زد فولد ۳

یکی از مهم‌ترین محصولی که امروز در رویداد آنپکد معرفی شد، گلکسی زد فولد ۳ بود. این گوشی هوشمند جدید سامسونگ جز اولین گوشی‌های تاشو در جهان است. این گوشی دارای استاندار IPX8 است. یعنی در برابر آب مقاومت از خود نشان می‌دهد. بر این اساس این گوشی در عمق ۱.۵ متر و تا مدت ۳۰ دقیقه از خود در برابر نفوذ آب مقاومت نشان می‌دهد. این گوشی هوشمند جدید سامسونگ که امروز به طور کامل معرفی شد، مانند نسخه قبل خود دارای دو نمایشگر است. پنل داخلی نمایشگر، از نوع تاشو و پنل بیرونی آن از نوع استاندارد است. یکی از تفاوت‌های بزرگ و جذاب در این گوشی این است که گوشی تاشو گلکسی د فولد ۳ از قلم S Pen و S Pen پرو  پشتیبانی می‌کند.

این گوشی به یک نمایشگر داخلی ۷.۶ اینچی از نوع امولد مجهز است. نرخ نوسازی در نمایشگر داخلی گوشی برابر با ۱۲۰ هرتز است. نمایشگر بیرونی این گوشی ۶.۲ اینچ از نوع امولد است. همچنین نرخ تازه‌سازی در نمایشگر خارجی این گوشی سامسونگ برابر با ۱۲۰ هرتز است. صفحه نمایش خارجی گلکسی زد فولد ۳، توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول، دوربین سلفی‌اش است که بر زیر صفحه نمایشگر قرار گرفته است. گلکسی زد فولد ۳ برخلافه نسخه قدیمی، دارای یک دوربین سلفی در زیر نمایشگر داخلی است. رزولوشن آن تنها برابر با ۴ مگاپیکسل است.

این گوشی هوشمند جدید از تراشه قدرتمند اسنپدراگون G5 888 بهره می‌برد. این چیپ را یک رم ۱۲ گیگابایتی با حافظه داخلی ۲۵۶ و یا ۵۱۲ گیگابایت همراه می‌کند. در پنل پشتی گوشی یک ماژول سه‌گانه قرار گرفته است. سنسور دوربین اصلی برابر با ۱۲ مگاپیکسل است. همچنین دوربین سلفی در صفحه نمایشگر خارجی برابر با ۱۰ مگاپیکسل است. گوشی هوشمند جدید سامسونگ دارای یک سنسور اثر انگشت برروی فریم خود است. ظرفیت باتری در گلکسی زد فولد ۳ برابر با ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت است. همچنین این گوشی از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

در رویداد آنپکد گلکسی زد فولد ۳ در سه رنگ مشکی، سبز و نقره‌ای رونمایی شد. اندروید پیش فرض در این گوشی اندورید ۱۱ است. سیستم عامل اندروید ۱۱ را در این گوشی رابط کاربری One UI 3 همراه می‌کند. این گوشی سامسونگ با قیمت پایه ۱۷۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

گلکسی زد فلیپ ۳

در رویداد آنپکد امروز، سامسونگ از گلکسی زد فلیپ ۳ خود نیز رونمایی کرد. این گوشی هوشمند جدید سامسونگ همچنان دارای دو نمایشگر داخلی و خارجی است. نمایشگر داخلی گلکسی زد فلیپ ۳، برابر با ۶.۷ اینچ است. اما پنل خارجی این گوشی به یک نمایشگر ۱.۹ اینچی مجهز شده است. هم پنل داخلی و هم خارجی از نوع امولد هستند. اما نمایشگر داخلی این گوشی دارای نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی است.

گلکسی زد فیلپ ۳ هم مانند گوشی‌های هوشمند گلکسی فولد زد ۳ از یک چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‎برد. این گوشی هوشمند از شبکه G5 پشتیبانی می‌کند. شرکت سامسونگ این محصول خود را در نسخه با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت به بازار عرضه خواهد کرد. هر دو این نسخه‌ها دارای یک رم ۸ گیگابایتی نیز هستند. این مدل سامسونگ از کارت حافظه خارجی جهت بیشتر کردن حافظه حمایت نمی‌کند. گوشی زد فیلپ ۳ دارای دوربین اصلی دوگانه و یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی است.

این دستگاه از یک باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. همچنین این گوشی جدید از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی باسیم و شارژ بی سیم سریع ۱۱ واتی پشتیبانی می‎کند. بر روی فریم این دستگاه سنسور اثر انگشت قرار دارد. گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ با قیمت پایه ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

در رویداد آنپکد سامسونگ چه گذشت؟گلکسی واچ ۴

گلکسی واچ ۴

یکی دیگر از محصولات سامسونگ که در کنار گوشی‌های هوشمند، امروز در رویداد آنپکد سامسونگ معرفی شد، گلکسی واچ ۴ بود. این ساعت هوشمند در دو مدل استاندارد و کلاسیک به بازار عرضه خواهد شد. مدل استاندارد این ساعت هوشمند دارای دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلی متر است و همچنین بدنه آن از جنس آلومینیوم خواهد بود. اما مدل کلاسیک گلکسی واچ ۴ در دو سایز ۴۲ و ۴۶ میلی متر و با یک بدنه فولادی به مخاطبین عرضه خواهد شد.

یکی از خصوصیات منحصر به فرد گلکسی واچ ۴ این است که این ساعت هوشمند از جدیدترین چیپست ۵ نانومتری سامسونگ برای گجت های پوشیدنی یعنی اگزینوس W920 بهره می‎برد. یکی دیگر از ویژگی‌های گلکسی واچ ۴، مقامت آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است. این ساعت هوشمند تا عمق ۵۰ متری در آب به خوبی از خود مقاومت نشان می‌دهد. شیشه‌ی صفحه نمایش این محصول توسط گوریلا گلس +DX محافظت می‌شود. گلکسی واچ ۴ دارای گواهینامه استاندارد نظامی G 810 است. این گواهینامه نشان می‌دهد ساعت هوشمند جدید سامسونگ تا یک ساعت در شرایط سخت، مقاوم است.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این ساعت که باعث خاص بودن آن شده، سیستم عاملش است. در این ساعت دیگر خبری از تایزن نیست. گلکسی واچ ۴ از Wear OS 3 با رابط کاربری One Watch UI پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل جدید این گوشی از نظر ظاهری شبیه به همان تایزن است. ظاهر گلکسی واچ ۴ دقیقا شبیه به همان گلکسی واچ ۳ است. همچنین برخی ویژگی‌های گلکسی واچ اکتیو ۲ را نیز حفظ کرده است. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • تشخیص افتادن کاربر
  • سنجش قند خون و فشار خون
  • قابلیت ثبت نوار قلب
  • تحلیل ترکیب بدن بر اساس ۵ فاکتور BMI
  • میزان عضله و چربی
  • میزان آب بدن و متابولیسم بدن

در این ساعت هوشمند جدید چند حسگر بر روی کلیدهای کنار ساعت قرار داده شده است. این حسگرها برای محاسبه دقیق ترکیب بدن هستند.

قیمت این ساعت هوشمند در مدل پایه برابر با ۲۴۹ دلار است و در مدل کلاسیک با قیمت پایه برابر با ۳۴۹ دلار روانه بازار خواهد شد.

در رویداد آنپکد سامسونگ چه گذشت؟ گلکسی بادز 2گلکسی بادز ۲

آخرین محصولی که امروز در رویداد آنپکد رونمایی شد، ایرباد بی سیم گلکسی بادز ۲ بود. این ایرباد بی سیم به نسبت ایربادهای قبلی سامسونگ، بسیار پیشرفته‌تر است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این ایرباد بی سیم، فناوری حذف نویز فعال است.

طراحی گلکسی بادز ۲ سامسونگ به شکلی است که به راحتی در داخل گوش قرار می‌گیرد. بخش انتهایی این ایرباد دارای یک لاستیک سیلیکونی است. این ایرباد از طریق این دو لاستیک به راحتی در حفره گوش محکم می‌شود. ایرباد جدید و پیشرفته سامسونگ دارای یک داریور دوگانه یکی ووفر ۱۱ میلی متری و دیگری یک تیوتر ۶.۵ میلی متری است. همچنین با وجود تنظیم صدا توسط AKG، نشان می‌دهد که میزان صدا در این ایرباد بسیار با کیفیت خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های بسیار خاص ایرباد بی سیم بادز ۲، سیستم حذف نویز فعال است. این سیستم در نسخه‌های قبلی موجود نبوده است. کاربر در این ایرباد جدید می‌تواند میزان حذف نویز را در سه سطح تنظیم کند. همچنین ایرباد بادز ۲ امکان پخش صدای محیط با قابلیت در ۳ سطح را نیز داراست. این ایرباد جدید سامسونگ دارای گواهینامه استاندارد IPX7 است. براساس این گواهینامه ایرباد بادز ۲ در عمق یک متری آب به مدت ۳۰ دقیقه از خود مقاومت نشان می‌دهد.

در هدفون‌های بی سیم میزان شارژدهی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید قبل از خرید به آن توجه کنید. ایرباد بادز ۲ سامسونگ از باتری ۶۱ میلی آمپر ساعتی برای هر گوشی هدفون استفاده کرده است. کیس شارژ این هدفون هم مجهز به باتری ۴۷۲ میلی آمپر ساعتی است.

با توجه به ادعای خود شرکت سامسونگ، هر گوشی این ایرباد در صورت شارژ کامل، با روشن بودن حذف نویز فعال تا ۵ ساعت شارژدهی دارد و اگر حذف نویز را برای هر گوشی خاموش کنید، میزان شارژدهی آن افزایش پیدا خواهد کرد و تا ۷.۵ ساعت نیز شارژدهی خواهد داشت. با کمک کیس شارژ هم شارژدهی به ۲۰ ساعت می‌رسد.

این ایرباد جدید و خاص سامسونگ در چهار رنگ مشکی، سفید، بنفش و سبز به بازار عرضه خواهد شد. البته این رنگ‎ها مربوط به گوشی ها و داخل کیس شارژ است. وگرنه در تمامی مدل‌ها بیرون کیس شارژ به رنگ سفید است. گلکسی بادز ۲ با قیمتی برابر با ۱۴۹ دلار به فروش خواهد رسید.

نسخه تام براون

سامسونگ در رویداد آنپکد ۲۰۲۱ مانند همیشه از نسخه ویژه محصولات خود تحت عنوان تام براون ادیشن نیز رونمایی کرد.کشور کره نسخه تام براون گلکسی زد فولد ۳، زد فیلپ ۳، بادز ۲ و گلکسی واچ ۴ را به بازار عرضه کرده است.

این محصولات از لحاظ مشخصات فنی با نسخه استاندارد خود تفاوتی ندارند. اما طراحی آن ها متفاوت تر است و از لوازم جانبی مخصوصی نیز استفاده می کنند. محصولات تام براون به تعداد بسیار محدود و با قیمتی بالاتر از نسخه استاندارد به بازار عرضه خواهند شد.

امروز مورخ ۲۰ مرداد ماه تقریبا ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران رویداد آنپکد سامسونگ برگزار خواهد شد. با معرفی و رونمایی از محصولات جدید، به تمام شایعات پایان داده می‌شود و همگی درباره محصولات جدید سامسونگ که مدت‌ها در انتظارش بوده‌ایم، اطلاعات درست و دقیقی به دست خواهیم آورد. این رویداد در سال ۲ بار توسط شرکت سامسونگ برگزار می‌شود تا سامسونگ محصولات جدید و بسیار خاص خود را در آن معرفی کند. با توجه به معرفی و رونمایی از محصولات گلکسی فولد ۳، گلکسی فلیپ ۳، گلکس واچ ۴ و ایرباد بی سیم بادز ۲ مخاطبین و علاقه‌مندان این برند هنگام ورود به بازار راحت تر می‌توانند برای خرید خود تصمیم گیری کنند. اطلاعات بالا خلاصه‎ای از رویداد آنپکد بود.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار