موتورولا وان فیوژن رونمایی شد

40761059c094ee21c35d708a770db1a7
زمان مطالعه: 3 دقیقه

چندی پیش موتورولا از گوشی میانرده خود به نام وان فیوژن پلاس رونمایی کرده بود، بنابراین می توان به این نتیجه رسید که وان فیوژن باید نسخه ضعیف تر این مدل باشد. صفحه نمایش ۶.۵ دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری از مهمترین مشخصه های این گوشی به شمار می آید. موتورولا با رونمایی از این مدل قصد ارائه یک میانرده مقرون به صرفه را داشته است، البته در این امر موفق نیز بوده. اما برای کشور ما که در این شرایط اقتصادی قرار دارد قیمت ۲۵۰ دلاری برای یک گوشی میانرده، اقتصادی بودن آن را ملموس نخواهد بود. در ادامه به سایر مشخصات این گوشی پرداخته خواهد شد:

مشخصات موتورولا وان فیوژن

صفحه نمایشگر و بدنه وان فیوژن

وان فیوژن به نسبت برادر هم کیش خود وان فیوژن پلاس دارای برخی قابلیت های یکسان است، اما به دلیل اینکه مدل ضیف تر برادر خود به شمار می آید بی شک برخی امکانات در آن حذف شده است.

اگر به یاد داشته باشید نمایشگر وان فیوژن پلاس در مقیاس ۶.۵ اینچ بدون هیچ بریدگی و ناچ با رزولوشن فول اچ دی رونمایی شد. علی رغم اینکه مدل پایین تر آن یعنی وان فیوژن ابعاد نمایشگری به همین اندازه دارد، وضوح نمایشگر آن به ۷۲۰P نزول پیدا کرده است. مضاف بر این در این مدل دوربین سلفی در یک ناچ U مانند جا خوش کرده است در حالی که در مدل ارتقا پیدا کرده آن این دوربین از فناوری دوربین سلفی پاپ آپ برخوردار بود. بنابراین مقداری از ابعاد صفحه نمایشگر در وان فیوژن به قرار گیری دوربین سلفی در یک حاشیه باریک اختصاص داده شده است.

در قاب پشتی این گوشی میانرده از خانواده گوشی های موتورولا شاهد قرار گیری یک دوربین چهارگانه در طراحی عمودی شکل هستیم که تنها در میزان قدرت و پیکسل از دیگر اعضای خانواده متفاوت می شود.

سنسور حسگر اثر انگشت که نقش امنیتی این گوشی را به دوش می کشد به مانند وان فیوژن پلاس درقلب لگوی موتورولا جای گرفته است که قابلیتی دوگانه خواهد داشت.

موتورولا وان فیوژن

دوربین وان فیوژن

وان فیوژن دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است. این در حالی است که وان فیوژن پلاس برای دوربین اصلی خود از لنز ۶۴ مگاپیکسل بهره گرفته بود. با این وجود دیگر لنز های موجود در دوربین این دو دستگاه به یکدیگر شباهت دارند و هر دو از سه لنز ۸، ۵ و ۲ مگاپیکسلی استفاده می کنند که کیفیت قابل قبولی را ایجاد خواهند کرد.

دوربین سلفی این دستگاه نیز دچار تغییرات محسوسی شده است، به گونه ای که لنز آن از ۱۶ مگاپیکسل در وان فیوژن پلاس به ۸ مگاپیکسل کاهش یافته.

مشخصات فنی وان فیوژن

وان فیوژن از پردازنده اسنپدراگون ۷۱۰ کوالکام با سیستم عامل اندروید ۱۰ استفاده می کند. این در حالیست که وان فیوژن پلاس از تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ بهره مند بوده است.

حافظه این دستگاه ۴ گیگابایت بوده و از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی نیز پشتیبانی می کند. کاربران می توانند برای دستیابی به فضای بیشتر ذخیره سازی از کارت حافظه نیز استفاده کنند. با این حال وان فیوژن پلاس دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. بنابراین نقاط ضعیف تر این گوشی رفته رفته محرز تر می شود.

باتری این دستگاه نیز به مانند برادر خود از قدرت ۵۰۰۰ میلی آمپری برخوردار است. اما در مورد مشخصات آن مثل قابلیت شارژ معکوس و همچنین امکان شارژ سریع  اطلاعاتی در دست نیست. با این حال گمان می رود که به مانند وان فیوژن پلاس از شارژ سریع ۱۵ واتی بهره مند باشد.

سخن پایانی

کمپانی موتورولا با ساخت گوشی های خانواده وان فیوژن در مسیر ساخت گوشی های میانرده قدم گذاشته است . شاید این گوشی به لحاظ ظاهری نسبت به برند هایی مانند گوشی شیائومی و یا گوشی هوآوی که در ساخت این دست گوشی ها شهره هستند، نرسد، اما به لحاظ کارکرد دارای قدرت بالایی هستند که می تواند توقع کاربران را از گوشی میانرده برآورده کند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار