معرفی اپل واچ سری ۶

71f677144af7858ec23f4dfd866b6baf
زمان مطالعه: 5 دقیقه

این روز ها بازار ساعت های هوشمند به مانند گوشی های هوشمند داغ است. حال کاربران بسیاری درصدد خرید ساعت هایی هستند که که با گوشی هوشمندشان همخوانی داشته باشد. طرفداران برند اپل به ساعت های سری جدید این کمپانی می نازند و از سو کاربران گوشی های اندرویدی نیز به دنبال برتری جویی ساعت های اندرویدی هستند. البته که در میدان این ساعت های اندرویدی این کمپانی سامسونگ است که حرف اول را می زند. درواقع می توان ادعا کرد که اولین و تنهاترین رقیب سرسخت ساعت های اپل ساعت های سامسونگ هستند. چندی پیش نیز شاهد رونمایی سامسونگ از ساعت هوشمند گلکسی واچ ۳ بودیم که در مقایسه ای مفصل آن را با اپل واچ سری ۶ مقایسه کرده ایم . اگر در انتخاب بین این دو اسمارتواچ تردید دارید می توانید با خواندن مقاله «مقایسه اپل واچ سری ۶ با گلکسی واچ ۳ سامسونگ» به این تردید پایان دهید.

در این نوشتار بر آن شدیم تا آخرین مدل از ساعت های هوشمند اپل را ( اپل واچ سری ۶ ) مورد نقد و بررسی قرار دهیم با دیجی دو همراه باشید:

معرفی اپل واچ سری 6

مشخصات اپل واچ سری ۶

ماجرای رونمایی از محصولات جدید اپل داستانی طول و دراز دارد. شایعاتی که پیرامون محصولات جدید این کمپانی دست به دست می شد طاقت دوستداران این برند را کمتر می کرد. این کمپانی وعده داده بود که در ماه سپتامبر از محصولات خود رونمایی کند، اما در اتفاقی که رخ داد موجب شد که تنها بخشی از این محصولات رونمایی شوند و رونمایی از گوشی های آیفون ۱۲ به تاریخ دیگری موکول شود. به وعده این کمپانی در اواخر شهریور ماه ساعت هوشمند جدید اپل رونمایی شد.

قطعا می دانید که اپل در تولید ساعت های هوشمند تاریخچه ای پر بار و طولانی مدت دارد. این کمپانی با اضافه کردن برخی امکانات به سری جدید ساعت های خود طرفداران و حتی منتقدین را بیتاب رونمایی کرده بود. اما اپل واچ سری ۶ چه چیز هایی بیشتر از ساعت های هوشمند قدیمی این کمپانی دارد؟

معرفی اپل واچ سری 6

حسگر سنجش نوار قلب

اگر قرار بود ساعت های هوشمند نیز به مانند ساعت های کلاسیک تنها نشان دهنده زمان باشند دیگر نمی توانستیم نام هوشمند را بر آن ها بار کنیم. این ساعت ها علاوه بر قابلیت سنجش زمان عهده دار سنجش برخی ورزش ها و همچنین سنجش بخشی از علائم جسمی نیز هستند. در این سری از ساعت های کمپانی اپل این امکان فراهم شده است تا افراد بتوانند به مانند یک آزمایشگاه به این ساعت اعتماد کنند. اپل واچ سری ۶ با داشتن توانایی ثبت نوار قلب می تواند به مانند یک پرستار برای کاربر عمل کند. البته لازم به ذکر است که این کاربری تا قبل از این در دیگر ساعت های این کمپانی بوده است، اما در این اسمارتواچ تقویت شده است.

معرفی اپل واچ سری 6

تخمین سطح اکسیژن خون

با توجه به همه گیری ویروس کرونا وجود قابلبتی چون سنجش سطح اکسیژن خون می تواند یک اسمارتواچ را به بهترین در حوزه خود تبدیل کند. اپل واچ سری ۶ با بهره مندی از نور قرمز و مادون قرم می تواند در کمتر از ۱۵ ثانیه میزان سطح اکسژن خود را محاسبه کند. با این حساب بحثی که مورد بررسی قرار گرفته است توانایی اپل واچ سری ۶ در تشخیص کوید ۱۹ بوده است.

معرفی اپل واچ سری 6

سنسور پایش خواب

وجود این سنسور در حال حاضر در بسیاری از اسمارتواچ های برند های مختلف دیده شده است. در مدل های گذشته  از اپل واچ ۴ تا به حالا اپل واچ با سیستم عامل WatchOS عرضه شده است. گرچه در مدل های پیشین نیز قابلیت سنجش خواب وجود داشته است، اما این امکان با حسگر مجزا همراه نبوده، در صورتی که در اپل واچ سری ۶  قابلیت رهگیری خواب توسط سنسور مجزا و به شکلی دقیق تر صورت می  گیرد.

معرفی اپل واچ سری 6

پایش انواع حالت های ورزشی

یکی دیگر از امکاناتی که اغلب اسمارتواچ ها در اختیار کاربران قرار می دهند استفاده از پایش حکات ورزشی است. سیستم عامل اپل واچ سری ۶ می تواند با استفاده از اپلیکیشن فیتنس انواع حالت های ورزشی را بسنجد. علاوه بر این، این ساعت می تواند شستشوی دستان را نیز تشخصی دهد. این امکان در این اسمارتواچ با شیوع ویروس کرونا مطابقت دارد. با استفاده از تایمری که اپل واچ سری ۶ دارد می توان زمان دقیق شسشتوی دست ها را از آن دریافت کرد.

معرفی اپل واچ سری 6

پردازنده ای با ۲۰ درصد افزایش عملکرد

ساعت جدید اپل به پردازنده جدید S6 مجهز شده که تقریبا افزایش ۲۰ درصدی عملکرد نسبت به مدل های پیشین را دارد. این تراشه مبتنی بر پردازنده A14 بوده که تا پیش از این شاهد حضور آن در خانواده اپل ۱۱ بوده ایم. بنابراین می توان اتنظار بالایی از سیستم پردازشی اپل واچ سری ۶ داشت.

معرفی اپل واچ سری 6

طول عمر ۱۸ ساعته باتری

با توجه به تغییراتی که این محصول نسبت به دیگر محصولات داشته است باتری آن نیز دستخوش تغییرات محسوسی شده است. باتری اپل واچ سری ۶ با قدرت بالای خود می تواند تا ۱۸ ساعت کاربر را همراهی کند. البته که وجود شارژ سریع نیز  امکان شارژ صد در صدی را در یک و نیم ساعت می دهد.

معرفی اپل واچ سری 6

سایر قابلیت های اپل واچ سری ۶

یکی از مهمترین اتفاقاتی که در آخرین مدل ساعت هوشمند اپل رخ داده است نمایشگر همیشه روشن آن است. که به  اندازه ۲.۵ برابر روشن تر بوده. در این ساعت نیز امکان تغییر نوتیفیکیشن ها و تغییرات در واچ فیس ها بدون روشن شدن کامل نمایشگر وجود دارد. سنجش ارتفاع نیز در این ساعت قرار داده شده که می تواند در هر لحظه ارتفاع قرار گرفته در آن را بسنجید.

در کنار قابلیت های ذکر شده امکان کنترل تماس و پیام از طریق قابلیت Familiy Setup وجود دارد. علاوه بر این با قابلیت مذکور امکان هشدار لوکیشن نیز وجود داشته تا خانواده ها بتوانند محل حضور فرزندشان را بررسی کنند.

معرفی اپل واچ سری 6

قیمت اپل واچ سری ۶

اپل تصمصم دارد این ساعت را با قیمت ۳۹۹ دلار در مدل ۴۴ میلی متری عرضه کند. این اسمارتواچ در حال حاضر در دسترس کاربران خواهد بود. گفتنی است که کمپانی اپل در کنار این ساعت از ساعت دیگری به نام اپل واچ SE نیز رونمایی کرده است که جایگزین اپل واچ سری ۳ خواهد بود. البته که بیشتر قابلیت های اپل واچ سری ۵ روی آن دیده می شود.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار