مقایسه اپل واچ سری ۶ و گلکسی واچ ۳

9cf3887593d4dbb4bbcae1abb004be41
زمان مطالعه: 6 دقیقه

رقابت بین دو برند قدر قدرت اپل و سامسونگ تنها منحصر به بازار گوشی های هوشمند نمی شود. هر دو برند در پی کسب مقام اول در تولید کالاهای دیجیتال هستند که گجت های پوشیدنی و ساعت های هوشمند را شامل می شوند. اپل واچ سری ۶ و اپل واچ SE و همچنین گلکسی واچ ۳ آخرین مدل های موجود این دو کمپانی در حوزه ساعت هوشمند هستند. ساعت های هوشمند گرچه در نگاه اول در برخی امکانات برای افراد معمولی بدون فایده و کارایی جلوه می کنند، اما کاربرانی که علاقه مند به حوزه دیجیتال باشند قطعا برای داشتن این گجت ها لحظه شماری خواهند کرد. ساعت های اپل و ساعت های سامسونگ تنها نشان دهنده زمان نخواهند بود. این ساعت فراتر از زمان به مانند یک پرستار و حتی یک مربی ورزشی عمل می کنند.

با توجه به استقبال بی نظیری که از این دو محصول شده است بر آن شدیم تا در این انتخاب شما بین این محصول کمک کننده باشیم، بنابراین دیجی دو در این مقاله به مقایسه اپل واچ سر ۶ و گلکسی واچ ۳ پرداخته است. با ما همراه باشید:

مقایسه اپل واچ سری 6 و گلکسی واچ 3. apple watch 6

انتخاب بین اپل واچ سری ۶ و گلکسی واچ ۳

تفاوت های دیدنی در ظاهر

در ظاهر بین این دو محصول تفاوت های بسیاری دیده می شود. هر دو محصول سنت دیرینه طراحی اسمارتواچ های خود را حفظ کرده و محصولات جدید را به آن طراحی زیبنده کرده اند. در اپل واچ سری ۶ می بینیم که نمایشگر چهار ضلعی همچنان برقرار است و تاج چرخشی ای که در کنار بدنه تعبیه شده همچنان عهده دار دسترسی کاربر به فضای نرم افزای است.

مقایسه اپل واچ سری 6 و گلکسی واچ 3

اما نماینده سامسونگ با طراحی دایره ای شکل نمای سنت و مدرنیته را به رخ می کشد. این ساعت علاوه بر این رخ یک ساعت کلاسیک را به نمایش گذاشته است و در عین حال به عنوان یک ساعت هوشمند نیز شناخته می شود. گشت و گذار در سیستم نرم افزای این ساعت نیز توسط بزل چرخشی که در حاشیه ساعت طراحی شده است صورت می گیرد. از این رو انتخاب بین دو اسمارتواچ کاملا امری سلیقه ای بوده و نمی توان یکی را بر دیگری ارجح تر دانست.

طراحی ظاهری تنها بخشی از فاکتور های خرید را به خود اختصاص می دهد. در واقع محصولی در این میدان پیروز است که علاوه بر طراحی منحصر به فرد کارایی بالایی را نیز داشته باشد.

مقایسه اپل واچ سری 6 و گلکسی واچ 3

امکانات و قابلیت های منحصر به فرد

همانطور که اشاره کردیم آنچه ساعت های هوشمند را از دیگر ساعت های کلاسیک متمایز می کند کارایی و کاربرد های آن ها است. این ساعت ها تنها نشانگر زمان نیستند،در واقع این قابلیت به عنوان کمترین امکان آن ها شناخته می شود. هر دو این کمپانی ها در تلاش هستند تا با عرضه محصولات جدید خود امکانات متنوع تری را در ساعت ها ایجاد کنند. همانطور که می دانید کمپانی اپل قدمتی بالا تر از کمپانی سامسونگ در تولید ساعت های هوشمند دارد. اما سامسونگ نیز تلاش کرده تا از زمان شروع این پروژه با هر یک از محصولات جدید، خود را بیش از پیش به این برند نامی نزدیک کند. این اتفاق به خوبی در گلکسی واچ ۳ نمایانگر است.

مقایسه اپل واچ سری 6 و گلکسی واچ 3

نتیجه کاهش این شکاف قرار دادن امکاناتی شده است که تا پیش از این در ساعت های این کمپانی دیده نمی شده. برای مثال در گلکسی واچ ۳ سنسور اندازه گیری نوار قلب ورود کرده است. این امکان تا پیش از این در ساعت های هوشمند سامسونگ دیده نشده است. علاوه بر این سنسور سقوط که در ساعت های اپل وجود داشت اکنون در این ساعت از کمپانی سامسونگ نیز دیده می شود. با این امکان زمانی که فرد به زمین افتد این سنسور فعال شده و پیامی از پیش نگارش شده ای را به شماره های از پیش تعیین شده ارسال می کند . این قابلیت برای افراد مسنی که به تنهایی زندگی می کنند می تواند بسیار حیاتی باشد.

از دیگر امکانات گلکسی واچ ۳ می توان به سنسور اندازه گیری اکسیژن خون اشاره کرد که د نماینده اپل نیز وجود دارد. اما امکان اندازه گیری فشار خون قابلیتی است که تنها در گلکسی واچ ۳ وجود دارد. با این تفاسیر می توان ادعا کرد که نماینده سامسونگ با این امکان یک گام جلوتر از نماینده اپل ایستاده است.

از طرفی اپل واچ سری ۶ با مجهز شدن به سنسور پایش خواب نبود سنسور سنجش فشار خون را جبران کرده و باعث شده کاربران بین انتخاب دو قابلیت مردد شوند.

مقایسه اپل واچ سری 6 و گلکسی واچ 3

نرم افزا و سخت افزار ها

در زمینه سخت افزاری هر دو برند تمام تلاش خود را برای به کارگیری نرم افزار و سخت افزار های قدرتمند کرده اند. البته که در این خصوص کیفیت برنامه های شخص ثالث در مدل اپل طرفداران بیشتری دارد. به لحاظ سیستم سخت افزاری هر دو اسمارتواچ از عملکرد بالایی برخوردار هستند البته که سیستم عامل watchOS از سیستم عامل تایزن امکانات بیشتری را در دسترس کاربر قرار می دهد.
تراشه ای که اپل برای اپل واچ سری ۶ خود در نظر گرفته است از نوع تراشه قدرتمند S6 بوده که مبتنی بر تراشه A13 است. اما نماینده سامسونگ از پردازنده گلکسی واچ بهره برده که به نسبت پردازنده نماینده اپل عملکرد ضعیف تری دارد. از این جهت مقایسه این دو اسمارتواچ به لحاظ سخت افزار کمی غیر منصافانه به نظر می رسد، چراکه اپل واچ سری ۶ به راستی که یک سر و گردن از نماینده کره ای خود بالاتر است.

مقایسه اپل واچ سری 6 و گلکسی واچ 3

قدرت باتری

تامین انرژی این دو اسمارتفون با اختلاف بالایی مواجه است. نماینده سامسونگ که در دو اندازه ۴۵ و ۴۱ میلی متری عرضه شده است به ترتیب به باتری های ۳۴۰ و ۲۴۷ میلی آمپری مجهز هستند. این در حالی است که اپل واچ سری ۶ به ماننده مدل قبلی خود ( اپل واچ سری ۵ ) از یک باتری ۳۰۳.۸ میلی آمپری برخوردار است. به ادعای کمپانی اپل این ساعت قادر است تا ۱۸ ساعت کاربر را همراهی کند. البته اگر کاربران بخواهند از حالت پایش خواب این اسمارتواچ بهره مند باشند، باید آن را در رزو یک مرتبه فول شارژ کنند.
در مقابل گلکسی واچ ۳ در صورت استفاده معمولی می تواند تا سه روز همراه کاربر باشد، اما اگر سیستم GPS فعال باشد این زمان به دو روز تبدیل خواهد شد. در این زمینه می توان نتیجه گرفت که نماینده سامسونگ قدرت و عملکرد بهتری را به نمایش می گذارد.

مقایسه اپل واچ سری 6 و گلکسی واچ 3

بهای بهترین اسمارتواچ های موجود

شاید تا چندین سال پیش تصور می شد که این کمپانی اپل است که محصولات خود را به بهایی بالایی به فروش می گذارد، اما چندیست که کمپانی سامسونگ در این زمینه نیز پیشرفت های چشمگیری داشته است. از این رو محصلات این برند نیز با بهای بالایی عرضه می شوند.
اپل واچ سری ۶ در مدل ۴۰ میلی متری به بهای ۳۹۹ دلار و در مدل ۴۴ میلی متری به بهای ۴۲۹ دلار به فروش می رسد. در مقابل گلکسی واچ ۳ در مدل ۴۱ میلی متری ۳۹۹ دلار و در مدل ۴۵ میلی متری به قیمت ۴۳۰ دلار عرضه شده است. همانطور که می بینید این دو محصول در قیمت تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند.

مقایسه اپل واچ سری 6 و گلکسی واچ 3

جمع بندی پایانی

اصولا کاربرانی که با گوشی های اپل کار می کنند ترجیح می دهند ساعت هوشمند خود را نیز با همین برند تهیه کنند. از طرفی دارندگان گوشی های اندرویدی به دلیل سیستم نرم افزاری باید به ساعت های اندرویدی مراجعه کنند تا امکان اتصال به گوشی را داشته باشند. از این جهت خرید ساعت هوشمند رابطه مستقیمی با نوع گوشی هوشمند خواهد داشت.

با این حال بررسی تفاوت های اپل واچ سری ۶ با گلکسی واچ ۳ به معنای برتری یکی بر دیگری نخواهد بود؛ چراکه هر دوی این ساعت ها از امکانات بی نظیری برخوردارند و اگر نبود امکاناتی در یک از آن ها دیده می شود، اما در بخش های دیگر مانند باتری یا پردازنده در زمین برنده بازی می کند. به طور کلی کاربران می توانند با تکیه بر مشخصاتی که روی کاغذ می آید اپل را به عنوان برند برتر انتخاب کنند. بنابراین بهترین پشنهاد توجه به نوع گوشی ، نیاز شما از ساعت هوشمند و در آخر قیمت این محصولات است، این فاکتور ها اصلی ترین گزینه های انتخابات هستند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار