بررسی آیفون ۱۱ پرو

5ec7263cfe511986e6f3b7e6ab95db97
زمان مطالعه: 6 دقیقه

گوشی آیفون ۱۱ پرو یکی از جدیدترین تولیدات کمپانی اپل است که همراه با آیفون ۱۱ و همچنین آیفون ۱۱ پرومکس به تازگی از آن رونمایی شد. این گوشی نه تنها در مقایسه با نسل‌های قبل از طراحی منحصر به فرد و ویژه‌ای برخوردار است، بلکه از نظر سخت افزاری هم ارتقاء یافته، با توجه به تغییراتی که کمپانی اپل در اسمارت فون آیفون ۱۱ پرو انجام داده است. در این مطلب به بررسی آیفون ۱۱ پرو می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

بررسی آیفون ۱۱ پرو

بررسی طراحی آیفون ۱۱ پرو

اسمارت فون آیفون ۱۱ پرو در نگاه اول از جلو شبیه اسمارت فون آیفون XS به نظر می‌رسد. اما وقتی آن را می‌چرخانید، مشاهده می‌کنید، که هیچ شباهتی به این گوشی ندارد. در پشت این اسمارت فون نه تنها سه لنز دوربین قرار دارد.

blank

آیفون ۱۱ پرو از لحاظ طراحی ظاهر

بلکه از یک شیشه مات جدید برای طراحی پشت استفاده شده است. که تازه گی و جدید بودن آن را در مقایسه با سایر پرچم داران آیفون نشان می‌دهد. برخورداری از تنوع رنگ بندی بالا از دیگر خصوصیات ظاهری آیفون ۱۱ پرو است. از دیگر نکاتی که در طراحی آیفون ۱۱ پرو جلب توجه می‌کند، منتقل شدن لوگوی اپل به پشت گوشی است.

بررسی نمایشگر آیفون ۱۱ پرو

آیفون ۱۱ پرو دارای یک صفحه نمایش ۵.۸ اینچی است. اندازه صفحه نمایش آیفون ۱۱ پرو در مقایسه با آیفون XS و آیفون XS مکس تغییری نکرده است. نمایشگر اسمارت فون آیفون ۱۱ پرو دارای رزولوشن ۱۱۲۵ × ۲۴۳۶ است.

blank

بررسی آیفون ۱۱ پرو از لحاظ صفحه نمایش

صفحه نمایش این اسمارت فون از فناوری جدید Super Retina XDR پشتیبانی می‌کند. به گفته کمپانی اپل صفحه نمایش Super Retina XDR دارای عملکرد بسیار پیشرفته HDR است و از کنتراست بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. پنل نمایشگر OLED در آیفون ۱۱ پرو به لطف پشتیبانی گسترده از رنگ ها و زاویه دید وسیع تر فوق العاده خیره کننده است.

بررسی دوربین آیفون ۱۱ پرو

دوربین اسمارت فون‌ها یکی از فاکتورهای مورد توجه کاربران است. به همین دلیل بررسی آیفون ۱۱ پرو را با دوربین آن ادامه می‌دهیم. این اسمارت فون دارای سه دوربین ۱۲ مگا پیسکلی در عقب و یک دوربین سلفی ۱۲ مگا پیکسلی است.

blank

چینش لنزهای دوربین عقب گوشی

کمپانی اپل هر سه دوربین را در یک برجستگی مربع شکل در پشت گوشی قرار داده است. به عبارت دیگر سه لنز دوربین با یک فلش را در یک قاب میکس کرده است. این سبب شده است که گوشی بسیار باریک تر شده و سبب راحتی و آسودگی در دست گرفتن شود. شاید در گذشته یکی از نقاط ضعف آیفون، کیفیت پایین آن در محیط های تاریک و شب بوده، اما حالا به لطف حالت شب، دوربین اپل در فضاهای تاریک و شب هم عکس هایی با کیفیت بی نظیر مانند روز را به ثبت می رساند. اینکه در محیط های بسته و تاریک دیگر نگران پایین آمدن کارایی دوربین نباشید، قطعا هیجان انگیز ترین اتفاق در بخش دوربین آیفون ۱۱ پرو است. دوربین فوق عریض (ultrawide) در گوشی آیفون ۱۱ پرو تجربه ای بی نظیر در عکس برداری از محیط را به شما ارائه می دهد. علاقه مندان به عکس های سلفی قطعا رضایت کاملی از دوربین جلوی آن خواهند داشت، پس اگر از هواداران عکس های سلفی هستید باید بگوییم آیفون ۱۱ پرو، فراتر از انتظاراتتان ظاهر خواهد شد.

اپل توجه بی سابقه ای به قابلیت های ویدیویی آیفون ۱۱ پرو داشته است. بر خلاف اکثر پرچمداران با قیمت مشابه که فقط بالاترین نرخ فریم و وضوح تصویر را در دوربین اصلی گوشی ارائه می دهند، آیفون ۱۱ پرو می تواند با هر کدام از لنزهای عقب خود، با وضوح ۴K و با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری کند. ضبط فیلم با این گوشی کاملا صاف، واضح و بی نقص است، و شما می توانید بهترین فیلم هایی که تا به حال با گوشی گرفته اید را در آیفون ۱۱ پرو تجربه کنید.

مشخصات آیفون ۱۱ پرو

مدل آیفون ۱۱ پرو
شروع قیمت ۹۹۹ دلار
اندازه صفحه نمایش ۵.۸ اینجی با رزولوشن ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵
پردازنده (CPU) A13 Bionic
سیستم عامل iOS 13
رم (RAM) نامشخص
حافظه ۶۴ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت
کارت حافظه micro SD نه
دوربین عقب ۱۲ مگا پیکسل عرض با دیافراگم (۱.۸/f)

۱۲ مگا پیکسل فوق عریض با دیافراگم (۲.۴/f)

۱۲ مگا پیکسل تله فوتو با دیافراگم (۲.۰/f)

دوربین جلو ۱۲ مگا پیکسل با دیافراگم (۲.۲/f)
عمر باتری چهار ساعت بیشتر از عمر باتری اسمارت فون ایکس اس
درجه ضد آب بودن IP 68
جک هدفون خیر
اندازه ۵.۷ در ۲.۸ در ۰.۳۲ اینچ
ابعاد گوشی ۱۴۴ در ۷۱.۴ در ۸.۱ میلی متر
وزن ۶.۶۳ اونس (۱۸۸ گرم)
رنگ بندی Gold, Space Gray, Silver, midnaght Green

 

بررسی سیستم عامل آیفون ۱۱ پرو

سیستم عاملی که در آیفون ۱۱ پرو استفاده شده است، آی اس او ۱۳ است. iOS 13 آخرین ورژن و نسخه سیستم عامل است که اپل تولید کرده است. این سیستم عامل دارای ویژگی‌های بسیار جدیدی است و سبب راحتی به روز رسانی نرم افزارها در مقایسه با نسخه‌های قبلی می‌شود.

blank

کارکرد سیستم عامل آیفون ۱۱ پرو در حین بازی

عملکرد سیستم عامل این گوشی طوری است که اپل در زمینه بازی‌ها آن را دنبال می‌کرده است. به همین دلیل بی جهت نیست که اسم سریع ترین تلفن هوشمند بازار را به این گوشی داده اند.

عملکرد این اسمارت فون که از چیپست A13 بهره می‌برد، واقعا شگفت انگیز است.

بررسی باتری آیفون ۱۱ پرو: باتری قوی با سرعت شارژ بالا

با این که کمپانی اپل باتری را در این گوشی افزایش نداده است. ولی با این حال، عمر آن را بالا برده است. در باتری آیفون ۱۱ پرو هم اپل تغییراتی ایجاد کرده است. اگر چه شارژ بی سیم که در اسمارت فون‌های سامسونگ و هواوی وجود دارد، در این اسمارت فون دیده نمی‌شود.

blank

طراحی آیفون ۱۱ پرو از لحاظ باتری

ولی با این حال، باتری آیفون ۱۱ پرو بسیار قوی است و عمر آن چهار ساعت بیشتر از عمر باتری پرچم دارهای قبلی آیفون است.  این در حالی است که عمر باتری در بررسی آیفون ایکس اس ۱۰ ساعت بود. همچنین آیفون ۱۱ پرو با شارژ سریع ۱۸ واتی همراه است.

چیپست A13 Bionic

تراشه A12 Bionic که از سال گذشته تا کنون در صدر جدیدترین تراشه‌های کوالکام و هواوی قرار دارد. یکی از بهترین و قوی ترین تراشه‌ها است. با این حال، اپل در گوشی آیفون ۱۱ پرو از تراشه A13 Bionic استفاده کرده است. استفاده از این تراشه سبب افزایش سرعت و کیفیت پردازنده گرافیگی (CPU) و همچنین GPU شده است.

تقویت خاصیت ضد آب در آیفون ۱۱ پرو

خاصیت ضد آب آیفون ۱۱ پرو بی نقص بوده و در آزمایشاتی که گوشی در درون آب قرار گرفته هرگز دچار مشکل نشده است. این دستگاه دارای مرتبه IP68 می باشد و می تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۴ متری بدون هیچ ایرادی به کارش ادامه دهد. (عمقی که این گوشی می تواند در آب دوام بیاورد، ۲ متر بیشتر از آیفون ۱۱ است.)

مقاومت سخت افزاری گوشی چگونه می باشد؟

اپل می گوید آیفون ۱۱ پرو دارای سخت ترین شیشه در میان تمامی گوشی های هوشمند است. همچنین در بررسی ها و آزمایشات رها سازی این آیفون، صفحه نمایش گوشی تقریبا از ارتفاع ۱ متری دچار شکستگی شد، اما با رها سازی گوشی از پشت، شیشه عقبی آن هیچ گونه آسیبی ندید. شیشه مات در عقب گوشی، خاصیت لغزندگی کمتری داشته و بهتر در دست حفظ می شود و نسبت به مدل های قبلی آیفون احتمال رها شدن آیفون ۱۱ پرو از دست کمتر است. در مورد خراشیدگی صفحه هم عموما مشکلی گزارش نشده و باید گفت مقاومت در برابر خراشیدگی صفحه آیفون ۱۱ پرو کاملا قابل قبول می باشد.

کیفیت صدایی فراتر از یک گوشی

آیفون ۱۱ پرو به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و  Dolby Atmos در این بخش کیفیت بسیار عالی از خود به نمایش می گذارد. برای مثال هنگام تماشای یک فیلم صدایی سه بعدی، به بهترین شکل به مخاطب منتقل می شود.

بررسی قیمت آیفون ۱۱ پرو

یکی از نکاتی که در بررسی اسمارت فون‌ها مورد توجه کاربران است، قیمت گوشی می‌باشد. قیمت اسمارت فون آیفون ۱۱ پرو از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود. البته بر اساس میزان حافظه اسمارت فون قیمت گوشی افزایش می‌یابد. برای مدل دارای حافظه ۲۵۶ گیگابایتی باید مبلغ ۱۵۰ دلار بیشتر بپردازید. اما اگر می‌خواهید از مدل ۵۱۲ گیگابایتی استفاده کنید، در این صورت باید به قیمت پایه، ۳۵۰ دلار اضافه نماید.

منابع: + + +

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار