فناوری شارژ سریع شیائومی با استفاده از صدا

adeb1b9ff31aa6723d335295549662b5
زمان مطالعه: 2 دقیقه

برند شیائومی در توسعه های جدید خود قصد دارد بر روی فناوری شارژ سریع کار کند. به گونه ای که بتواند از امواج صوتی کمک بگیرد تا سیستم های الکترونیکی را شارژ نماید. چینی ها همیشه بیشتر بر روی توسعه فناوری شارژ دستگاه های الکترونیکی متمرکز هستند. برند شیائومی نیز با استفاده از ایده های خلاقانه و به روز، بر روی فناوری شارژ سریع دستگاه های الکترونیکی به خصوص گوشی های هوشمند خود متمرکز می باشد. 

مستندات مرتبط با پتنت شیائومی حاکی از آن است که چینی ها بر روی یک فناوری جدید جهت شارژ سریع متمرکز شده اند و کار می کنند. آن ها قصد بر آن دارند که با بهره از امواج صوتی بتوانند بر روی فناوری شارژ سریع گوشی های همراه کار کنند. نام این فناوری sound charging می باشد که از امواج صوتی جهت شارژ سریع دستگاه های الکترونیکی به خصوص گوشی های همراه استفاده می شود.

فناوری شارژ سریع شیائومی با استفاده از صدا

این فناوری بی شک یک فناوری بسیار ساده نیست و بسیار متفاوت و البته هیجان انگیز خواهد بود. از این رو این پتنت در اداره مالکیت معنوی چین (CNIPA) به ثبت رسیده است. تا به امروز پنتت های بسیار زیادی را در خصوص فناوری شارژ سریع شنیده اید که به ثبت رسیده اند اما این فناوری بسیار ابتکاری و خلاقانه است به همین دلیل با بقیه پتنت ها بسیار متفاوت خواهد بود. شاید همین امروز این فناوری قابل اجرا و ارائه نباشد اما این ایده آنقدر جذاب است که هر زمان به واقعیت مبدل شود، قطعا می تواند یک فناوری بسیار هیجان انگیز در بین گوشی های موبایل به حساب بیاید.

در برخی از مستندات مربوط به پتنت، اشاره کرده اند که دستگاه ها و یا گوشی های همراهی که در آینده از این فناوری بهره می برند، قطعا دارای یک ابزاری خواهند شد که بتواند صدا را به عنوان انرژی در خود ذخیره نماید.در حقیقت این ابزار این گونه عمل می کند که ابتدا امواج صوتی را دریافت می کند در خود ذخیره می نماید و سپس آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می نماید که این انرژی به صورت شارژ گوشی همراه در می آید.

اگر بخواهیم جزئی تر به این فناوری نگاهی بیندازیم به این صورت خواهد بود که امواج صوتی ابتدا به ارتعاش مکانیکی تبدیل خواهد شد، بعد از آن جریان متناوب به جریان مستقیم مبدل خواهد شد. در این صورت است که شما می توانید از این انرژی به عنوان شارژ گوشی همراه خود استفاده کنید و بدون نیاز به پریز دستگاه شما همیشه شارژ خواهد شد. ممکن است سال ها بعد شاهد این فناوری باشیم اما باید منتظر شد تا ببینیم برند شیائومی در این سال ها چه می کند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار