تست عملکرد گوشی با ۴ اپلیکیشن اندرویدی

4ff8f2455d83ed0a7bf3cbd88745678b
زمان مطالعه: 4 دقیقه

گوشی هوشمند شما از تعداد بسیار زیادی بخش‌های مختلف تشکیل شده. اگر یکی از آن‌ها به درستی کار نکند، ممکن است عملکرد کلی تلفن هوشمندتان دچار مشکل شود. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم ۴ اپلیکیشن اندرویدی معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها قادرید به تست عملکرد گوشی خود بپردازید.

در مطلب پیش رو، ۴ اپلیکیشن مختلف را معرفی می‌کنیم که هرکدام می‌توانند برای بررسی عملکرد بخش خاصی از گوشی به کار بیایند. بنابراین شاید استفاده همزمان از آن‌ها بد نباشد. از طرفی این که هر از چند گاه یک بار، عملکرد گوشی خود را بررسی کنید، اتفاق مناسبی است؛ چرا که می‌توانید مطمئن شوید همه بخش‌های تلفن هوشمندتان به درستی از پس وظایف خود بر می‌آیند. با ما همراه باشید.

تست عملکرد گوشی های اندرویدی

۱. تست عملکرد گوشی  با Phone Check

تست عملکرد گوشی

اپلیکیشن Phone Check یکی از بهترین بررسی کننده‌های سخت افزار‌های گوشی به شمار می‌رود. اپلیکیشن یاد شده تا حدی شبیه به اپلیکیشن معروف CPU-Z در کامپیوتر‌ها عمل می‌کند. با استفاده از آن می‌توانید مشخصات سخت افزاری گوشی خود را به طور دقیق مشاهده کنید. نرم افزار یاد شده به شما اجازه می‌دهد که موارد زیر را بررسی کنید:

  • بررسی حافظه پایین و ارائه پیشنهاداتی برای رفع آن
  • بررسی باتری و تست سوکت شارژ
  • بررسی وای فای و رادیو
  • تست اسپیکر‌ها، میکروفون، جک هدفون و دکمه‌های کم یا زیاد کردن حجم صدا
  • بررسی نمایشگر؛ مثلا یافتن پیکسل‌های سوخته و مشخص کردن مشکلاتی در ارائه رنگ
  • بررسی GPS و دقت تشخیص مکان یابی
  • بررسی سطح حساسیت به حرارت
  • بررسی حساسیت‌های CPU، رم و حافظه

استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است. گزینه Monitor به شما اجازه می‌دهد یک مشاهده کلی از وضعیت کنونی گوشی خود داشته باشید. مثل حجم کاری پردازنده، شارژ باتری و سلامت کلی دستگاه و همچنین اتصالات کنونی شبکه.

گزینه‌ی کاربردی دیگر این اپلیکیشن منوی Guided Test است. در این بخش شما می‌توانید یک مجموعه از بررسی‌ها را انجام دهید که در لیست موجود است. همچنین این امکان را دارید که با فعال نگه داشتن همه گزینه‌ها یک چکاپ کلی از وضعیت گوشی خود داشته باشید.

اپلیکیشن Phone Check از شما می‌خواهد که پیش از انجام چکاپ کامل گوشی خود، وای‌فای، NFC، بلوتوث و دیگر موارد موجود در گوشی خود را فعال کنید. البته با توجه به این موضوع که حداقل ۳۰ درصد از شارژ باتری‌تان باقی مانده باشد. پس از این که آماده بودید، می‌توانید با فشردن گزینه Test Phone عملکرد کلی گوشی خود را بررسی کنید.

۲. تست عملکرد گوشی  با Phone Doctor Plus

تست عملکرد گوشی

همانطور که از نام این اپلیکیشن پیداست، نرم افزار Phone Doctor Plus در نقش یک پزشک برای گوشی شما ظاهر خواهد شد. نرم افزار یاد شده به شما اجازه می‌دهد که مجموعه‌ای از چکاپ‌های سخت افزاری را روی گوشی خود انجام دهید و عملکرد تک تک اجزای آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می‌کند.

تست‌های این نرم افزار با اپلیکیشن Phone Check تا حد زیادی مشابه است، اما Phone Doctor Plus رابط کاربری بهتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. در واقع از لحاظ ظاهری با اپلیکیشن Phone Doctor احساس بهتری خواهید داشت. در بررسی‌های انجام شده نتایج به دست آمده از Phone Doctor Plus و Phone Check تا حد بسیار زیادی مشابه بودند.

اپلیکیشن Phone Doctor Plus به شما اجازه می‌دهد به بررسی موارد زیر بپردازید:

  • بررسی سنسور‌های حرکتی، مانند ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و سنسور‌های مجاورت
  • بررسی عملکرد نمایشگر؛ شامل تست پیکسل‌های سوخته و دقت واکنش صفحه لمسی
  • بررسی عملکرد شبکه‌های اینترنت و سلولی
  • بررسی سنسور‌های تشخیص دما، فشار و رطوبت
  • بررسی عملکرد پردازنده، رم و حافظه

اپلیکیشن Phone Doctor Plus به شما اجازه می‌دهد به سادگی نرم افزار خودتان را بررسی کنید.

۳. تست عملکرد گوشی با Dead Pixels Test and Fix

تست عملکرد گوشی

دو اپلیکیشن قبلی که در این مطلب معرفی کردیم تنها برای مشخص کردن پیکسل‌های سوخته کاربرد دارند اما قادر به تعمیر آن‌ها نیستند. در واقع اگر Phone Doctor Plus و Phone Check پیکسل سوخته را تشخیص دهند، شما را به اپلیکیشن Dead Pixels Test and Fix ارجاع می‌دهند.

این نرم افزار رایگان مانند دیگر اپلیکیشن‌های رفع اشکال در گوشی‌های اندرویدی اجرا می‌شود و پیکسل‌های سوخته نمایشگر را مشخص می‌کند. برخی از مشکلات در پیکسل‌ها به خاطر مشکلات سخت افزاری به وجود آمده‌اند و امکان رفع آن‌ها نیست. برخی دیگر هم باید به اندازه کافی رنگ‌های RGB را نمایش دهند تا مجددا ریفرش شوند.

اپلیکیشن Dead Pixels Test and Fix تلاش می‌کند تا مورد دوم از مشکلات را با سرعت بیشتری حل کند. این فرآیند ممکن است از چند دقیقه تا یک ساعت طول بکشد. همچنین توسعه دهندگان این اپلیکیشن به کاربران گفته‌اند که در صورت عدم رفع مشکل پس از چند ساعت، احتمالا اپلیکیشن قادر به حل مشکل پیکسل سوخته نخواهد بود.

۴. تست عملکرد گوشی با AccuBattery

تست عملکرد گوشی

عمر باتری و فرسایش آن یکی از بزرگترین مشکلات دارندگان گوشی‌هاست. ممکن است یک بار باتری گوشی‌تان به خوبی کار کند و لحظه دیگر با داشتن بیش از ۲۵ درصد شارژ ناگهان خاموش شود. دلیل اصلی این موضوع آن است که عمر باتری محدود است و اکثر کاربران نحوه درست استفاده از باتری را نمی‌دانند. در واقع با استفاده صحیح از باتری گوشی‌ها، می‌توان عمرشان را به حداکثر رساند.

اپلیکیشن AccuBattery قادر نیست عمر از دست رفته باتری گوشی‌ها را بازگرداند، اما با اعمال برخی بررسی‌ها، می‌تواند به شما بگوید که باتری گوشی در چه بخشی از عمر خود به سر می‌برد. این اپلیکیشن شامل اطلاعاتی مفید در رابطه با ظرفیت باتری و میزان مصرف آن است. همچنین می‌توانید با استفاده از نرم افزار یاد شده ببینید که کدام اپلیکیشن‌ها بیشترین استفاده از باتری را دارند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار