تحریم های سخت گیرانه آمریکا برای هوآوی

4b2b709055d56d3e799a4b6ef2cdd03b
زمان مطالعه: 4 دقیقه

تحریم های سخت گیرانه آمریکا برای هوآوی! باز هم هوآوی بخریم؟

چندی پیش دولت آمریکا شرکت هوآوی را به ارتباط با دولت چین برای سرقت اطلاعات کاربران آمریکایی متهم کرد . این اتهام موجب شد هوآوی در عرضه محصولات به این کشور و همچنین همکاری با گوگل به مشکلات عدیده ای بر خورد کند. بنا بر این تصمیم گوشی های هوشمند هوآوی و همچنین تبلت های این شرکت نمی توانستند از مرورگر گوگل و اپلیکیشن های موجود در آن بهره مند شوند.

در این میان هوآوی برای جبران این نقصان اپلیکیشنی به نام HMS برای کابران خود طراحی که با وجود شباهت آن به گوگلی پلی نتوانست جای گوگل واقعی را بگیرد.

پیرو این اقدام دیگر کشور ها نیز به علت عدم این دسترسی از خرید گوشی های Huawei سرباز زدند، چراکه فقط این دولت آمریکا و شهروندان آن نبودند که از گوگل استفاده می کردند. آمریکا با این تحریم، موجب کاهش چشمگیر فروش گوشی های این کمپانی در سراسر جهان شد. با این وجود دولت آمریکا قصد داشت که این تحریم ها را تا ۱۵ می ۲۰۲۰ ادامه دهد و پس از آن این شرکت می توانست به حالت قبل بر گردد. اما چنین چیزی رخ نداد و بار دیگر بیانه ای از کاخ سفید به دست مدیران شرکت هوآوی رسید که به موجب آن این تحریم تا یک سال دیگر ادامه دار اعلام شد.

حال در این شرایط یک سال دیگر Huawei باید با این تحریم ها سر کند. اما سوال اینجاست که این غول چینی با وجود شهرت که در طی این چند سال در زمینه فروش گوشی هوشمند و تبلت بدست آورده، می تواند یک سال دیگر تاب بیاورد؟ آیا طرفداران این برند برای یک سال دیگر کنار هوآوی خواهند ماند؟ این شرکت برای یک سال آینده چه تدابیری اندیشیده است؟

تمامی این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر در ذهن دارندگان این برند و همچنین طرفدارانی که قصد خرید محصولات آن را داشته است می چرخد.

huawei هوآوی

HMS در مدل های جدید هوآوی به روز خواهد شد

خبر ها حاکی از آن است که هوآوی برای جبران و پر کردن جای خالی برنامه های مربوط به گوگل در پی ارتقای HMS است. این اپلیکیشن که برنامه هایی نظیر اپ گالری، Huawei ID و مرورگر اپلیکیشن را پشتیبانی می کرد، در حال حاضر با توجه به تحریم ها بیش از قبل مورد بررسی و ارزایابی قرار گرفته است.

خبر خوب در این زمینه این است که این شرکت از بسیاری از برنامه های کاربردی مانند نقشه، پوشش نوتیفیکیشن، موقعیت یابی و پرداخت های درون برنامه ای نیز پشتیبانی می کند. کار به جایی رسید است که این کمپانی به جای گفتگو برای رفع تحریم ها تمام تلاش خود را می کند تا برای این برنامه سرمایه گذاران را جذب کند. Huawei اداعا می کند تا فووریه ۲۰۲۰ حدود ۳/۱ میلیون سرمایه گذار به این برنامه جذب شده اند که در طی این اتحاد تقریبا ۵۵ هزار برنامه با این اپیلیکیشن همکاری می کنند.

آیا کاربران ایرانی از خرید هوآوی منصرف شوند؟

حال این سوال برای کاربران ایرانی طرفدار هوآوی مطرح است که با این تحریم ها خرید هوآوی کار عاقلانه ای خواهد بود یا باید از خرید این برند برای همیشه چشم پوشی کنند؟

با توجه به ادعای یک میلیاردی در سرمایه گذاری برای این اپلیکشن احتمال صرف نظر کردن از خرید این برند در ایران به  صفر می رسد. بنابراین می توانیم این نوید را به دارندگان و خریداران این برند دهیم که در حال حاضر شرکت هوآوی پس از گذشت ۶ ماه Huawei Y7p را با دارا بودن سرویس قدرتمند HMS به ایران عرضه کرده است.

بهتر است نگران کار با این اپ نباشید، چراکه شرکت هوآوی برای کاربران ایرانی سایتی را جهت آشنایی آن ها با این اپلیکیشن تدارک دیده است. آنچه این شرکت به آن اذعان دارد وجود تقریبا ۲۰۰ اپ محبوب ایرانیان در HMS است که کاربران می توانند به طور رایگان از آن استفاده کنند.

با وجود این تعداد از برنامه ها موجود در این اپ، در سایت فارسی هوآوی موبایل می توانید از اپلیکشن های برتری که به صورت لینک و یا از طریق بازار و APKPuer در آن وجود دارد نیز استفاده کنید.

huawei هوآوی

کنار گذاری هوآوی از صنعت مخابرات انگلیس، چالشی دیگر برای این برند

همسو با چالش هایی که این شرکت چینی  به علت کش و قوس های خود با دولت آمریکا بر سر تحریم ها داشت، از سویی دیگر کشور انگلیس خبر از قطع همکاری با هوآوی در صنعت مخابرات خود داد.

به دنبال این خبر دولت انگلیس اعلام کرده است که پس از خروج هوآوی برای ایجاد زیر ساخت های خود از محصولات ان سی ان، سامسونگ، اریکسون و دیگر برند ها استفاده خواهد کرد.

نگرانی های امنیتی که موجب این تحریم شده است، بریتیش تله کام را که یکی از بزرگترین شرکت های مخابراتی و اینترنت انگلیس یه شمار می رود را ترغیب به همکاری با اریکسون و نوکیا کرده است. این شرکت ادعا کرده در سایه این همکاری می تواند تا سال ۱۰۲۳ به طور کامل با هوآوی قطع ارتباط کند. با این وجود می توان نتیجه گرفت که همکاری هوآوی با اپراتور های انگلیسی مبنی بر ارائه خدمات نسل پنجم سیمکارت ها نیز لغو خواهد شد.

پیرو این ادعا شرکت ودافون هشدار داده با قطع این همکاری توسعه شبکه  ۵G در انگلستان، این کشور را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد کرد. چراکه زمان و هزینه بسیاری برای جایگزینی تجهیزات فعلی در صورت خروج هوآوی به این کشور تحمیل خواهد شد و برنامه بلند مدت انگلیس را برای پیشرفت در این زمینه مختل خواهد کرد.

در حال حاضر انگلستان برای جایگزین کردن تجهیزات این کمپانی قصد همکاری با شرکت های NEC  ژاپن و سامسونگ را خواهد داشت.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار