همراه با تکنولوژی و بهترین گجت های هوشمند خانگی

910fea614ca8650889961921b39a3383
زمان مطالعه: 6 دقیقه

خرید و استفاده از بهترین گجت هوشمند خانگی می تواند زندگی راحت تر و زیباتری را برای شما بودجود آورد. تکنولوژی در پوست و گوشت و استخوان زندگی روزمره‌ی ما نفوذ کرده، به‌ طوری که در سال‌های اخیر گجت‌های خانگی هوشمند هم روانه‌ی بازار شده‌اند. به‌واسطه‌ی این گجت‌ها برخی از کارهای روزمره‌ی ما در خانه یا آسان‌تر شده‌اند و یا کیفیت بهتری پیدا کرده‌اند. نخستین گجت‌های خانگی هوشمند چندان هم هوشمند نبودند اما امروز که چند سال از انتشار نسخه‌های اولیه‌ی گجت‌های خانگی هوشمند می‌گذرد شاهد آن هستیم که این گجت‌ها به‌واقع هوشمند شده‌اند و لیاقت آن که صفت «هوشمند» را در پسِ نام‌شان آوریم را کسب کرده‌اند.

اکنون، که در روزهای واپسینِ سال ۲۰۱۹ هستیم، یک سری گجت خانگی وجود دارند که محبوبیت بیش‌تری در میان کاربران به‌نسبت سایر گجت‌ها دارند. پیش‌بینی می‌شود که این گجت‌ها در چند ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ هم همچنان محبوب‌ترین و البته بهترین گجت هوشمند خانگی باشند. در ادامه‌ی این نوشتار به معرفی این گجت‌ها – به‌مثابه‌ی بهترین گجت هوشمند خانگی – پرداخته خواهد شد.

بهترین گجت هوشمند خانگی در جهان

ترتیب مواردی که در ادامه می‌آید ناشی از برتری یا بدتری یکی نسبت به دیگری نیست و ترتیب کاملاً تصادفی است:

۱- بهترین وای‌فای سولوشن: Netgear’s Orbi RBK50

بهترین گجت‌های خانگی هوشمند Netgear’s Orbi RBK50

یک خانه‌ی هوشمند امروزی اساسی‌ترین رکن‌اش اینترنت است. نمی‌توان خانه‌ای را هوشمند نامید که هیچ خبری از اینترنت در آن نباشد. اما نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که برخی خانه‌های هوشمند مساحتی بسیار دارند و این مساحتِ زیاد موجب می‌شود که یک روتر بی‌سیم نتواند آن‌چنان که باید امواج را پخش کند و به انواع گجت‌ها برساند. در چنین شرایطی است که به یک دستگاه وای‌فای سولوشن نیاز پیدا می‌شود.

وای‌فای سولوشن Netgear’s Orbi RBK50 در حال حاضر بهترین وای‌فای سولوشن برای ساختمان‌هاست تا مشکل نبود امواج در ساختمان‌های بزرگ برطرف شود. کنترل این گجت از طریق نصب یک اپلیکیشن بر روی گوشی و کار با آن به‌سادگی انجام‌پذیر است، اما جز این روش می‌توان از طریق مراجعه به سایت orbilogin.net هم به کنترل آن پرداخت، حتی اگر اینترنت قطع باشد.

۲- بهترین گجت هوشمند خانگی و بهترین دستیار هوشمند: Google Nest Mini

Google Nest Mini

دستیارهای هوشمند هم چند وقتی است که راه‌شان را به خانه‌ها باز کرده‌اند. دیگر ضرورتی ندارد که برای چک‌کردن اخبار مربوط به تیم‌های مورد علاقه حتماً گوشی یا لپتاپ را در دست بگیریم و به وب‌سایت‌های خبری مراجعه کنیم، بلکه می‌توانیم با استفاده از دستیار هوشمند و با استفاده از صوت تمامی دستگاه‌های هوشمند خود از جمله گوشی را کنترل کنیم.

Google Nest Mini می‌تواند برای این منظور گزینه‌ای عالی باشد. در نگاه نخست شاید تفاوت چندانی میان Google Nest Mini و Google Home Mini نباشد، اما در باطن تفاوت‌هایی وجود دارند.

دستیار صوتی جدید گوگل، یعنی همین گوگل نست مینی، بسیار کوچک و خوش‌دست و زیباست و به نسبت نسخه‌ی قبلی از هوش بیش‌تری برخوردار شده. این گجت از یک میکروفون سوم هم برخوردار شده تا به‌واسطه‌ی آن بتواند حتی در یک اتاق پر سروصدا هم صدای شما را تشخیص دهد و بر دستورات صوتی‌تان عمل کند.

با وجود آن که رنگ‌های زیادی برای انتخاب این گجت ندارید، همچنان زیبایی آن قابل توجه است و کاملاً می‌تواند با دکور یک خانه‌ی هوشمند خود را سازگار کند.

۳- بهترین جاروبرقی هوشمند [جاربرقی رباتیک]: Neato Botvac D7 Connected

بهترین گجت‌های خانگی هوشمند Neato Botvac D7 Connected

بله در چند سال اخیر جاروبرقی‌های هوشمند یا همان رباتیک هم به جمع بهترین گجت هوشمند خانگی پیوسته‌اند و در دنیای آن‌ها رقابتی سخت میان چندین محصول وجود دارد. برای افراد پرمشغله، و البته شاید تنبل، که توانایی جارو زدن خانه را ندارند و همچنین نمی‌خواهند یک مستخدم این کار را انجام دهد استفاده از یک جاروبرقی هوشمند بسیار راه‌حل عاقلانه‌ای است.

Neato شاید نامی باشد که به هنگام شنیدن عبارت جاروبرقی هوشمند در ذهن‌تان تداعی نشود، اما محصول Botvac D7 این شرکت آنقدر کیفیت بالایی دارد و آنقدر امکانات‎اش عالی اند که نمی‌توان آن را بهترین جاروبرقی هوشمند حال حاضر ندانست.

این جاروبرقی هوشمند به‌واسطه‌ی لیزرهایی که دارد نقشه‌ای دقیق از خانه‌ی شما و از هر یک از اتاق‌های خانه‌ی شما ایجاد کرده و همچنین می‌توانید از طریق اپلیکیشن خطی مجازی برای آن ترسیم کنید تا دستگاه را از سرگردانی در میان مناطقی که هنوز آماده‌ی تمیزشدن نیستند خارج کنید.

۴- بهترین هاب خانگی هوشمند: Google Nest Hub Max

Google Nest Hub Max

ممکن است از فرط آن که بسیاری از کارهای روزمره‌تان را در خانه از طریق دستیارهای صورتی هوشمند انجام می‌دهید به آن‌ها معتاد شده باشید، اما این دستیارهای هوشمند در انجام برخی کارها عاجز هستند. در چنین شرایطی بد نیست این خبر را به شما بدهم که باید یک دستگاه اعتیادآور دیگر با نام Hub را به بهترین گجت هوشمند خانگی خود اضافه کنید. در حال حاضر گوگل نست هاب مکس بهترین هاب خانگی برای استفاده است. این دستگاه به واسطه‌ی دستورهای حرکتی کار می‌کند و می‌تواند یار و یاور شما و سایر اعضای خانواده در بسیاری کارها باشد.

البته گوگل نست هاب ۷ اینچی تقریباً ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از گوگل نست هاب مکس است، اما این نست هاب مکس به واسطه‌ی بزرگ‌تر بودن می‌تواند دستورات حرکتی را دقیق‌تر و حتی از فاصله‌ای بیشتر دریافت کند.

۵- بهترین پریز برق هوشمند [پلاگ هوشمند]: Belkin Wemo Mini Smart Plug

گجت‌های خانگی هوشمند Belkin Wemo Mini Smart Plug

پریزبرق‌های هوشمند کاری کرده‌اند که پس از ترک خانه دیگر نگران وسیله‌ای که به برق متصل است نباشید، چراکه به‌واسطه‌ی آن‌ها و البته اپلیکیشنی که روی گوشی نصب می‌کنید این امکان را دارید که آن دستگاه را خاموش کنید.

در حال حاضر برندهای مختلف و متعددی هستند که پریزبرق‌های هوشمند ارائه می‌کند، اما به‌واقع می‌توان بهترین پریزبرق هوشمند حال حاضر را Belkin Wemo Mini Smart Plug معرفی کرد، دستگاهی که به سادگی به شبکه‌ی وای‌فای خانه وصل می‌شود و از طریق نصب اپلیکیشن اندروید یا آی‌او‌اس می‌توان آن را خاموش یا روشن کرد تا وسیله‌ای هم که به آن وصل شده خاموش یا روشن شود.

ضمناً با انواع دستیارهای صوتی هم سازگار است و بنابراین از طریق دستورهای صوتی هم می‌توان آن را کنترل کرد.

۶- بهترین لامپ هوشمند [چراغ‌های هوشمند]: Philips Hue

Philips Hue

لامپ‌های هوشمند از بهترین گجت هوشمند خانگی اند که در سال‌های اخیر کاربران زیادی پیدا کرد‌اند. اگر در خانه نباشید و نخواهید که دیگران بدانند شما در خانه نیستید، یا اگر در خانه باشید و بخواهید از رنگ‌های نوری متنوع و متعددی در خانه استفاده کنید این لامپ‌ها به کارتان خواهند آمد. دیگر نیازی نیست زمانی که به یک مسافرت چند روزه می‌روید لامپ‌های خانه را روشن نگاه دارید. این کار اصلاً دیگر مفید نیست چراکه یک دزد می‌داند ساعت ۳ یا ۴ شب لامپ خانه‌ی شما نباید روشن باشد و اگر باشد احتمالاً در خانه نیستید. به‌واسطه‌ی لامپ‌های هوشمند می‌توانید در زمان‌هایی که خانه نیستید خانه را روشن نگاه دارید و شب‌ها از راه دور آن‌ها را خاموش کنید.

در حال حاضر انواع لامپ‌های هوشمند در بازار پیدا می‌شوند اما Philips Hue گزینه‌هایی عالی برای استفاده است. سیستم روشنایی Philips Hue از سال ۲۰۱۲ تا کنون در بازار است و هر بار پیشرفت‌هایی عالی را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده.

لامپ‌های این سیستم توسط اپلیکیشنی که روی گوشی نصب می‌شود کنترل می‌شوند. می‌توان از راه دور آن‌ها را کنترل کرد، می‌توان رنگ آن‌ها را تغییر داد و یا کم و زیاد کرد و … . همچنین امکان اتصال آن‌ها به دستیارهای صوتی هم وجود دارد و لذا می‌توان به صورت صوتی هم کنترل‎شان کرد.

۷- بهترین گجت هوشمند خانگی؛ دوربین مداربسته هوشمند: Logitech Circle 2

Logitech Circle 2

دوربین‌های مداربسته‌ی هوشمند هم از بهترین گجت هوشمند خانگی مدرن هستند که روزبه‌روز محبوبیت‌شان در حال افزایش است. پیشنهاد ما برای شما از میان این دوربین‌ها، Logitech Circle 2 است. با نصب اپلیکیشن روی گوشی می‌توان این دوربین را کنترل و فیلم‌های آن را در طی ۲۴ ساعت گذشته تماشا کرد. ضد آب است و با بارش باران دچار مشکل نمی‎شود. همچنین در تاریکی تصاویر را عالی ضبط می‌کند و گستره‌ی دیدش هم ۱۸۰ درجه است.

سخن آخر در بهترین گجت هوشمند خانگی

۷ تا از بهترین بهترین گجت هوشمند خانگی را در پایان سال ۲۰۱۹ مرور کردیم. قطعاً گجت‌های دیگری هم هستند که می‌توانند در زمره‌ی این فهرست جای گیرند. عالی خواهد شد اگر نظرتان را با ما در میان بگذارید و گجت‌هایی را که فکر می‌کنید می‌توانند در این فهرست باشند به ما معرفی کنید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار