از سیر تا پیاز گوگل پیکسل سی

a7904c297631dd1875394c77aee789d4
زمان مطالعه: 6 دقیقه

از سیر تا پیاز گوگل پیکسل سی

اگر به دنبال یک تبلت اندرویدی متفاوت هستید، گوگل پیکسل سی می‌تواند انتخاب شما باشد. این دستگاه ساخت گوگل، همراه با طراحی عالی و پردازنده خوبی ارائه می‌شود که تمام نیازهایتان را تأمین خواهند کرد. اگر شما هم کنجکاو هستید یک دستگاه ساخت گوگل چگونه می‌تواند با اپل و سامسونگ رقابت کند، در ادامه همراه ما بمانید.

طراحی و ساخت

بدون شک گوگل پیکسل سی یک تبلت ممتاز است. جنس بدنه آن از آلومینیوم آنودایز است که بسیار گران‌قیمت به نظر می‌رسد. این تبلت با قاب تمام فلزی و نسبت تصویری تقریبا به‌اندازه یک برگه A4، بسیار شیک و چشمگیر است. هیچ لوگویی روی بدنه آن به کار نرفته و نوار LED باریکی که در پشت آن قرار دارد را می‌شود تنها نشانه نام تجاری آن در نظر گرفت. زمانی که صفحه‌نمایش فعال باشد، LEDها به رنگ لوگوی گوگل روشن می‌شوند.

این دستگاه با ضخامت ۷ میلی‌متر و وزن ۵۲۰ گرم، شاید خیلی باریک و سبک نباشد، بااین‌حال لبه‌های زاویه‌دار آن فضای مناسبی برای جاگیری بلندگوها در دو طرف، دکمه پاور و صدا در لبه بالایی و پورت USB در لبه پایینی دارند.

با تمام اینها، گوگل پیکسل سی اسکنر اثر انگشت ندارد. ویژگی‌ای که گوگل از زمان Nexus 5X و Nexus 6p از آن استفاده کرده و عدم وجود آن در این تبلت، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

پورت USB تایپ C که در لبه پایینی دستگاه قرار دارد به شما کمک می‌کند دستگاه خود را شارژ کرده یا داده‌های مختلف را از و به آن منتقل کنید. حتی اگر تبلت گوگل پیکسل سی را به یک لپ‌تاپ گوگل وصل کنید، تبلتتان شارژ خواهد شد. این در زمانی که شارژ تبلتتان در حال اتمام باشد و به پریز برق دسترسی نداشته باشید مفید است. طراحی این تبلت واقعا زیبا است اما لبه‌های صاف، در دست نگه‌داشتن آن را کمی سخت می‌کنند. مکان دکمه‌ها و جهت قرارگیری نوار LED نشان می‌دهد که گوگل در نظر داشته بیشتر اوقات پیکسل سی را به‌صورت افقی استفاده کنید.

تبلت pixel c

تبلت pixel c

درباره نمایشگر گوگل پیکسل سی

گوگل پیکسل سی نمایشگر ۱۰.۲ اینچی دارد که از نمایشگر۹.۷ اینچی iPad Air2 بزرگ‌تر است. این نمایشگر با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۸۰۰، تراکم پیکسلی ۳۰۸ پیکسل در هر اینچ ارائه می‌دهد که به‌راحتی بهتر از iPad Air2 عمل کرده و نمایی شفاف به شما ارائه خواهد داد. کار همین‌جا تمام نمی‌شود؛ نمایشگر گوگل پیکسل سی، ۲۵ درصد روشن‌تر از تبلت‌های پیشرو است و می‌تواند تا ۵۰۰ نیت افزایش داشته باشد. این باعث می‌شود تماشای محتوا حتی در زیر نور شدید خورشید هم راحت باشد. این صفحه‌نمایش همچنین با فناوری پلی سیلیکون با دمای پایین بهبودیافته است که به کاهش مصرف انرژی آن کمک کرده است. همه اینها یعنی pixel c با رزولوشن بالا و رنگ‌های روشن، تجربه‌ای عالی از تماشای انواع محتوا مثل فیلم و سریال و بازی به شما خواهد داد.

نمایشگر گوگل پیکسل سی

نمایشگر گوگل پیکسل سی

اندروید گوگل پیکسل سی

گوگل پیکسل سی با اینکه بسیار زیبا است اما اندروید آن برای استفاده در حالت افقی بهینه نیست. برنامه‌هایی مانند اینستاگرام تنها در حالت عمودی اجرا می‌شوند، حتی اگر صفحه‌کلید متصل باشد. برنامه‌های مانند توییتر هم برای پرکردن صفحه این تبلت در جهت افقی بهینه نیستند. گوگل در ابتدا تصمیم داشت نسخه ۶ اندروید را با حالت چند پنجره‌ای همراه کند اما این اتفاق نیفتاد. بااین‌حال اگر چندوظیفگی چندان برایتان مهم نیست، اندروید ۶ به‌خوبی روی پیکسل سی اجرا می‌شود. گوگل در این نسخه، دکمه‌های بازگشت و صفحه اصلی را در لبه سمت چپ پایین و دکمه برنامه‌های اخیر را به سمت راست منتقل کرده است؛ تا دسترسی به آنها، در هر حالتی که تبلت را در دست گرفته‌اید، راحت باشد.

سخت‌افزار

 

گوگل پیکسل سی اولین تبلتی است که از Tega X انویدیا استفاده می‌کند. یک پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز. این پردازنده از طراحی  big.LITTLE استفاده می‌کند، با چهار هسته کم‌مصرف که حین استفاده معمولی فعال هستند و ۴ هسته با کارایی بالا که وقتی کار سخت‌تری انجام می‌دهید فعال می‌شوند. گوگل پیکسل C در تست‌های بنچمارک در GeekBench3 امتیازهای ۱۳۴۷ و ۳۹۷۶  را دریافت کرده است که این دستگاه را به یک تبلت ۱۰ اینچی سریع تبدیل می‌کند.

با تمام اینها، گوگل پیکسل سی، در عملکرد گرافیکی می‌درخشد. Tegra X1 از معماری مشابه کارت‌های گرافیکی مخصوص دسکتاپ انویدیا استفاده می‌کند، با یک پردازنده گرافیکی ۲۵۶ هسته‌ای Maxwell که قادر است فریم‌ها را با سرعتی باورنکردنی تولید کند. ۳ گیگابایت رم به این ترکیب اضافه شده است که گوگل پیکسل سی را نسبت به Air2 اپل و Nexus9 بهتر می‌کند.

کیبورد

با پرداخت پول بیشتر می‌توانید تبلت خود را به یک صفحه‌کلید فول سایز مجهز کنید که توسط خود گوگل طراحی و ساخته شده. بهترین ویژگی این کیبورد، اتصال آسان است. نیازی نیست با بلوتوث سروکله بزنید یا وقتی کارتان تمام شد، صفحه‌کلید را خاموش کنید؛ همه این کارها به‌صورت خودکار انجام خواهند شد، فقط کافی است بلوتوث را روشن کنید. این صفحه‌کلید که از فلز مشابه خود تبلت ساخته شده، برای اتصال به دستگاه، از یک لولای مغناطیسی استفاده می‌کند که گوگل پیکسل سی را با نیروی کافی در جای خود قفل کرده و از حرکت یا افتادن آن جلوگیری می‌‌کند.

این آهنربا همچنین به‌عنوان یک لولا هم عمل کرده و به شما امکان می‌دهد گوگل پیکسل سی را به درجه دلخواه خود خم کنید، چه برای تایپ چه برای مشاهده فیلم و سریال. از طرفی به این طریق حتی زمانی که از تبلت خود استفاده نمی‌کنید، این صفحه‌کلید به‌عنوان یک محافظ برای آن عمل خواهد کرد. بااین‌حال در نظر داشته باشید استفاده از این کیبورد وزن تبلت را بالاتر می‌برد. همچنین هر زمانی که کیبورد به تبلت وصل باشد به‌صورت بی‌سیم شارژ می‌شود، بنابراین هیچ‌وقت شارژتان تمام نخواهد شد.

صفحه کلید پیکسل C

صفحه کلید پیکسل C

دوربین

تبلت گوگل پیکسل سی مثل همه دستگاه‌های هوشمند امروزی یک دوربین جلو و یک دوربین عقب دارد اما کیفیت آنها مثل دوربین گوشی‌های هوشمند نیست. دوربین ۸ مگاپیکسل عقب پیکسل سی، خوب است اما برای عکاسی گاه‌به‌گاه، درواقع اگر عکاس حرفه‌ای باشید به دردتان نخواهد خورد. دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی هم فقط در حد رفع نیاز است و کیفیت آن‌چنانی ندارد. البته اندازه و وزن بالای تبلت هم به این معنی هستند که عکاسی با آن آسان نیست و باید آن را روی یک سطح ثابت بگذارید تا عکس‌های خوبی بگیرد. به‌طورکلی در طراحی تبلت‌ها به نکاتی مانند باتری و نمایشگر توجه می‌شود و دوربین در اولویت نیست. ازآنجاکه گوگل پیکسل سی با اندروید عرضه می‌شود، برنامه دوربین استاندارد گوگل را با آن دریافت خواهید کرد که کار با آن ساده است و امکانات خوبی هم ارائه می‌دهد. با اینکه نمی‌شود دوربین این تبلت را بهترین دانست اما برای رفع نیاز کافی است و در امور روزمره کارتان را راه می‌اندازد.

میزان عمر باتری گوگل پیکسل سی

بااین‌همه قدر، پیکسل C عمر باتری بی‌عیب و نقصی دارد که می‌تواند تا چندین ساعت به طور مداوم فیلم پخش کند. خود گوگل ادعا می‌کند این مدت تا ۱۰ ساعت هم خواهد رسید. اما عمر باتری تا حد زیادی به میزان استفاده خودتان بستگی دارد. فعالیت‌هایی مانند بازی و تماشای ویدیو بیشتر از گردش در وب، انرژی نیاز دارند. بااین‌حال پیکسل سی به‌راحتی یکی از بادوام‌ترین تبلت‌های بازار است و عمر باتری آن بیشتر از هم‌رده‌های خود است.

معرفی Doze در اندروید مارشملو همچنین به افزایش زمان بین شارژها کمک می کند. در این حالت با ثابت بودن تبلت، صفحه نمایش خاموش شده و استفاده از باتری متوقف می‌شود.

سخن نهایی

گوگل پیکسل سی یک تبلت بادوام، قدرتمند و زیبا است که همراه با یک صفحه کلید ارائه می‌شود. برای تایپ کردن، انجام یک کار به صورت عالی و پخش محتوای چندرسانه‌‌ای یک دستگاه عالی است. با این حال اندریود عملکرد خوبی ندارد و عدم وجود قابلیت چندوظیفگی ممکن است مخاطبان را دلسرد کند. توجه داشته باشید که ممکن است با دریافت آپدیت اندروید بشود به آن امیدوار بود. پس اگر از این تبلت عجیب و غریب گوگل خوشتان آمده برای خریدن آن معطل نکنید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار