مقایسه دستیار هوشمند صوتی قدیمی و جدید گوگل

a003ca4652ea7d767d5bb201790a7196
زمان مطالعه: 4 دقیقه

Google Nest Mini رسما به عنوان جانشین مقرون به صرفه ترین اسپیکر هوشمند ( دستیار صوتی گوگل ) شرکت گوگل یعنی Google Home Mini رونمایی شد. Google Home Mini در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد، که تمام هوشمندی های دستیار صوتی گوکل را به شکلی کم حجم در اختیار شما قرار داده، و این امکان را فراهم می کند تا به عنوان یک گزینه ارزان قیمت و بسیار خوب برای خانه هوشمند شما مورد استفاده قرار گیرد. Google Home Mini در حالی که محبوب بود، مشکلات خاص خود را داشت. یعنی کیفیت صدای ضعیف، که غول فناوری (گوگل) امیدوار است با Nest Mini آن را اصلاح کند. بنابراین چگونه مدل جدید در برابر مدل قبلی خود قرار می گیرد؟ در حالی که ما هنوز فرصتی برای آزمایش Google Nest Mini نداشته ایم، ما برای مقایسه بلندگوهای هوشمند گوگل، مشخصات آن ها را مقایسه کرده ایم.

مقایسه دسترسی و قیمت دستیار صوتی گوگل

یکی از جذاب ترین جنبه های مثبت دستیار صوتی گوگل Google Home Mini، قیمت پایین آن است؛ با قیمتی معادل فقط ۴۹ دلار، این یکی از مقرون به صرفه ترین بلندگوهای هوشمند در بازار است. امروزه به طور معمول می توانید آن را فقط با ۱۹ دلار / ۱۹ پوند در ایالات متحده و انگلیس بخرید که بسیار ارزان است. دستیار صوتی گوگل Google Nest Mini از ۲۲ اکتبر برای خرید در دسترس خواهد بود، و هنوز مشخص نیست که آیا عرضه Google Home Mini قطع خواهد شد تا گزینه جایگزین جای آن را بگیرد یا خیر.

دستیار صوتی گوگل

مقایسه طراحی و ظاهر دستیار صوتی گوگل

از نظر طراحی تفاوت زیادی بین این دودستیار صوتی گوگل وجود ندارد. آنها دقیقاً با اندازه و شکل یکسان هستند، با همان ظاهر مشبک پارچه ای شیک و چهار چراغ ال ای دی. با این حال، قسمت مشبک پارچه ای Google Nest Mini اکنون کاملاً از بطری های پلاستیکی بازیافت شده ساخته شده، در حالی که محفظه خارجی از حداقل ۳۵٪ پلاستیک مصرفی بازیافت شده ساخته شده است. مانند Google Home Mini ، Nest Mini جدید دررنگ های سفید، ذغالی و مرجانی و همچنین یک رنگ جدید آسمانی عرضه می گردد.
هر دو دستیار صوتی گوگل از کنترل لمسی برخوردار هستند و به شما امکان می دهد پخش کننده موسیقی خود را کنترل کنید، در حالی که یک سوئیچ میکروفون به شما امکان می دهد شنونده فعال را خاموش کنید و دستیار گوگل را در برابر دریافت مداوم صدایتان متوقف کنید.
فناوری ultrasound در Google Nest Miniکاملا جدید است. این بدان معناست که هنگام پخش صوتی، LED به شما در دیدن دکمه های صدا کمک کند. شما می توانید با ضربه زدن به بالای Google Nest Mini ، موسیقی خود را پخش یا متوقف کنید.
بر خلاف نسخه قبلی خود، دستیار صوتی گوگل Google Nest Mini قابلیت نصب بر روی دیوار را دارد و همچنین یک مرکز اصلی برای تمام وسایل هوشمند خانه شما محسوب خواهد شد.

دستیار صوتی گوگل

ویژگی های دو بلند گو دستیار صوتی گوگل

از آنجا که هر دو از دستیار صوتی گوگل پشتیبانی می کنند،Google Home Mini و Google Nest Mini بسیاری از ویژگی های مشابه با یکدیگر را دارا هستند و این امکان را به شما می دهند تا بتوانید با صدای خود دستگاههای خانگی هوشمند خود را بدون سیم کنترل کنید. کارهایی که دستیار گوگل می تواند انجام دهد بسیار متفاوت است؛ این دستیار صدای قدرتمند، قادر به پاسخگویی به درخواست های عمومی شما، از چک کردن ایمیل و قرارهای شما می باشد. جالب است بدایند این دستیار هوشمند همواره باهوش تر می شود و از هوش مصنوعی برای یادگیری و سازگاری، بالغ شدن و کارآمد تر شدن بهره می برد. به عنوان مثال، هر دو بلندگو می توانند تماس های رایگان را در ایالات متحده برقرار کنند، ویژگی ای که اخیراً در انگلستان نیز راه اندازی شده است، همچنین پخش موسیقی از طریق مجموعه برنامه های موسیقی مانند Pandora ، Spotify ، YouTube Music ، iHeartRadio و موارد دیگر را باید به این کاربرد ها اضافه کرد.

دستیار صوتی گوگل
دستیار صوتی گوگل Nest Mini جدید برای پشتیبانی از بلوتوث ۵.۰ به روز شده است، که هنگام پخش موسیقی به صورت بی سیم از دستگاه شما، یک اتصال پایدار را ارائه می دهد. به لطف  Google Assistant، Home Mini و Nest Mini همچنین می توانند درخواست کنند تا یک ویدیوی YouTube را از طریق تلویزیون شما نمایش دهند و دستگاه های هوشمند مانند چراغ های هوشمند، دوربین های امنیتی هوشمند و موارد دیگر را کنترل کنند. یکی از ویژگی های جدید که به Google Nest Mini اضافه شده، امکان استفاده از آن به عنوان یک ارتباط داخلی است. این به شما امکان می دهد تا با استفاده از تلفن یا بلندگو Nest با هر کسی در خانه خود صحبت کنید.

مقایسه صدای دستیار صوتی گوگل

گوگل می گوید Nest Mini جدید دارای دو برابر قدرت باس Home Mini است ، با صدایی غنی تر و طبیعی تری که به شما امکان می دهد جزئیات بیشتری را بشنوید. این باس تقویت شده با یک درایور ۴۰ میلیمتری سفارشی همراه است.

دستیار صوتی گوگل

نتیجه نهایی در مورد دو دستیار صوتی گوگل

بدون آزمایش دقیق Google Nest Mini ، دشوار است که بگوییم آیا این پیشرفت بزرگی را در مقابل Google Home Mini ایجاد خواهد کرد یا خیر. با این حال ، گوگل چند ویژگی را معرفی کرده است که مطمئناً استفاده از دستیار صوتی گوگل را آسان تر از گذشته می کند. تغییرات ظریف طراحی، مانند قابلیت نصب بر روی دیوار و استفاده از مواد سازگار با محیط زیست، گامی در جهت مثبت است، همچنین فناوری ultrasound باعث می شود Nest Mini هوشمندتر از نسخه قبلی خود باشد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار