بلومبرگ از امکانات دوربین آیفون ۱۳ خبر داد

0afc03db796af713993430cf98d7f618
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بلومبرگ: آیفون ۱۳ از قابلیت فیلمبرداری پرتره، ناچ کوچکتر و امکان پشتیبانی از فرمت ویدئویی ProRes برخوردار است خبر ها گویای این هستند که شرکت اپل سعی دارد کیفیت دوربین گوشی های آیفون ۱۳ را افزایش دهد. منبع موثقی در این باره می گوید گوشی های آیفون ۱۳ توانایی پشتیبانی از حالت پرتره در زمان فیلمبرداری و پشتیبانی از فرمت ویدئویی prores را دارد. در ادامه خبر با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشری را در رابطه با ویژگی های جدید دوربین آیفون ۱۳ کسب کنید.

در هفته نامه ی اخیر بلومبرگ اینگونه نقل شده است که دوربین گوشی های جدید آیفون ۱۳ به فرمت ویدئویی ProRes و حالت پرتره در زمان فیلم برداری مجهز شده اند. این در حالی است که برخی از گوشی های اندرویدی از برند های نام آشنا نیز از حالت پرتره در حین فیلمبرداری برخوردارند اما باید بگوییم که این آپشن نتوانسته است به خوبی نظر کاربران را به خود جلب کند چرا که طبق گزارش کاربران؛ سوژه ی عکاسی به خوبی از پس زمینه جدا نمی شود و بوکه ی پشتی تصویر از حالت طبیعی خارج می شود. اما کوپرتینویی ها توانسته اند با ادغام کردن برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری این قابلیت را با کیفیتی بهتر ارائه دهند.

مارک گرمن ادعا کرده است که آیفون؛ ios 15 را به ایجاد حالت پرتره در ویدئوهای فیس تایم مجهز کرده است که انتظار می رود این آپشن در گوشی هایی که در چند ماه اخیر عرضه خواهد شد دیده شود. اینگونه که مشخص است هدف کمپانی اپل این است که این قابلیت را به دوربین فیلم برداری آیفون های جدید اضافه کند. عملکرد این ویژگی جدید همانند عکاسی پرتره است که این امکان را برای کابران مهیا می کند که میزان تاری پس زمینه را بعد از فیلمبرداری تنظیم کنند. گویا غول دنیای فناوری تنها به ارئه همین آپشن جدید اکتفا نکرده است و قرار است که از فرمت ویدئویی ProRes  نیز پشتیبانی کند.

سال پیش بود که شرکت اپل پس از تولید آیفون ۱۲ اعلام کرد که این سری از گوشی های آیفون را به فرمت ProRaw مجهز کرده است که فقط مختص به همین مدل از آیفون است. اکنون نیز انتظار می رود که قابلیت ProRes را هم به عنوان یک آپشن اختصاصی به آیفون ۱۳ اضافه کند. در رابطه با کارایی آپشن ProRes باید بگوییم که ضمن قدرت ضبط فیلم با کیفیت بالا موارد بیشتری را برای ویرایش در اختیار کاربران قرار می دهد.

این کمپانی پر قدرت قصد دارد قابلیت های دوربین را افزایش دهد تا عکاسان حرفه ای به راحتی بتوانند عکس های با کیفیت تری را به ثبت برسانند. یکی دیگر از این قابلیت ها هیجان انگیز این است که فیلتر های استاندارد با استفاده از هوش مصنوعی تغییراتی را بر روی خود جزئیات عکس ایجاد کند به طور مثال به جای اعمال فیلتر کلی بر روی عکس ها خود اشیا و یا افراد را تغییر دهد، به بیان دیگر اپل قصد دارد سایه ها و رنگ های حقیقی با ظاهری روشن تر را با حفظ تعادل و طبیعی جلوه دادن آن به نمایش بگذارد.

طبق گزارش خبرگزاری های معتبر اپل در ساخت گوشی آیفون ۱۳ از پردازنده ی A15 بهره برده است ضمن اینکه دارای یک نمایشگر LTPO با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است که ابعاد ناچ در آن کاهش یافته است و احتمالا از آپشن نمایشگر همواره روشن نیز برخوردار خواهد بود.

منیع: macrumors

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار