اپل به دنبال مودم اختصاصی برای آیفون ها

c65cbc12e816175a6b446128a34c098b
زمان مطالعه: 1 دقیقه

در دهه های گذشته ارتباط میان اپل و کوالکام بسیار سخت شده و دعواهایی که به وجود آمده دو کمپانی را از همکاری با یکدیگر دور ساخته است. در حالی که انتظار می رفت بزودی شاهد برقراری ارتباط باشیم اما بعید است چنین چیزی صورت گیرد.

این دو شرکت در حال حاضر یکی از دعوا اخیر برسر پتنت یا همان ثبت اختراع می گذرد و کشمکش هایی با یکدیگر دارند. چنین مشکلاتی موجب شد تا اپل را بر آن دارد به دنبال مودم های اختصاصی برای آیفون ها باشد.

مودم هایی که ساخته کوالکام یا اینتل نیستند و تنها اپل تولید آنها را برعهده داشته است. پیشتر اپل لیست شغلی منتشر کرد که نشان می داد به دنبال یک مهندس در جهت طراحی مودم اختصاصی است و اگرچه این موضوع تایید کننده نیست اما تا حدی باید آن را حقیقی دانست. طرفداران آیفون نباید هیجان زده باشند و انتظار اینکه اپل بزودی مودم را به کار می گیرد، در سر بپرورانند.

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود کمپانی کوپرتینویی چه اهدافی در سر دارد تا مستقل از دیگر شرکت ها باشد. پیشتر نیز دادگاهی در چین دستور داده که برای ممنوعیت واردادت و فروش برخی آیفون ها در این کشور صادر شده است.  گوشی هایی که این امر شامل آنها می شود باید به آیفون ۱۰، ۸ و ۸ پلاس و مدل های قدیمی اشاره کرد. با توجه به گفته های این دادگاه، اپل  دو ثبت اختراع تعلق داشته به کوالکام را مورد نقض قرار داد. این موضوع شامل روشی برای تغییر ابعاد تصویر و حرکت بین اپلیکیشن های گوناگون در صفحه لمسی می شود. در این بین اپل به راحتی قادر است با عرضه بروزرسان نرم افزاری از حکم دادگاه خلاص شود. کوالکام بیش از یک سال پیش قصد داشت  چنین محدودیت هایی برای فروش آیفون در کشور بزرگی چون چین به وجود آورد.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار