بهترین لپ تاپ‌های مهندسی در سال ۲۰۲۰

677444fb958d5caa2c36bc455432003e
زمان مطالعه: 6 دقیقه

نه‌تنها بهترین لپ‌تاپ‌های موجود و شناخته‌شده، نمی‌توانند بهترین لپ تاپ مهندسی لقب بگیرند، بلکه ممکن است در لیست محصولاتی را ببینید که دود از سرتان بلند می‌کند. دلیل این امر هم است که تنها فاکتور موجود برای بهترین بودن در این زمینه، قدرت لپ‌تاپ نیست. برای دانشجویان مهندسی، ترکیبی از قدرت پردازشی، قدرت گرافیکی و قیمت مناسب مدنظر خواهد بود.

به‌عبارت دیگر، بهترین لپ‌تاپ‌های موجود برای دانشجویان مهندسی، باید به‌اندازه کافی قدرتمند باشد تا بتواند تمام برنامه‌های پیچیده و حجیم برای کارهای محاسباتی را اجرا کند. همین‌طور باید قدرت گرافیکی لازم برای هندل نیازهایی همچون ابزارهای CAD، شبیه‌سازی و کار با نرم‌افزارهای CAM و غیره را داشته باشد. در نهایت همان‌طور که از دور هم مشخص است، همه‌ی لپ‌تاپ‌های دانشجویی باید قیمت مناسبی هم داشته باشند، چرا که دانشجویان به‌خودی خود هزینه‌های جانبی زیادی دارند و نمی‌توانند هزاران دلار خرج یک لپ‌تاپ کنند. در آخر اینکه، این لپ‌تاپ‌ها باید برای تماشای فیلم، گشت و گذار در اینترنت و گیمینگ هم کاربرد داشته باشند.

ما در این مطلب همه‌ی بهترین لپ‌تاپ‌های مهندسی را جمع‌آوری کرده‌ایم. بنابراین شما با صرف زمان کمتری می‌توانید بهترین لپ‌تاپ را انتخاب کرده و زمان بیشتری را به پروژه‌های دانشگاهی خود اختصاص بدهید.

لیست منتخب بهترین لپ تاپ مهندسی سال ۲۰۲۰

  • HP Spectre x360 15T 2019
  • ThinkPad X1 Extreme Mobile Workstation
  • Razer Blade Pro
  • Samsung Notebook 9 Pro
  • Dell G3 15

بهترین لپ تاپ مهندسی HP Spectre

  • HP Spectre x360 15T 2019

عملکرد قدرتمند در یک طراحی زیبا و جذاب

لپ‌تاپ HP Spectre x360 نه‌تنها از بدنه‌ی خوبی برخوردار است، بلکه به کارت گرافیک قدرتمند Nvidia GeForce GTX 1050Ti و پردازنده‌ای به همان اندازه قدرتمند مجهز شده است. بنابراین این محصول را می‌توان یکی از لپ‌تاپ‌های بزرگ و قدرتمند ۲-در-۱ کمپانی HP دانست که همزمان از ظاهر خوب و عملکرد قدرتمندی برخوردار است. این روند باعث می‌شود که HP Spectre x360 به یک دستگاه توانمند و یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های مهندسی تبدیل شود. این لپ‌تاپ همچنین یک صفحه نمایش لمسی ۴K زیبا و واکنش‌گر و یک قلم مخصوص Tilt اختیاری هم دارد که امکان خلق مدل‌های سه‌بعدی را برای کاربران حرفه‌ای فراهم می‌کند.

نقاط قوت:

  • + طراحی زیبا
  • + نمایشگر شارپ ۴K
  • + عملکرد فوق‌العاده

نقاط ضعف:

  • – قرارگیری مشکل‌دار دریچه ورود هوا
  • – موقعیت نامناسب ترک پد
پردازنده ۸th-generation Intel Core i7
گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050Ti with Max-Q design
حافظه‌ی رم ۸GB – ۱۶GB
صفحه نمایش ۱۵.۶-inch, 3840 x 2160 pixels touch
حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ GB – ۲TB SSD

بهترین لپ تاپ مهندسی ThinkPad X1

  • ThinkPad X1 Extreme Mobile Workstation

عملکرد قدرتمند، قیمت بسیار بالا

اگر به‌دنبال یک لپ‌تاپ قدرتمند و بهترین لپ تاپ مهندسی هستید و هر بودجه‌ای را هم برایش اختصاص می‌دهید، ThinkPad X1 کمپانی لنوو دستگاهی است که با قیمت بالایی عرضه شده و این قدرت بالا را برای‌تان فراهم می‌کند. این لپ‌تاپ به‌چندین شکل در اختیار شما قرار دارد و م‌توانید متناسب با نیازها و بودجه‌ی خود، یکی از آن‌ها را تهیه کنید. اما در حالت پایه، این لپ‌تاپ قدرت زیاد و کارت گرافیک حیرت‌انگیزی دارد که در یک بدنه‌ی فیبر-کربن و آلومینیومی محکم سر هم شده است و برای تمام کارهای میدانی یک دانشجو بسیار بادوام خواهد بود. شکی نیست که این لپ‌تاپ همراه جایگاه اصلی خود را در بین بهترین لپ‌تاپ‌های مهندسی مخصوص دانشجویان کسب کرده است.

نقاط قوت:

  • + قدرت زیاد
  • + صفحه نمایش ۴K جذاب و دیدنی
  • + تجربه کاربری عالی

نقاط ضعف:

  • – سنگین
  • – گران‌قیمت
پردازنده up to 8th-generation Intel Core i7
گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050Ti with Max-Q design
حافظه‌ی رم up to 64GB
صفحه نمایش ۱۵.۶” FHD (1920 x 1080) – ۱۵.۶” ۴K UHD HDR (3840 x 2160) multi-touch
حافظه ذخیره‌سازی up to 1TB SSD

بهترین لپ تاپ مهندسی Razer Blade Pro

  • Razer Blade Pro

بهترین لپ تاپ مهندسی جایگزین مناسب کامپیوتر شخصی، با امکان پرتابل بودن

وقتی در مورد لپ‌تاپ Razer Blade Pro صحبت می‌کنیم، ابتدا باید بدانید که این یک لپ‌تاپ مخصوص بازی است. اگرچه، در کنار قابلیت اصلی خودش، می‌تواند یک لپ‌تاپ عالی برای کارهای دانشجویان مهندسی هم باشد. بله، قیمت آن برای دانشجویان بالا است، اما با داشتن ضخامتی کمتر از یک اینچ، می‌توانید آن را در محوطه دانشگاه مورد استفاده قرار دهید. لپ‌تاپ از کارت گرافیک قدرتمند Nvidia GeForce GTX 1080 استفاده می‌کند و مگر می‌شود آن را دوست نداشت؟ البته این همه‌ی ماجرا نیست و ریزر برای اولین بار در لپ‌تاپ Razer Blade Pro سوئیچ‌های مکانیکی فوق‌العاده خود را به‌کار برده است. این ابزار درواقع نوعی از صفحه کلید چیکلت است، اما وقتی آن را فشار می‌دهید، حس خوبش را درک خواهید کرد. اگرچه، احتمالا نباید وقتی که سر کلاس حضور دارید، این دکمه‌ها را فشار دهید.

نقاط قوت:

  • + جای‌گیری مناسب ترک پد
  • + تجربه‌ی کار با یک کامپیوتر دسکتاپ

نقاط ضعف:

  • – قیمت بالا
  • – عمر باتری کمتر از ۵ ساعت
پردازنده Intel Core i7
گرافیک Nvidia GeForce GTX 1080 (8GB GDDR5)
حافظه‌ی رم ۳۲GB
صفحه نمایش ۱۷.۳-inch, UHD (3,840 x 2,160) IGZO touchscreen with G-Sync
حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲GB – ۲TB PCIe SSD

بهترین لپ تاپ مهندسی Samsung Notebook 9

  • Samsung Notebook 9 Pro

ظهور عصر جدید لپ‌تاپ‌های دو در یک

نوت بوک ۹ سامسونگ از همان ابتدا مظهر اصلی دستگاه های ۲-در-۱ بوده است و از زمانی که این دستگاه‌ها شناخته شدند، مردم نوت بوک را بیاد داشته‌اند. قلم اختصاصی S-Pen با دارا بودن حساسیت فشار ۴۰۹۶، حس خوبی را کار با لپ‌تاپ به شما خواهد داد. این قلم شباهت زیادی هم به قلم Surface مایکروسافت دارد. این قلم درواقع ابزار کوچکی است که نیازی هم به شارژ آن نخواهید داشت. درحالی که صفحه نمایش لمسی آن تنها از کیفیت ۱۰۸۰p پشتیبانی می‌کند، روشنایی آن از ۳۵۰ تا ۴۵۰ نیت متغیر خواهد بود و شما عملا توجهی به پیکسل‌ها و بود و نبودشان نخواهید داشت. به‌علاوه، ناسازگاری و عمر باتری نه‌چندان مناسب، یکی از معدود کمبودهای این دستگاه هیبریدی است.

نقاط قوت:

  • + کارایی عالی قلم S-Pen
  • + ظاهر عالی

نقاط ضعف:

  • – عمر باتری ناسازگار
  • – اسپیکرهای نه‌چندان قدرتمند
پردازنده ۷th generation Intel Core i7
گرافیک Intel HD Graphics 620 – AMD Radeon Graphics (2GB GDDR5)
حافظه‌ی رم ۸GB – ۱۶GB
صفحه نمایش ۱۳.۳-inch – ۱۵.۶-inch FHD (1,920 x 1,080) LED display with Touch Screen Panel
حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶GB SSD

بهترین لپ تاپ مهندسی Dell G3 15

  • Dell G3 15

یک لپ‌تاپ گیمینگ مقرون به‌صرفه و خوش استیل

لپ‌تاپ Dell G3 15 ممکن است در ظاهر چیز چندان خاصی نباشد، اما با این قیمت می‌توانید برخی از مولفه‌های قدرتمند یک لپ‌تاپ مناسب برای دانشجویان مهندسی را داشته باشید. حال خواه بازی کنید یا از آن برای انجام پروژه‌های مهندسی استفاده کنید، این لپ‌تاپ شما را ناامید نخواهد کرد. ما در مورد چیپ‌های نسل نهم اینتل (Intel) و گرافیک GTX صحبت می‌کنیم. این دو ترکیب بسیار خوبی را همراه با یک قیمت مناسب ارائه می‌کنند و به‌همین دلیل است که در لیست بهترین لپ‌تاپ‌های مهندسی ما حضور دارد. البته بهتر است که فکر انجام یک بازی سنگین را در محوطه دانشگاه با این لپ‌تاپ از سر خود بیرون کنید.

نقاط قوت:

  • + مقرون به‌صرفه
  • + عملکرد عالی باتوجه به قیمت

نقاط ضعف:

  • – ساخت بی‌دوام
پردازنده ۹th-generation Intel Core i5 – i9
گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050 – GTX 1660 Ti
حافظه‌ی رم ۸GB
صفحه نمایش ۱۵.۶ inch FHD (1920 x 1080)
حافظه ذخیره‌سازی ۱TB HDD – ۱۲۸GB SSD + 1TB

چگونه‌ بهترین لپ تاپ مهندسی را انتخاب کنیم؟

بنابراین، حال این سوال پیش می‌آید که بهترین لپ تاپ مهندسی مخصوص دانشجویان، دقیقا چه فاکتورهایی باید داشته باشد؟ از آن‌جا که شما به‌احتمال خیلی زیاد از برنامه‌های پیچیده‌ای همچون اتوکد استفاده خواهید کرد، برای اجرای آن‌ها به یک لپ‌تاپ قدرتمند احتیاج دارید.

ما برای این منظور جدیدترین تراشه‌های Intel Core i5 یا Core i7 و وجود حداقل ۸ گیگابایت رم را پیشنهاد می‌کنیم. اگرچه یک رم ۱۶ گیگابایت بسیار بهتر خواهد بود.

بسیاری از برنامه‌هایی که مهندسین استفاده می‌کنند، روی گرافیک و قدرتمندی آن تمرکز دارند. از این بین می‌توان به برنامه‌هایی همچون CAD، MATLAB و Solid Works اشاره کرد که به مدل‌سازی سه‌بعدی و رندر ویدیو می‌پردازند. این بدان معنی است که داشتن یک لپ‌تاپ با کارت گرافیک اختصاصی به‌جای لپ‌تاپی که از پردازنده برای یکپارچه‌سازی گرافیک استفاده می‌کند، بسیار مهم خواهد بود.

به‌همین دلیل است که معمولا بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ گزینه‌های ایده‌آلی برای دانشجویان مهندسی هستند، چرا که همه‌ی آن‌ها قدرت گرافیکی عالی را ارائه می‌دهند. واقعیت این است که این لپ‌تاپ‌های بازی حتی برای تایم‌های بعد از کلاس دانشجویان هم کارساز خواهند بود و برای هر دانشجوی مهندسی، بازی کردن هم یکی از اولویت‌هایش است.

یک صفحه نمایش بزرگ با وضوح بالا هم در بهترین لپ تاپ مهندسی برای دانشجویان مهندسی توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید در محل کار خود با لپ‌تاپ کار کنید، احتمالا لپ‌تاپ‌هایی که ساخت بادوام‌تری دارند و از یک ناهمواری جزئی در بدنه پایین خود برخوردارند، می‌توانند ایده‌آل باشند. این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند هنگام بروز حادثه در سایت‌های کاری، مقاوم باشند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار