بررسی گلکسی فولد

45926120e20b3bdd8360bc6ac64490a2
زمان مطالعه: 4 دقیقه

گلکسی فولد یک گوشی تاشو بسیار ابتکاری و هیجان انگیز است. با این، حال، قیمت بالایی این دستگاه توجیه کننده نیست. گلکسی فولد موبایلی است، که احساسات مختلفی را در شما ایجاد می‌کند. از یک سو سبب تعجب شما می‌شود و از سوی دیگر هیجان شما را بر می‌انگیزد. گوشی سامسونگ گلگسی فولد از یک گوشی ۴.۶ اینچی به یک تبلت ۷.۳ اینچی تبدیل می‌شود و دوباره بسته می‌شود. هیجان شما زمانی تکمیل می‌شود، که اجرای برنامه‌ها را مشاهده کنید. دیگر خصوصیت جالب و تعجب بر انگیز گلکسی فولد لرزش آن است. در ادامه با مروری بر مشخصات گلکسی فولد با ما همراه باشید.

گلکسی فولد Galaxy Fold

نقاط ضعف و قوت گلکسی فولد

با وجود این که در گلکسی فولد پیشرفت‌های زیادی را می‌بینیم. ولی با این حال، این دستگاه هم مانند سایر دستگاه‌ها نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد.

نقاط قوت

  • طراحی نوآورانه صفحه نمایش تاشو
  • ارتقاء و بهبود دوام و کیفیت گوشی
  • پشتیبانی اختصاصی از مشتری

نقاط ضعف

  • گران بودن؛
  • کوچک بودن صفحه نمایش جلو؛
  • حجیم و سنگین بودن؛

طراحی گلکسی فولد

طراحی زیبا و عالی گلکسی فولد بسیار حیرت انگیز است. لولای پیچیده و دقیق به همراه محور ۲۰ بخشی آن سبب شده است، که شما به راحتی یک کتاب آن را باز و بسته کنید. به این صورت شما می‌توانید گلکسی فولد را از حالت تلفن به حالت تبلت در آورید. حرکت آن نسبتا روان و طبیعی است.

blank

طراحی عالی و ضخامت کم گلکسی فولد

صفحه نمایش اصلی گوشی پلاستیکی است و از گوریلا گلس (Gorilla Glass) استفاده نشده است. با این حال، کمپانی سامسونگ با قرار دادن یک لایه فلزی در زیر صفحه نمایش پنل بزرگتر را تقویت کرده است. وقتی تلفن را می‌بندید، موبایل کوچکی را در دست خود احساس می‌کنید. ولی این گوشی کاملا بلند و باریک طراحی شده است. ضخامت گلکسی فولد ۰.۶۶ اینچ است. البته این میزان ضخامت تقریبا دو برابر ضخامت آیفون ۱۱ پرو مکس و یا گلکسی اس ۱۰ است.

blank

طراحی گلگسی فولد در حالت تاشو

وزن گلکسی فولد ۹.۵ اونس است. این وزن در مقایسه با وزن آیفون ۱۱ پرو مکس و گلکسی نوت ۱۰ پلاس کمی بیشتر است. بنابراین ممکن است در زمان استفاده کمی به ساعد دست فشار بیاورد. ولی اگر بخواهید فیلم و یا برنامه تلویزیونی تماشا کنید، در این صورت می‌توانید آن را بر روی پاهای خود بگذارید.

صفحه نمایش

صفحه نمایش جلو گوشی تنها ۴.۶ اینچ است. این صفحه نمایش در مقایسه با صفحه نمایش‌های لیلیپوتیان هم کوچک تر است. صفحه نمایش بهترین تلفن همراه‌های کوچک به طور معمول ۵.۵ اینچ و بالاتر است. همچنین به دلیل این که صفحه نمایش باریک است، نوشتن با آن نیز دشوارتر است. در بررسی گلکسی فولد با این صفحه نمایش ما متوجه دشواری هایی شدیم. مثلا خواندن ایمیل و یا چک کردن گوشی با یک دست در مترو و غیره کمی دشوار است و نیاز به یک صفحه نمایش بزرگتر دارد.

blank

صفحه نمایش کوچک گلکسی فولد

صفحه نمایش ۷.۳ اینچی داخلی می‌تواند بهتر باشد. استفاده از فناوری آمولد آن را تقویت کرده است. با استفاده از این صفحه نمایش، شما احساس می‌کنید که از یک تبلت استفاده می‌کنید. برای بررسی صفحه نمایش تریلر فیلم the Star Wars: The Rise of Skywalker واقعا حس خوبی را به همراه داشت و واقعا لذت بخش بود. تماشای فیلم در این صفحه نمایش این حس را به شما می‌دهد، که یک سینمای کوچک را در مقابل چشمان خود دارید.

blank

کیفیت تصویر و تماشای فیلم در گلکسی فولد

تنظیم کردن برنامه به صورت تمام صفحه حاشیه‌های بالا و پایین را از بین می‌برد. با این حال، در زمانی که برنامه هایی با پس زمینه سفید مانند جی میل و یا گوگل کروم را اجرا می‌کنید، شکاف وسط فولد تا حدودی مشخص است.

دوربین

بررسی گلکسی فولد را با دوربین گوشی ادامه می‌دهیم. دوربین عقب گوشی سه لنزه است. دو لنز ۱۲ مگا پیکسلی و یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی هم، دو لنزه ۱۰ و ۸ مگا پیکسلی است.

blank

ماژول دوربین گلکسی فولد

داشتن چنین خصوصیاتی دوربین گوشی را در حد مناسب قرار می‌دهد.

جدول مشخصات و بررسی گلکسی فولد

قیمت پایه ۱.۹۸۰ دلار
سیستم عامل (OS) اندروید ۹.۹ بار one UI
CPU اسنپدراگون ۸۵۵
RAM ۱۲ گیگابایت
حافظه ۵۱۲ گیگابایت
نمایشگر خارجی (بسته) ۴.۶ اینچ اچ دی پلاس
نمایشگر اصلی ۷.۳ اینچ (QXGA+)
دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض با دیافراگم (۱.۵/f تا ۲.۴/f)

۱۲ مگا پیکسل تله فوتو با دیافراگم (۲.۴/f)

۱۶ مگا پیکسل اولترا واید (۲.۲/f)

دوربین جلو (بسته) ۱۰ مگا پیکسل سلفی با دیافراگم (۲.۲/f)
دوربین جلو (باز) ۱۰ مگاپیکسل سلفی با دیافراگم (۲.۲/f)

۸ مگاپیکسل RGB depth (f/1.9)

سنسور اثر انگشت Bixby button
رنگ بندی نقره ای، مشکی
باتری ۴.۳۸۰ میلی آمپر ساعت
عمر باتری ۱۰:۰۱
اندازه ۶.۳ در ۲.۵ در ۰.۶۶ اینچ

۶۲.۹ در ۱۶۰.۹ در ۱۷ میلی متر

وزن ۹.۴۸ اونس

بررسی گلکسی فولد از لحاظ دوام و پایداری

کمپانی سامسونگ برای بر طرف کردن نگرانی کاربران از دوام و پایداری گوشی، چند تغییر مهم در طراحی گوشی ایجاد کرده است.

– استفاده از صفحه نمایش پیشرفته: استفاده از صفحه نمایش پیشرفته سبب شده است، که در شرایط خیلی نادر و جزیی صفحه نمایش آسیب ببیند.

blank

حالت تاشو گلکسی فولد

– استفاده از پوشش برای لولاها: این کار سبب می‌شود، که زباله و گرد و خاک در اطراف لولاها و پشت صفحه نمایش جمع نشود.

– کاهش شکاف میان دو طرف: کمپانی گلکسی شفاف میان دو طرف گوشی را بسیار کاهش داده است. ولی با این حال، هنوز فضای کوچکی وجود دارد، که می‌تواند بهبود پیدا کند.

blank

مشخص شدنشکاف میان دو صفحه نمایش در حالت تاشو

– استفاده از یک لایه فلزی در زیر صفحه نمایش: این کار سبب افزایش استحکام صفحه نمایش شده است. البته در تعامل لمسی کمی احساس سفتی دارد.

منبع: +

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار