بررسی نوت ۱۰ پلاس

04aee712a67aab60e10417c0c3320089
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اسمارت فون نوت ۱۰ پلاس  همزمان با اسمارت فون نوت ۱۰ در شهر نیویورک امریکا در ۷ آگوست رونمایی شد. این اسمارت فون یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین اسمارت فون‌های کمپانی سامسونگ می‌باشد. این اسمارت فون برای بسیاری از کاربران و علاقه مندان به گوشی‌های هوشمند بسیار مناسب است. لذا با بررسی نوت ۱۰ پلاس در این مطلب همراه ما باشید.

بررسی نوت ۱۰ پلاس

بررسی نوت ۱۰ پلاس از لحاظ طراحی و صفحه نمایش

کمپانی سامسونگ با عرضه نوت ۱۰، طراحی منحصر به فرد و جدیدی را از خود به نمایش گذاشته است. صفحه نمایش این اسمارت فون تقریبا کوچک تر از صفحه نمایش دیگر گوشی های سامسونگ است. سامسونگ در طراحی این اسمارت فون به جای این که دوربین را در بالا و سمت راست صفحه نمایش قرار دهد. دوربین را به وسط بالای صفحه نمایش منتقل کرده است. این گونه طراحی می‌تواند برای برخی از کاربران جذابیت داشته باشد.

blank

طراحی ظریف و منحصر به فرد گلکسی نوت ۱۰ پلاس

بنابراین به نظر می‌رسد، سامسونگ در طراحی این اسمارت فون حساسیت زیادی داشته است. در بررسی نوت ۱۰ پلاس باید گفت که این اسمارت فون در مقایسه با نوت ۹ باریک تر است. ضخامت نوت ۱۰ پلاس ۷.۹ میلی متر است. در حالی که ضخامت نوت ۹، در حدود ۸.۸ میلی متر بود. ولی با این حال، صفحه نمایش نوت ۱۰ پلاس کمی بزرگ تر است و در سایز ۶.۸ اینج طراحی شده است.

blank

ضخامت و ابعاد گلکسی نوت ۱۰ پلاس

نکته دیگری که در بررسی نوت ۱۰ پلاس باید به آن اشاره کرد، ابعاد گوشی است. این اسمارت فون در ابعاد ۱۶۲.۳ در ۷۷.۲ در ۷.۹ میلی متر طراحی شده است. وزن این اسمارت فون ۱۹۶ گرم است. کمپانی سامسونگ در طراحی و نمایشگر این اسمارت فون هم از فناوری Infinity-O برده است.

بررسی نوت ۱۰ پلاس از لحاظ دوربین

دوربین گوشی برای اکثریت کاربران اهمیت بالایی دارد. بنابراین بررسی نوت ۱۰ پلاس را با دوربین آن ادامه می‌دهیم. کمپانی سامسونگ در این اسمارت فون هم مانند اسمارت فون نوت ۱۰ از دوربین‌های سه گانه بهره برده است.

blank

محل قرار گیری دوربین در گلکسی نوت ۱۰ پلاس

دوربین‌های نوت ۱۰ پلاس با چینش عمودی در گوشه سمت چپ اسمارت فون قرار دارد. دوربین استاندارد ۱۲ مگا پیکسلی با دیافراگم ۲.۴/f- 1.5/ f، دوربین عریض ۱۶ مگا پیکسلی با دیافراگم ۲.۲/f و دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲.۱/f برخوردار است. همچنین دوربین سلفی این اسمارت فوت دارای ۱۰ مگاپیکسل با دیافراگم ۲.۲/f می‌باشد.

بررسی مشخصات فنی و کارکرد نوت ۱۰ پلاس

از دیگر نکاتی که در بررسی نوت ۱۰ پلاس باید به آن توجه کرد، مشخصات فنی و کارکرد آن است. کمپانی سامسونگ در این اسمارت فون از پردازنده اسپندراگون ۸۵۵ برای بازار آمریکا و چین استفاده کرده است. این در حالی است که برای دیگر مناطق دنیا از پردازنده اگزینوس ۹۸۲۵ استفاده نموده است. این پردازنده‌ها هر دو بسیار قوی و پیشرفته هستند.

جدول مشخصات اسمارت فون ۱۰ پلاس

قیمت ۱.۰۹۹ دلار / ۹۹۹ یورو
نمایشگر ۶.۸ اینچی داینامیک آمولد با رزولوشن

۳۰۴۰ در ۱۴۴۰

پردازنده (CPU) اسنپدراگون ۸۵۵ برای آمریکا و اگزینوس ۹۸۲۵ برای بازارهای جهانی
رم (RAM) ۱۲ گیگابایت
حافظه ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت
اسلات کارت حافظه (micro DS) بله
دوربین عقب ۱۶ مگا پیکسل فوق عریض (۲.۲/f)

۱۲ مگا پیکسل عریض (۲.۴/f – ۱.۵/f)

۱۲ مگا پیکسلی تله فوتو (۲.۱/f)

Time – of flight VGA

دوربین جلو ۱۰ مگا پیکسل (۲.۲/f)
باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ کردن ۲۵ وات، ۴۵ وات اختیاری
سیستم عامل (oS) اندروید ۹ پای با رابط کاربری سامسونگ OneUI
رنگ بندی در چهار رنگ

مشکی (Aura Black)

آبی (Aura Blue)

سفید (Aura white)

و Aura Glow

اندازه ۶.۴ در ۳.۰ در .۳۱ اینچ
وزن ۶.۹ اونس (۱۶۹ گرم)

 

بررسی نوت ۱۰ پلاس از لحاظ نرم افزاری و رابط کاربری

اسمارت فون ۱۰ پلاس دارای رابط کاربری One UI 1.5 است. این رابط کاربری بر پایه اندروید ۹ پای قرار دارد.

blank

نرم افزار و رابط کاربری گلکسی نوت ۱۰ پلاس

کمپانی سامسونگ در نوت ۱۰ پلاس و همچنین نوت ۱۰ از این رابط کاربری استفاده کرده است. این رابط کاربری بسیار ساده است و استفاده از آن دشواری ندارد.

بررسی نوت ۱۰ پلاس از نظر باتری و قلم S Pen

این اسمارت فون از باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی برای تامین انرژی خود استفاده می‌کند. باتری این اسمارت فون در حدود ۳۰۰ میلی آمپر ساعت از باتری نوت ۹ بیشتر است. چرا که صفحه نمایش این اسمارت فوت در مقایسه با نمایشگر نوت ۹ افزایش یافته است. نوت ۹ دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچی است. در حالی که نوت ۱۰ پلاس دارای صفحه نمایش ۶.۸ اینچی می‌باشد.

blank

قلم S pen گلکسی نوت ۱۰ پلاس

در بررسی نوت ۱۰ پلاس نمی‌توان به قلم اس پن اشاره نکرد. در اسمارت فون نوت ۱۰ سامسونگ چند ویژگی جدید به این قلم اضافه کرده است. با این حال، هیچ کدام از آنها انقلابی نیستند. این قلم اجازه انجام کارهای مختلف بر روی تصاویر را به شما می‌دهد.

نقاط قوت و ضعف نوت ۱۰ پلاس

نقاط قوت

  • داشتن صفحه نمایش بزرگتر در مقایسه با سایر اسمارت فون‌ها (۶.۸ نوت ۱۰ پلاس، ۶.۴ نوت ۹ و ۶.۳ نوت ۱۰).
  • داشتن تنوع رنگی بیشتر و جذاب تر (نوت ۱۰ پلاس در چهار رنگ مختلف عرضه می‌شود)
  • داشتن سرعت بیشتر اسکنر اثر انگشت.
  • کاهش ضخامت نوت ۱۰ پلاس به ۷.۹ میلی متر

نقاط ضعف

با وجود این که اسمارت فون نوت ۱۰ پلاس دارای مزیت‌های بسیاری است. ولی با این حال، نقاط ضعفی هم دارد. از جمله نقاط ضعف این گوشی نداشتن جک هدفون است. کمبود جک هدفون در این اسمارت فون به خوبی احساس می‌شود.

منابع: + +

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار