بررسی آیفون ۱۱

131c57fa0013b6701d9222cc2bbf5cab
زمان مطالعه: 4 دقیقه

کمپانی اپل پس از یک سال از معرفی آخرین پرچمدارانش، بالاخره آیفون ۱۱ را در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی کرد. آیفون ۱۱ یکی از جدیدترین و به روزترین تولیدات اپل است. این گوشی اگر چه به صورت نسل‌های قبل اپل طراحی شده است. ولی با این حال، بسیار قدرتمندتر و پیشرفته تر از نسل‌های قبل است. نباید از قلم انداخت که از دید بسیاری از منتقدان ارتقاء این دستگاه تنها در دوربین خلاصه شده و این کمی نا امید کننده است، در ادامه با بررسی آیفون ۱۱ همراه ما باشید.

بررسی آیفون ۱۱

بررسی طراحی و نمایشگر آیفون ۱۱

بررسی آیفون ۱۱ را با طراحی و نمایشگر آن شروع می‌کنیم. طراحی آیفون ۱۱ بسیار شبیه به طراحی آیفون XR است. هر دوی این گوشی‌ها از یک صفحه نمایش ۶.۱ اینجی LCD برخوردار می‌باشند. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی ۱۷۹۲ در ۸۲۸ است که در مقایسه با رزولوشن آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس کمی پایین است.

blank

طراحی گوشی آیفون ۱۱

برای هر دو مدل از قاب آلومینیومی و شیشه‌ای استفاده شده است. با این حال، آیفون ۱۱ به رنگ بنفش هم عرضه شده است. در حالی که آیفون XR این رنگ را ندارد. رنگ بندی آیفون ۱۱ علاوه بر رنگ بنفش به رنگ‌های مشکی، سبز، سفید، زرد و قرمز است.

blank

صفحه نمایش ۶.۱ اینجی آیفون ۱۱

افزون بر این شما وقتی آیفون ۱۱ را به دست می‌گیرید. تفاوت‌های دیگری هم بین این گوشی با آیفون XR مشاهده می‌کنید. از جمله آن‌ها می‌توان به برخورداری از دو لنز دوربین است.

بررسی دوربین آیفون ۱۱

از دیگر نکاتی که در بررسی آیفون ۱۱ باید به آن اشاره کرد، دوربین گوشی است. گوشی آیفون ۱۱ دارای دوربین دو گانه ۱۲ مگا پیکسلی عریض و فوق عریض است. همچنین این گوشی از یک دوربین سلفی ۱۲ مگا پیکسلی با دیافراگم ۲.۲/f برخوردار است. نوع چینش دوربین‌های آیفون ۱۱ سبب ایجاد جذابیت‌های زیادی در این گوشی شده است.

blank

نحوه چینش و قرار گرفتن دوربین عقب آیفون ۱۱

دوربین اصلی آیفون ۱۱ توانایی ضبط ویدئوهای ۴K را دارد. دوربین سلفی گوشی هم به دلیل برخورداری از مدت پرواز سه بعدی توانایی ثبت تصاویر و فیلم‌های با کیفیت را دارد. همچنین می‌تواند ویدئوهای ۴k را ضبط نماید.

بررسی مشخصات فنی و عملکرد آیفون ۱۱

جدیدترین نو آوری اپل در این گوشی استفاده از پردازنده جدید است. در این گوشی کمپانی اپل از تراشه A13 Bionic استفاده کرده است. این تراشه در مقایسه با تراشه A12  Bionic بسیار پیشرفته تر است. به گفته کمپانی اپل تراشه A13 بیست درصد سریع تر از CPU، GUP و تراشه A12 است.

جدول مشخصات آیفون ۱۱

قیمت پایه ۶۹۹ دلار
سایز صفحه نمایش ۶.۱ اینچ با رزولوشن ۱۷۹۲ در ۸۲۸
پردازنده (CPU) A13 Bionic
سیستم عامل (OS) iOS 13
رم (RAM) ۴ گیگابایت
جک هدفون ندارد
حافظه ۶۴ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت
کارت حافظه micro SD ندارد
دوربین عقب
  • ۱۲ مگا پیکسل عریض با دیافراگم (۱.۸/f)
  • ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض با دیافراگم (۲.۴/f)
دوربی سلفی ۱۲ مگا پیکسل با دیافراگم (۲.۲/f)
ظرفیت باتری ۳۱۱۰ میلی آمپر ساعت
عمر باتری یک ساعت بیشتر از باتری گوشی آیفون XR
درجه مقاومت در برابر آب IP 68 (در دو متری بیش از ۳۰ دقیقه)
سایز ۲.۹ در ۳ در ۰.۳۳ اینچ
ابعاد گوشی ۱۵۰.۹ در ۷۵.۷ در ۸.۳ میلی متر
وزن ۶.۸۴ اونس (۱۹۴ گرم)
رنگ بندی مشکی، سبز، زرد، بنفش، سفید و قرمز

 

بررسی سیستم عامل آیفون ۱۱

سیستم عاملی که کمپانی اپل در گوشی آیفون ۱۱ استفاده کرده است، iOS 13 است. این سیستم عامل یکی از قوی ترین و پیشرفته ترین سیستم عامل‌های اپل است. داشتن ویژگی‌های بسیار جدید و قابلیت به روز رسانی نرم افزارها از جمله ویژگی‌های این سیستم عامل در مقایسه با نسخه‌های گذشته است. از لحاظ عملکردی هم این سیستم عامل دارای عملکرد بسیار خوبی است. با این حال، اگر عملکرد آیفون ۱۱ را با عملکرد آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس مقایسه کنیم، نمره پایینی به دست می‌آورد.

بررسی باتری آیفون ۱۱

بر اساس بررسی‌ها و آزمایش‌هایی که شده بود. گوشی آیفون XR به مدت ۱۱ ساعت و ۲۶ دقیقه شارژ باتری نگه می‌داشت. حالا، کمپانی اپل می‌گوید، که مدت زمان شارژ دهی باتری آیفون ۱۱ یک ساعت بیشتر از باتری گوشی آیفون XR است. بنابراین از لحاظ عمر باتری و شارژ دهی، باتری این گوشی تا حدی بهبود و ارتقا یافته است. بنابراین ما می‌توانیم، انتظار کارآیی بیشتری از آیفون ۱۱ داشته باشیم.

blank

بررسی آیفون ۱۱ از لحاظ باتری و کار آیی

لازم به ذکر است که در بین پرچم دارهای اپل در سال گذشته آیفون XR قوی ترین باتری را داشته است. حالا باتری آیفون ۱۱ از باتری این گوشی قوی تر است. پشتیبانی کردن از شارژ سریع، شارژ بی سیم، و قابلیت شارژ معکوس از جمله ویژگی‌های باتری آیفون ۱۱ است.

بررسی اتصالات آیفون ۱۱

گوشی آیفون ۱۱ از لحاظ اتصالات از وای فای ۶ و باند فوق عریض (Ultra Wideband) پشتیبانی می‌کند. اما این گوشی از ۵G پشتیبانی نمی‌کند. پشتیبانی این گوشی از وای فای ۶ به معنای برخورداری از سرعت بیشتر است. البته در بخش اتصالات می‌تواند برخورداری از اتصال بلوتوثی و غیره نیز اشاره نمود.

بررسی قیمت آیفون ۱۱

قیمت گوشی آیفون ۱۱ برای ۶۴ گیگابایت از ۶۹۹ دلار شروع می‌شود. دو مدل دیگر این گوشی را حافظه ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت با قیمت ۷۴۹ تا ۸۴۹ دلار در دسترس هستند. البته این قیمت در آمریکا است. در مناطق دیگر دنیا، ممکن است قیمت متفاوت باشد. با این حال، با توجه به نرخ برابر دلار با ریال در ایران، باید گفت که این گوشی‌ها در ایران جزء گوشی‌های گران قیمت محسوب می‌شود. به ویژه اگر هزینه ترخیص از گمرک و همچنین هزینه ریجستری را به آن اضافه کنیم.

منابع: + + +

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار