اپل قادراست تراشه های مدیریت انرژی آیفون های آینده را خود طراحی کند

9e0b1a62f6aa720965bfe2bf85e80b25
زمان مطالعه: 1 دقیقه

اپل ظاهرا از چیپ های مدیریت انرژی که برای آی فون استفاده می کند خیلی خوشحال نیست، بنابراین قصد دارد در اوایل سال آینده، مسائل را به دست خود بگیرد.

براساس گفته سایت  NIKKEI : گزارش شده که اپل قصد دارد ارتباط خود با کمپانی Dialog Semiconductor  طراح اپل قطع کند. و به جای آن تراشه ها را خودش  طراحی  کند، همانطور که در حال حاضر با پردازنده های مرکزی A-series  آن را انجام می دهد. اگر اپل این کار را انجام دهد, کمپانی Taiwan Semiconductor به تولید حقیقی تراشه ها ادامه خواهد داد. همانطور که در حال حاضر Dialog Semiconductor این کار را انجام میدهد. البته در این مورد، حداقل،یک واسط از بین میرود.

یک منبع میگوید:  امیدوار کننده ترین موضوع مورد (برای اپل) این است، که تقریبا نیمی از تراشه های مدیریت قدرت اپل در سال ۲۰۱۸ می تواند توسط خود اپل طراحی شده باشند.

براساس یکی از منابع:  احتمال اینکه تراشه ها تا سال ۲۰۱۹ در دسترس نباشند وجود دارد.اما با اینحال،Dialog Semiconductor به دنبال گفتگو در رابطه با اخبار نبوده است.سهام Dialog Semiconductor از موجودی کمتر از تقریبا ۱۸ درصد بود از زمان نوشتن. بدون تردید بخش زیادی از درآمد Dialog Semiconductor در سال گذشته که چیزی  حدود ۷۴ درصد آن میباشد. از تراشه های اپل تاثیر گرفته است.

منابع ادعا می کنند که تراشه های مدیریت قدرت اپل در صنعت پیشرفته ترین خواهد بود، اما مطمئنا ما نمتوانیم بفهمیم  این موضوع را تا زمانیکه آنهارا در عمل در تلفن های آینده ، ای پد ها و ساعت های اپل مشاهده نکنیم.

اپل به آرامی در طول دهه گذشته بیشترین اجزای طراحی خود را در اختیار گرفته است. که به طور طبیعی برای  تامین کنندگان  قدیمی مانند شرکت Imagination Technologies  (سازنده تراشه های گرافیکی اپل ) فاجغه بار است.

اما اگر بهبود تدریجی  دستگاه های اپل توسط خودش درست عمل کنند، این یک حرکت هوشمندانه برای خود اپل بوده است.

منبع : www.techradar.com

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار