تصاویر رندر جدیدی آیفون ۱۳ پرو منتشر شد

fa610f1d685c5cf04c4105faf21fc71c
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اپل رندرهایی از آیفون ۱۳ پرو را منتشر کرده است که تصاویر آن حاکی از طراحی این مدل شبیه به نسل قبلی است که به ناچ کوچک‌تر مجهز شده باشد.

همیشه در نیمه دوم سال، شرکت اپل نسل بعدی آیفون را معرفی می‌کند. طبق گزارش‌ها امکان تغییرات اساسی در طراحی آیفون‌های جدید وجود ندارد و طراحی اپل در آیفون ۱۳ دارای همان ویژگی‌های آیفون‌های ۲۰۲۰ خواهد بود. تصاویر منتشرشده از iPhone 13 pro تغییرات جزئی این طراحی جدید را ارائه می‌دهد که به احتمال زیاد این محصول ارائه شده در رندرها بسیار شبیه به محصول نهایی خواهد بود.

آخرین تصاویری که از رندر آیفون ۱۳ پرو در اینترنت پخش شده است از سوی LeaksApplePro بوده که ادعا می‌کند بیشترین تغییرات آیفون  pro13 در در ابعاد ناچ و ماژول دوربین این دستگاه رخ داده می‌دهد.

فناوری احراز هویت فیس آی‌دی (Face ID) برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ با آیفون ۱۰ معرفی شد که ماهیت آن با سیستم احراز هویت قبلی یعنی تاچ آی‌دی تفاوت‌های بسیاری داشت. سخت‌افزارهایی که در ساخت سیستم فیس آی‌دی به کار رفته‌اند عبارتند از: حسگر نور محیطی و تشخیص مجاورت، حسگر روشن‌کننده برای تشخیص صورت در تاریکی، پروژکتور و دوربین مادون قرمز. ناچ بریدگی بزرگی است که در آیفون‌ها قرار دارد و غول دنیای فناوری این سخت‌افزارهای تشخیص هویت را به همراه اسپیکر، میکروفن و دوربین سلفی در این بریدگی جمع کرده است. امسال چهارمین سالی است که اپل در محصولات آیفون خود از ترکیب ناچ استفاده می‌کند.

طبق تصاویر فاش شده پنل جلوبی دستگاه آیفون ۱۳ پرو بزرگ‌ترین تغییر را دربرگرفته است و این تغییر به ابعاد ناچ مربوط می‌شود. این عضو جدید از خانواده آیفون ۱۳ با تغییر چیدمان برخی از اجزای فیس آی‌دی از ناچ کوچک‌تری بهره‌مند شده است.

با دیدن تصاویر رندرها کاربران انتظار عرضه محصولی با عملکرد بهتر را (در بخش عکس‌برداری و فیلم‌برداری) از اپل دارند؛ زیرا در رندرها مشخص است که ابعاد ماژول مستطیلی شکل دوربین‌ها در پشت آیفون ۱۳ پرو در مقایسه با نسل گذشته‌ بسیار بزرگ‌تر شده است. به احتمال قوی دوربین‌ها در آیفون ۱۳ از سه حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و یک حسگر لایدار برای اندازه‌گیری عمق محیط، بهبود فعالیت‌های AR و افزایش سرعت فوکوس در شب پشتیبانی خواهند کرد.

شرکت اپل به دنبال افزایش کیفیت تصاویر در محیط‌های کم‌نور در دوربین طراحی شده آیفون ۱۳ پرو مکس است و به این منظور دوربین این دستگاه را به یک لنز با گشودگی دیافراگم f/1.5 و زاویه دید عریض مجهز کرده است. لنز به کاربرده شده در دوربین‌های سایر مدل‌های آیفون ۱۳ (آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو) مشابه لنز دوربین‌های خانواده آیفون ۱۲ است و از لنز واید با گشودگی f/1.6 بهره‌مند می‌شوند. دوربین عکاسی آیفون ۱۳ مانند آیفون‌های فعلی، دوربینی دارای لنز هفت‌تکه برای بهینه‌سازی قابلیت جمع‌آوری نور و کاهش انحرافات رنگی با زاویه دید عریض است. اپل قصد دارد در آینده دوربین پشت همه محصولات آیفون را از لنزهای هفت‌تکه بهره‌مند کند.

iPhone 13 pro دارای جدیدترین تراشه از پردازنده‌های سری  Aبا فرایند ساخت پنج نانومتری بهبودیافته‌ است. مودم مورد نظر برای این محصول جدید مودم اکسترنال X60 ساخت کوالکام خواهد بود که از ۵G پشتیبانی می‌کند.

غول دنیای فناوری نمایشگر آیفون ۱۳ را به Y-OCTA مجهز خواهد کرد تا مدارهای صفحه لمسی بدون نیاز به لایه جداگانه روی صفحه  OLEDقرار گیرند. درنتیجه این محصول دارای نمایشگری نازک‌تر و به‌صرفه‌تر می‌شود که استفاده از قطعات بیشتر و باتری بزرگ‌تر در فضای اضافه ممکن خواهد شد.

اپل درنظر دارد که محصول جدیدش را با یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی طراحی کند اما چون در آیفون‌های XS به بعد، از حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی در گران‌ترین نسخه گوشی‌های خود استفاده می‌شود، این امر امکان دارد اپل را قصدش منصرف کند. البته که کسی نمی‌داند که اینها حقیقت است یا شایعه!

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار