برخلاف آیفون، گوشی های قدیمی موتورولا و اچ تی سی کند نمیشود

35dbd0ebcbbc8a7c9a3f6ccfb965cff2
زمان مطالعه: 3 دقیقه

چندی پیش شرکت اپل علام کرد که با گذشت زمان باتری گوشی های آیفون کند میشود و این قضیه در کنار اینکه نرم افزار ها به روز میشوند دست به دست هم داده و باعث کاهش سرعت عملکرد آن میشود.

امروز برخی از شرکت های گوشی سازی مثل موتورولا و اچ تی سی به عرصه آمده اند و درباره محصولاتشان میگویند که اینظور نیست.

چندی پیش شرکت اپل اذعان داشت : که هرچه از عمر باتری های گوشی های آیفون میگذرد و قدیمی تر میشوند. بدلیل اینکه همزمان با کاهش عملکر آن ها نرم افزار ها در حال به روز شدن هستند و پیشرفته تر میشوند. و با توجه به ناسازگاری ای که بین باتری های قدیمی و برنامه های جدید آیفون پیش می آید سرعت و عملکرد این گوشی ها کاهش می یابد.( به نظر قانع کننده نیست!!)

آیا تنها گوشی های ساخته شده توسط شرکت اپل دارای این مشکل هستند؟آیا این درست است؟

با توجه به گفته های دو شرکت موتورولا و اچ تی سی چیزی که بنظر میرسد، این است که : در واقع تقریبا گوشی های آیفون تنها گوشی های هوشمندی هستند که دارای این مشکل هستند.وبا گذر زمان عملکرد نسخه های قدیمی تر آنها کاهش میابد.

دو شرکت اچ تی سی و موتورولا اذعان کرده اند که : گوشی های ما دارای چنین مشکلی نیستند. و طریقه تولید گوشی های ما به نحوی است که هیچگاه چنین فعالیت و مشکلا تی برای آنها پیش نخواهد آمد.

در اخر هم سخنگوی شرکت اچ تی سی اضافه کرد : کاهش تدریجی عملکرد پردازشگر بخاطر افت عمر باتری چیزی نیست که در محصولات ما موجود باشد. زیرا این چیزی نیست که ما آن را انجام دهیم .

 شرکت موتورولا نیز نظر مشابهی دارد، اما تاکید این شرکت بر این است که ما گوشی های جدید خود را در واقع پردازنده مرکزی آنهارا بر اساس باتری های قدیمی میسازیم تا دچار چنین مشکلی نشویم.

در مورد سامسونگ، گوگل و دیگران چطور است ؟

نکته ای که درمورد شرکت اپل در بحث افت عملکرد آیفون برانگیز میباشد، این است که این شرکت عملکرد برخی از مدل های آیفون خود را به دست خود مختل میکند. واین راهی برای فروش بهتر و بیشتر است .  اما این روشی نیست که در دیگر کمپانی ها پیش گرفته میشود.درواقع درمورد دیگر شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند مثل سامسونگ، موتورولا، اچ تی سی و… نحوه عملکرد به این شکل است که آنها سیستم گوشی های قدیمی خودرار مختل نمیکنند بلکه برای آن راه حل دیگری پیدا میکنند. و آن راه حل این است که آنها در برخی از موارد برای یک مدت طولانی حتی یک سال برای گوشی های خود همچنان به روز رسانی عرضه میکنند تا بتوانند سیستخم آنها را بهبود بخشند. و مشکلاتشان را برطرف کنند.

این چیزی است که گوشی های با سیتستم عامل اندروید را محبوب تر از آیفون کرده است. این عمل را مقایسه کنید با کاری که آیفون انحام میدهد. در واقع اندروید از طریق وارد کردن به روزرسانی های مهم بوسیله  یک خط لوله به گوشی های خود در یک زمان محدود سعی میکند مشکلات را رفع کند.

از نظر علمی و تاریخی بهترین راه حل برای رفع مشکلات گوشی ها  عرضه به روزرسانی های سازنده در طی مدت زمان محدود برای بهبود کیفیت گوشی ها میباشد.

تااینکه همه چیز به صورت هماهنگ اجرا شود.

به هر حال شرکت اپل راه حلی جز این را برای بهبود بخشیدن به سرعت آیفون پیشنهاد کرده و ما فقط میتوانیم صبر کنیم تا ببینیم آیا سرعت بهبود پیدا میکند یا خیر؟

 

باید ببینیم نظر شرکت های بزرگ دیگه مثل سامسونگ ، ال جی ، هواوی و… چیه؟؟

مارا دنبال کنید

اگر یکی از دنبال کنندگان اخبار دنیای تکنولوژی گوشی های هوشمند هستید

دیجی دو را دنبال کنید ما بهترین وبه روزترین خبرهارا به شما میرسانیم

خریدی مطمئن، کیفیتی با ضمانت فروشگاه اینترنتی دیجی دو

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار