آیا غیر فعال شدن گوشی های شیائومی در کشور واقعیت دارد؟

6981eb2c6c67937b1d914dfc78108061
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در عرض چند ساعت خبر هایی در باب مسدود شدن گوشی های شیائومی در برخی از مناطق جهان و در اغلب رسانه های جمعی دست به دست می شود و برخی خبرگزاری های رسمی نیز بر این خبر صحه گذاشته اند؛ اینگونه که مشخص است کشور ایران نیز جز همان مناطقی است که شیائومی قصد دارد دسترسی کاربرانش را قطع کند. در ادامه خبر با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری را در این باب کسب کنید.

به نقل از سایت XDA-Developers کمپانی شیائومی چند وقتی است که اعلام کرده کاربران ساکن در مناطقی از جمله ایران، کوبا، سوریه، کره شمالی، سودان و یا کریمه خرید گوشی های شیائومی را متوقف کنند و از فروشندگان درخواست کرده است که به فروش خود پایان دهند چرا که کاربران متعلق به مناطق ذکر شده پس از چند روز استفاده از گوشی های شیائومی پیامی را با این محتوا دریافت می کنند که؛ «خط مشی شیائومی اجازه فروش و یا ارائه خدمات در منطقه ای که شما در آن ساکن هستید را نمی دهد لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر مستقیما با فروشندگان تماس بگیرید. » البته این نکته نیز قابل ذکر است که شیائومی در بسیاری از کشور ها از جمله ایالات متحده نیز حضور رسمی ندارد، اما هیچ محدودیتی برای وارد کردن گوشی به آن مناطق وجود ندارد و دستگاه ها مشروط بر پشتیبانی باند های شرکت های مخابراتی به خوبی و بدون هیچ مشکلی کار می کنند. اما شیائومی این بار اعلام کرده است که در مناطق ذکر شده اینگونه نیست.

با وجود خبر های منتشر شده در این باب، محمدرضا عالیان «مدیر روابط عمومی انجمن واردکنندگان» در این رابطه اینطور بیان کرده است که تا به این ساعت هیچ گونه خبری در رابطه با مسدود کردن کاربران از سوی خود شرکت شیائومی منتشر نشده است و هیچ کدام از خبر های منتشر شده از سوی منابع رسمی این کمپانی نیست. این نیز گفتنی است که برخی از واردکنندگان با ارتباط گرفتن با افرادی که به طور مستقیم با شرکت مذکور در رفت و آمد هستند توانسته اند متوجه این شوند که خبر منتشر شده صحت ندارد.

مسدود شدن گوشی در برخی از مناطق ذکر شده از جمله کوبا کمی نگرانی در دل فروشندگان و البته کاربران انداخته است، که دلیل این قطع شدن ها را مربوط به سفارشات خاصی می دانند که از بازار کشور آمریکای جنوبی از طریق قاچاق راهی کشور های دیگر همچون کوبا شده است و اینچنین باعث ایجاد اختلالاتی در استفاده از گوشی های شیائومی شده که چینی ها قصد رفع اشکالات به وجود آمده را دارند. جای هیچگونه نگرانی برای کاربران ایرانی وجود ندارد چرا که تامین گوشی های شیائومی در ایران از طرق دیگر انجام می شود و هیچ دستگاهی از این طریق وارد کشور نشده است.

عالیان در ادامه بیان کرده است که با وجود آپدیت های جدید در رابطه با تماس های اضطراری که کمپانی شیائومی ارائه داده و با وجود آن کاربران می توانند به راحتی با شماره های ضروری داخل کشور تماس بگیرند، گزارشات اخیر مبنی بر غیر فعال سازی گوشی های شیائومی در ایران را رد می کند؛ اما در مورد پیگیری های رسمی اینگونه می گوید که؛ «این وظیفه ی دولت است که به شکل رسمی وارد عمل شود و این مورد را بررسی کند.» وی افزود که تا کنون هیچ یک از گوشی هایی که دارای برند بین المللی هستند به دلیل وجود تحریم های بانکی، به شکل رسمی وارد ایران نشده اند؛ بنابراین اگر قرار بر تحریم باشد باید تمامی برند ها و تولید کنندگان گوشی های هوشمند دست به مسدود کردن گوشی ها بزنند، که تا به حالا این اتفاق نیوفتاده است و هیچ خبری نیز به طور رسمی در این باب از خود تولیدکنندگان منتشر نشده است.

برخی از تحلیلگران دنیای فناوری اذعان دارند که مطابق با پیگیری های انجام شده احتمال دارد این اشکال مربوط به فعال سازی اول و دوم باشد که در فعال سازی دوم گوگل متوجه منطقه سکونت کاربر می شود، و به همان شکلی که اپلیکیشن ها از آپ استور گوگل حذف شدند، این محدودیت هم می تواند از سمت گوگل ایجاد شود، که البته هنوز چنین پیشامدی را نداشته ایم و نخواهیم داشت.

منبع: دیجی دو 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار