گوشی‌های سری Vivo X80 رسما برای بازارهای جهانی رونمایی شدند

a79b2b1623851f2d2dea0612566f4b97
زمان مطالعه: 3 دقیقه

جدیدترین گوشی‌های ویوو به نام سری X80 شامل گوشی‌های Vivo X80 و Vivo X80 pro در چین برای بازارهای جهانی رونمایی شدند. این گوشی‌ها هم اکنون در کشور مالزی رونمایی شده‌اند و این روند در سایر کشورهای جهان نیز ادامه‌دار خواهد بود. این سری پرچم‌دار اولین محصولاتی هستند که از تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ و سنسور سونی IMX8666 با تراشه اختصاصی پردازش تصویر ویوو +V1 استفاده می‌کنند.

 

مشخصات فنی Vivo X80

به‌عنوان اولین گوشی به معرفی مشخصات فنی ویوو X80 می‌پردازیم. پنل پشتی و جلویی این گوشی از جنس شیشه است که البته پنل جلویی میزبان نمایشگری خمیده است. این نمایشگر ۶.۷۸ اینچی از نوع AMOLED E5 با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. این نمایشگر از روشنایی ۱۰۰۰ نیتی و صددرصد فضای رنگی DCI-P3 نیز پشتیبانی می‌کند.

تراشه‌ای که ویوو X80 از آن قدرت می‌گیرد، دایمنسیتی ۹۰۰۰ بوده و به همراه حافظه رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 قابل‌افزایش تا ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی UFS 3.1 به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت.

البته در کنار تراشه دایمنسیتی، این گوشی دارای تراشه‌ی اختصاصی پردازش تصویر ویوو +V1 است که می‌تواند برای نتیجه‌‌گیری بهتر در عکاسی، الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را اجرا کند.

گوشی Vivo X80 دارای دوربین سه‌گانه شامل: سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX866 با لرزش‌گیر اپتیکال و دریچه دیافراگم f/1.75، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال دوبرابری است. همچنین دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز در پنل جلویی قرار دارد. نکته جالب در مورد لنزهای این دوربین این است که لنزهای ویوو X80 به فناوری پوششی Zeiss T مجهز هستند تا رنگ‌ها را طبیعی و با جزئیات بیشتر ثبت کند.

منبع تغذیه ویوو X80 یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۸۰ واتی است.  طبق ادعای ویوو باتری این گوشی  در عرض ۱۱ دقیقه ۵۰% شارژ می‌شود، همچنین شارژ کامل آن نیز ۳۴ دقیقه به طول خواهد انجامید. از مشخصات دیگر این گوشی می‌توانیم به اسپیکرهای استریو و اندورید ۱۲ مبتنی بر رابط کاربری FunTouch OS 12 اشاره کنیم.

سری Vivo X80

سری Vivo X80

مشخصات فنی ویوو X80 پرو

نسخه دیگر سری Vivo X80 که از نسخه پایه قوی‌تر است، ویوو X80 پرو نام دارد. این گوشی دارای گواهی IP68  بوده و در مقابل نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. تفاوت این گوشی با نسخه پایه در نمایشگر است. نمایشگر ۶.۷۸ اینچی ویوو X80 پرو دارای فناوری LTPO E5 و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بوده که دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز در این نمایشگر قرار دارد. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر می‌توانیم به روشنایی ۱۵۰۰ نیتی، عمق رنگ ۱۰ بیتی و محتوای HDR10+ اشاره کنیم. ویوو X80 پرو از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده می‌کند تا از این طریق با نسخه پایه این سری از گوشی‌های ویوو متفاوت باشد. رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR5، ۴ گیگابایت حافظه رم قابل‌افزایش و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی UFS 3.1 نیز تراشه‌ی به‌کاررفته در این گوشی را همراهی می‌کنند.

باتری مورداستفاده در Vivo X80 pro دارای ظرفیت ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۸۰ واتی با سیم و ۵۰ واتی بی‌سیم  FlashCharge است. البته این موارد باعث افزایش وزن گوشی به ۲۱۹ گرم شده است.

دوربین چهارگانه ویوو X80 پرو در پنل پشتی گوشی قرار دارد. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی GNV سامسونگ با لرزش‌گیر اپتیکال است که طبق تبلیغات صورت‌گرفته، در شرایط کم‌نور عکس‌هایی باکیفیت ثبت می‌کند. این دوربین در شب هم عکس‌های باکیفیت و با جزئیاتی را در اختیارتان قرار می‌دهد. در کنار دوربین اصلی، یک لنز فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی، تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و لنز ۸ مگاپیکسلی پریسکوپی با زوم اپتیکال ۵ برابری و زوم هیبریدی ۶۰ قرار دارد که به فناوری پوششی Zeiss T مجهز هستند.

سری ویوو X80

سری ویوو X80

رنگ و قیمت گوشی‌های سری ویوو X80

سری Vivo X80  در دورنگ آبی و مشکی عرضه خواهند شد. قیمت گوشی ویوو X80  در نسخه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی ۸۰۰ دلار خواهد بود درحالی‌که ویوو X80 پرو با رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۱۱۴۴ دلار به فروش خواهد رسید. در مورد زمان عرضه این گوشی‌ها، انتظار داریم سری ویوو X80 در طی ماه جاری عرضه جهانی شود.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار