معرفی M11 سامسونگ

c08d1d4fa8463265e4c0906a2da05c4a
زمان مطالعه: 5 دقیقه

گلکسی M11 سامسونگ از جدیدترین گوشی هایی است که باید منتظر ورود آن به بازار باشیم. محصولات سامسونگ در سال ۲۰۱۹ به‌واسطه‌ی استقبال خوبی که از گوشی‌های هوشمندی سری M و A شد، موفقیت‌های عظیمی کسب کرد. این گوشی‌های مقرون به‌صرفه، در حد نام سامسونگ از مشخصات فنی خوب برخوردار بودند و این شرکت کره‌ای را در در شرایط ایده‌آلی از نظر محبوبیت در بازار چین و هند قرار می‌داد. حال جدیدترین مدل از گوشی‌های سری M این شرکت که قرار بود در ماه مارس سال ۲۰۲۰ رونمایی شود، به‌خاطر شیوع ویروس کرونا تا تاریخ نامشخصی به عقب افتاده است.

معرفی گلکسی M11 سامسونگ

صفحه نمایش گلکسی M11 سامسونگ از فناوری ناچ برخوردار است و رزولوشن ۱۵۲۰ در ۷۲۰ خواهد داشت. این صفحه نمایش در ابعاد ۶.۳ اینچی و با استفاده از پنل LCD ساخته شده است. تراشه اگزینوس ۷۸۸۵ همراه با پردازنده هشت‌ هسته‌ای وظیفه تامین قدرت این محصول را برعهده دارد. ۳ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی هم در حد و اندازه‌ی نام این سری خودنمایی می‌کند. البته کاربران می‌توانند با استفاده از یک میکرو اس دی، تا ۵۱۲ گیگابایت این حافظه را افزایش دهند.

دوربین دوگانه‌ی گوشی گلکسی M11 سامسونگ از سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی همراه با یک لنز ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده است. یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هم در جلوی گوشی دیده می‌شود که کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی دارد. سامسونگ M11 از یک باتری غیرقابل تعویض ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. قرارگیری یک پورت میکرو USB از دیگر نکات جال توجه گلکسی M11 سامسونگ است.

گویا گلکسی M11 سامسونگ در سه‌ رنگ مشکی، آبی آسمانی و بنفش در دو مدل روانه بازار خواهد شد.

  • صفحه نمایش و طراحی گوشی گلکسی M11 سامسونگ

عکس از گلکسی M11 سامسونگ

گوشی گلکسی M11 از یک صفحه نمایش با ابعاد ۶.۳ اینچی استفاده می‌کند که یک واحد پنل IPS LCD در آن به‌کار رفته است. رزولوشن این صفحه نمایش ۱۵۲۰ در ۷۲۰ پیکسل است. صفحه نمایش از فناوری ناچ استفاده می‌کند که در نتیجه‌ی آن، یک شکاف کوچک برای دوربین سلفی گوشی پدید آمده است. نسبت صفحه نمایش به کل بدنه ۸۴ درصد است و چگالی پیکسلی صفحه نمایش هم ۲۶۸ پیکسل در هر اینچ گزارش شده است. این صفحه نمایش نکات شگفت‌آوری برای خریداران نخواهد داشت، اما حاوی استانداردهایی است که از یک گوشی با این رده قیمت انتظار داریم. مشخصات فنی تفاوتی با دیگر آثار هم‌رده ندارد و از ۱۶ میلیون رنگ در استفاده شده است.

گفتنی است که در زمینه‌ی طراحی، هنوز ابعاد بدنه‌ی گلکسی M11 سامسونگ مشخص نشده است، اما می‌دانیم که به‌جز صفحه شیشه‌ای جلو، بدنه‌ی پشتی تماما پلاستیکی خواهد بود. هنوز فریم مخصوص به‌کار رفته در کناره‌های گوشی از همین جنس انتخاب شده است. پشتیبانی از دو سیم کارت نانو و دوئال، از دیگر ویژگی‌های قسمت طراحی گوشی است. انواع سنسورهای موردنیاز کاربران نظیر ژیروسکوپ و شتاب سنج در این محصول به‌کار رفته است. اسپیکر گوشی هم از بلندی صدای کافی برخوردار است.

  • سخت‌افزار، دوربین و رابط کاربری گوشی گلکسی M11

رندر گلکسی M11 سامسونگ

گوشی M11 از یک چیپست اگزینوس ۷۸۸۵ بهره می‌برد که از پردازنده هشت‌ای برخوردار است. همچنین پردازنده گافیکی Mali-G71 MP2 هم در آن به‌کار رفته است تا بتواند قابل رقابت با پردازش گرافیکی محصولات هم‌رده باشد. گلکسی M11 سامسونگ از ۳ گیگابایت رم برخوردار است که ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی آن را پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این می‌توانید با یک حافظه‌ی جانبی، این میزان را تا ۵۱۲ گیگابایت افزایش دهید. گفتنی است که تراشه این محصول فرکانس بیشینه ۲.۲ گیگاهرتزی ارائه خواهد داد و معماری کارت گرافیک آن هم ۶۴ بیتی است.

گلکسی M11 سامسونگ روی رابط کاربری One UI اجرا خواهد شد، که رام اختصاصی برند سامسونگ است. گلکسی M11 سامسونگ از دوربین دوگانه ۱۳ + ۵ مگاپیکسلی برخوردار است که کار عکس‌برداری را برای علاقه‌مندان راحت‌تر خواهد کرد. دوربین ثانویه شامل یک لنز عمق برای تصاویر پرتره است و کیفیت بسیار خوبی هم ارائه خواهد داد. دوربین گوشی از قابلیت‌های دیگری نظیر زوم دیجیتالی، فلش خودکار، تشخیص چهره و فوکوس به‌وسیله‌ی تاچ صفحه برخوردار است. حالت‌هایی مثل لایو فوکوس و Beauty توسط این لنز فراهم شده است. در بخش فیلم‌برداری این دوربین، می‌توانید با نرخ ۳۱ فریم بر ثانیه، فیلم‌هایی با کیفیت HD تهیه کنید. دوربین سلفی این محصول هم از لنز ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که قادر است فیلم‌هایی با کیفیت کامل HD تحویل مخاطب خود دهد.

  • باتری و اینترنت گوشی گلکسی M11

گلکسی M11 سامسونگ

گوشی‌های زیادی در این رده قیمت وجود دارند که از باتری بزرگ ۵ هزار میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کنند. بنابراین شاید در ابتدا کمی عجیب به‌نظر بیاید که گلکسی M11 سامسونگ به یک باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی محدود شده است. این باتری از لیتیوم یون ساخته شده است و از قابلیت شارژ سریع ۱۵ واتی برخوردار خواهد بود. این محصول از یک درگاه میکرو USB برخوردار است که در کنار آن هم جک هدفون ۳.۵ میلی متری دیده می‌شود. استفاده از وای فای دوگانه، بلوتوث ورژن ۵، ۴G VoLTE، AGPS و GLONASS از دیگر قابلیت‌های اتصال گوشی سامسونگ M11 محسوب می‌شود. در پشت این محصول هم یک سنسور بزرگ اثر انگشت تعبیه شده است.

جمع بندی

در نهایت باید گفت که سامسونگ در حال به‌روزرسانی اساسی روی گوشی‌های سری M و A خود است و پیشرفت‌های زیادی در طی سال‌های اخیر داشته است و دلیل این امر هم چیزی جز موفقیت در بازارهای هند و چین نیست. رقبایی که در چین برای این برند کره‌ای خطرآفرین شده‌اند، سامسونگ را وا داشته است که محصولات رده پایین خود را با تمرکز بیشتری روانه بازار کند تا بتواند با گوشی‌های چینی قابل رقابت باشد.

یکی از بهترین تغییرات اضافه شدن جک هدفون ۳.۵ میلی متری است که در گذشته تنها پورت USB در گوشی‌های این سری دیده می‌شد. گویا محصول جدیدی سری M ابعاد کوچک‌تری نسبت به قبل خواهد داشت و وزنی کمتر از ۱۵۰ گرم برای آن در نظر گرفته شده است. البته این‌ها در حد شایعه است و همه چیز می‌تواند تغییر پیدا کند. البته با توجه به استفاده از باتری کوچک‌تر ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی هم می‌توان این ابعاد کوچک‌ را نزدیک به واقعیت دانست.

به‌نظر می‌رسد که با کم شدن نگرانی‌های موجود پیرامون شیوع ویروس کرونا، این محصول برای اولین بار در تایلند رونمایی شود. این محصول مشخصاتی فنی را ارائه می‌دهد که چندان هم عجیب نیست و کاربران را چندان شگفت‌زده نخواهد کرد. برای مثال سیستم دوربین، حافظه‌ی رم و حافظه ذخیره‌سازی به‌همان صورت گلکسی M10 است و اختلاف فاحشی با سال گذشته دیده نمی‌شود. سامسونگ در سال ۲۰۱۹ موفقیت‌های خوبی در این رده پیدا کرده و دلیلی هم وجود دارد که این کمپانی این ترکیب برنده را از دور خارج کند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار