نگاه اولیه به سونی Xperia XZ2 و Xperia XZ2 کامپکت

c1dec1f0ed62a3de5512c4d10267a1b1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نگاه اولیه به سونی Xperia XZ2 و Xperia XZ2 کامپکت

شرکت سونی در MWC 2018 از پرچمدار نسل جدید خود Xperia XZ2  و Xperia XZ2 کامپکت رونمایی کرد. گوشی هوشمندی که مشخصات قابل توجهی داشته و باید آن را پرچمدارانی از برند ژاپنی دانست. سونی این اسمارتفون را در سه رنگ مختلفی عرضه می کند.

شاید در نگاه نخست Xperia XZ2 و Xperia XZ2 کامپکت طراحی سنتی و قدیمی دارند اما با کمی دقت می توان دریافت که شرکت ژاپنی تغییراتی را حاصل کرده و این محصول را به دیوایسی بزرگ تبدیل نمود. سونی طراحی جدید اسمارتفون های خود را Ambient Flow نامید که برمبنای کشتی شناور روی آب است.

Xperia XZ2بدنه ضخامت چشمگیری پیدا کرده به شکلی که ۱۱.۱ میلیمتر است و چنین ضخامتی در میان اسمارتفون ها بسیار بزرگ محسوب می شود.  با باتری ۳۱۸۰ میلی آمپری می توان متوجه شد که سونی مجبور بود چنین ضخامتی را برای نسل جدید گوشی هوشمندش به کار گیرد. هر دو مدل به پورت USB-C مجهز هستند و در قسمت های کناری نیز کلیدهای تغییر حجم صدا و پاور مشاهده می شود.

در زمینه صدا سونی سعی کرده معنای واقعی موسیقی را به مخاطب ارائه دهد. با وجود یک لرزاننده در داخل این گوشی هوشمند واکنش هایی که در موسیقی ها وجود داشته به شکلی واقعی توسط کاربر بوسیله لرزش دهنده احساس می شود. شرکت ژاپنی بیان داشته که هدف آن از این نوع قابلیت صدا تجربه تمام عیار توسط افراد بوده تا معنای واقعی سیستم صوتی گوشی هوشمند را شاهد باشند.

به گفته سونی داک صوتی دوگانه ای برای افزایش کیفیت صدا به کار گرفته شده که می تواند تجربه فوق العاده ای را در زمینه صوتی رقم زند. پیشتر در Xperia XZ1 سیستم صدا مناسبی مشاهده نشد از این رو شرکت سونی تصمیم گرفت در نسل جدید به جبران پرداخته و ویژگی بهتری تدارک بیند.

Xperia XZ2یکی از نکته های جالب توجه Xperia XZ2  طراحی متفاوتی بوده که سونی در نظر گرفته است. در بخش مشخصات سخت افزاری سونی سعی کرده بهترین ها را برای پرچمداران خود در نظر گیرد که از جمله باید به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵، حافظه رم ۴ گیگابایتی، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی، صفحه نمایش FHD+ و سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو اشاره داشت. گذشته از طراحی چشم نواز، باید به این موارد نیز اشاره ای داشت و به تحسین گوشی هوشمند نسل جدید سونی پرداخت.

در طراحی شاید ژاپنی ها خلاقیتی به کار نبردند و مطابق انتظار عمل نکردند اما در بخش مشخصاتی می توان دیوایس های رونمایی شده را قابل توجه و مطلوب دانست. سونی قصد داشته هر دو مدل گوشی هوشمند خود را در چهار رنگ مشکی، صورتی تیره، آبی تیره  و سفید عرضه کند که هر یک گزینه رنگی جذابی هستند.

Xperia XZ2در بخش دوربین کمپانی از لنزهای استاندارد بهره گرفته و به سراغ دوربین دوگانه نرفته است. از این رو Xperia XZ2 به دوربین اصلی ۱۹ مگاپیکسلی با قابلیت تصویربرداری ۲کی در کنار دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی مجهز است. مدل کامپکت نیز در قسمت دوربین پیکربندی مشابه ای با Xperia XZ2  دارد.

متاسفانه ژاپنی ها تاریخ عرضه دو مدل را مشخص نکردند و تنها به مارس ۲۰۱۸ اشاره داشتند.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار