راهنمای خرید گوشی بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان (تیر ۱۴۰۲)

راهنمای خرید گوشی بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان
زمان مطالعه: 8 دقیقه

زمان مطالعه : ۱۲ دقیقه

راهنمای خرید گوشی بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان ، گوشی‌های هوشمند امروزه بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می‌دهند. با اینکه بسیاری از ما برای رفع نیازهای معمولی و روزمره از گوشی خود استفاده می‌کنیم، برخی هم هستند که به امکانات و ویژگی‌های بیشتری نیاز دارند. مثلا مهندسین یا طراحانی که نیاز به برنامه‌ای خاص روی گوشی خود دارند یا گیمرها.

در این راهنمای خرید، به سراغ گوشی‌های رنج قیمتی ۷ تا ۱۰ میلیون تومان رفته‌ایم. این مدل‌ها را می‌شود جزو بخش بالای میان‌رده معرفی کرد. در این گوشی‌ها شما می‌توانید پردازنده‌های عالی، دوربین‌های خوب و عمر باتری مناسب دریافت کنید. البته این تلفن‌های همراه، قطعا تجربه پرچم‌دار را به شما نمی‌دهند اما برخی مدل‌ها در بین آنها هستند که بسیار به هم خانواده پرچم‌دارشان نزدیک‌اند.

ما لیست خود را بر حسب برند طبقه‌بندی کرده‌ایم و برای هر مورد، توضیح کوتاه، جدول مشخصات و نمودار آورده‌ایم؛ این موارد می‌توانند به شما کمک کنند گزینه‌های مدنظر خود را به‌راحتی مقایسه کرده و بهترین را طبق نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید.

 

لیست گوشی‌های منتخب ۷ تا ۱۰ میلیون تومان برند سامسونگ:

galaxy A52s

galaxy A52s

 

  • گوشی Galaxy A52s

مانند اکثر گوشی‌های میان‌رده سامسونگ، A52s 5G هم مشخصات عالی و چشمگیری را ارائه می‌کند. اگر به دنبال عملکرد عالی هستید این گوشی انتخاب مناسبی است چون چیپستی دارد که در گوشی‌های پرچم‌دار به کار می‌رود. به‌علاوه یک سیستم دوربین عالی و پشتیبانی از فناوری ۵G را هم ارائه می‌کند.

نمایشگر ۶.۵ اینچی گوشی از نوع Super AMOLED ساخته شده که نرخ تازه‌سازی سریع ۱۲۰ هرتزی هم دارد. علاوه بر نمایشگر، طراحی ظاهری گوشی به‌طورکلی زیبا است. تراشه اسنپ دراگون ۷۷۸G آن همان‌طور که گفتیم عملکردی در حد گوشی‌های پرچم‌دار را به این مدل آورده.

گوشی A52s 5G همچنین از نظر نرم‌افزاری با رابط کاربری On UI 3.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۱ کار می‌کند که مانند دیگر گوشی‌های سامسونگ است. از نظر دوربین هم باز سامسونگ کم نگذاشته و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی را با لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، ۵ مگاپیکسلی ماکرو، ۵ مگاپیکسلی عمق و ۳۲ مگاپیکسلی سلفی همراه کرده است.

برای پشتیبانی از کل سیستم یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری با پشتیبانی از شارژ سریع تا ۲۵ وات هم در اختیارتان خواهد بود.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G |128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 6GB RAM, 256GB 8GB RAM ۵
دوربین اصلی و سلفی چهار گانه ۶۴، ۱۲ ،۵ و ۵ مگاپیکسل | ۳۲ مگاپیکسل ۴
نمایشگر ۶.۵ اینچ ( Super AMOLED, 120Hz) ۵
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۴
قیمت (تومان) ۹,۸۰۰,۰۰۰ ۳
جمع بندی نهایی ۲۱/۲۵

 

Galaxy A33

Galaxy A33

 

  • گوشی Galaxy A33

سامسونگ گلکسی A33 نقاط قوت واضحی دارد: دوربین‌ها با حالت‌های مختلف، عکس‌هایتان را برای پست شدن در شبکه‌های اجتماعی آماده می‌کنند. صفحه‌نمایش روشن و پررنگ است. طراحی جذابی دارد و قیمت آن نسبتا مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. درحالی‌که نقاط ضعفی مانند قدرت پردازش نه‌چندان عالی و سرعت شارژ پایین دارد؛ اما به‌طورکلی موبایل بسیار خوبی است.

نمایشگر Super AMOLED 90 هرتزی آن برای این رده قیمتی مناسب است و روان حرکت می‌کند. وضوحی که این صفحه ارائه می‌دهد برابر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل بوده و با کورنینگ گوریلاگلس ۵ محافظت می‌شود. تراشه اگزینوس ۱۲۸۰، ساخته خود سامسونگ بوده و قدرت مناسبی دارد. همچنین سه گزینه رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت از آن برای خرید موجود هستند. البته گوشی برای استفاده سنگین مناسب نیست و بیشتر به درد کارهای روزمره می‌خورد.

دوربین‌ها مجموعه‌ای از یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی عریض اصلی، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، ماکروی ۵ مگاپیکسلی و عمق ۲ مگاپیکسلی هستند که عالی عمل نمی‌کنند اما در نور مناسب روز می‌توانید عکس‌های خوبی با آن‌ها ثبت کنید.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی گلکسی A33 به‌خوبی برای یک روز کامل انرژی موردنیاز گوشی را تأمین کرده و با سرعت شارژ ۲۵ واتی شارژ می‌شود. البته می‌توانید در این رده، سرعت شارژ بیشتری هم پیدا کنید.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه  Exynos 1280 | 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM ۳
دوربین اصلی و سلفی چهار گانه ۴۸، ۸ ،۵ و ۲ مگاپیکسل | ۱۳ مگاپیکسل ۳
نمایشگر ۶.۴ اینچ ( Super AMOLED, 90Hz) ۵
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۵
قیمت (تومان) ۷,۳۵۰,۰۰۰ ۵
جمع بندی نهایی ۲۱/۲۵

 

لیست گوشی‌های منتخب ۷ تا ۱۰ میلیون تومان برند شیائومی:

 

Xiaomi 11T

Xiaomi 11T

 

  • گوشی Xiaomi 11T

شاید گوشی شیائومی ۱۱T چند نقص در طراحی خود داشته باشد اما صفحه‌نمایش عالی، عمر باتری و قیمت رقابتی، این نقاط ضعف را جبران می‌کنند. نمایشگر این گوشی میان‌رده شیائومی با فناوری AMOLED ساخته شده و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز دارد. این نمایشگر همچنین تا ۱ میلیارد رنگ را نمایش داده و ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل وضوح هم ارائه می‌دهد. با تراشه مدیا تک Dimensity 1200 نرم و روان کارکرده و دو گزینه رم ۸ و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت دارد. دوربین اصلی این گوشی یک لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی است که همراه با یک لنز فوق عریض ۸ و تله فوتو ماکروی ۵ مگاپیکسلی می‌تواند تصاویر بسیار خوبی ثبت کند.

با اینکه شاید حس کنید طراحی قاب پشتی آن کمی حوصله سر بر و تکراری است اما درون دست حس خوبی دارد. نرم‌افزار MIUI 12.5 هم شاید برای همه مناسب نبوده و یادگرفتن آن سخت باشد.

در نهایت انرژی لازم گوشی Xiaomi 11T با یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که با سرعت ۶۷ واتی شارژ می‌شود و می‌توانید یک روز هم بدون نیاز به شارژ مجدد با آن کار کنید. این گوشی یک انتخاب میان‌رده معقولانه است اگر به دنبال یک گوشی شیائومی با مشخصات بالا هستید.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه MediaTek MT6893 Dimensity 1200 | 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM ۵
دوربین اصلی و سلفی سه گانه ۱۰۸، ۸  و ۵ مگاپیکسل , ۱۶ مگاپیکسل ۵
نمایشگر ۶.۷ اینچ ( AMOLED, 120Hz ) ۵
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۵
قیمت (تومان) ۸,۶۵۰,۰۰۰ ( تومان ) ۴
جمع بندی نهایی ۲۴/۲۵

 

11 LITE NE

۱۱ LITE NE

 

  • گوشی  ۱۱LITE 5G NE شیائومی

پسوند NE در این گوشی به معنی نسخه جدید است اما ما هنوز هم می‌توانیم برخی ویژگی‌های قدیمی را روی آن مشاهده کنیم. این گوشی با طراحی شیک، نمایشگر AMOLED با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی عالی و پردازنده قدیمی اسنپ دراگون ۷۷۸G کار می‌کند و ارزش هزینه‌ای که برایش می‌پردازید را دارد. دوربین عقب گوشی شامل یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۵ مگاپیکسلی تله فوتو است. بهترین کیفیت را دوربین اصلی به شما خواهد داد، درحالی‌که لنزهای دیگر برای عکاسی خلاقانه و حرفه‌ای کارآمد هستند. پردازنده اسنپ دراگون ۷۷۸G این گوشی نسبت به مدل معمولی ۱۱ lite کمی کندتر است اما همچنان عملکردی بسیار عالی ارائه می‌دهد.

به کمک این پردازنده و رم ۶ یا ۸ گیگابایتی، گوشی  ۱۱lite 5G NE سرعتی بسیار بالا و عملکردی نرم و روان دارد که کمک می‌کند بتوانید بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را هم به‌راحتی انجام دهید. باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی خیلی بزرگ نیست اما می‌تواند کمک کند یک روز کامل نیازی به شارژ نداشته باشید، هرچند شارژ مجدد آن هم با شارژر ۳۳ واتی خیلی طول نمی‌کشد.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G | 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM ۵
دوربین اصلی و سلفی سه گانه ۶۴، ۸ و ۵ مگاپیکسل , ۲۰ مگاپیکسل ۴
نمایشگر ۶.۵۵ اینچ ( آمولد ۹۰ هرتز) ۴
باتری ۴۲۵۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۵
قیمت (تومان) ۹,۰۰۰,۰۰۰ ( تومان ) ۳
جمع بندی نهایی ۲۱/۲۵

 

لیست گوشی‌های منتخب ۷ تا ۱۰ میلیون تومان برند پوکو:

گوشی poco F3

گوشی poco F3

گوشی  Xiaomi Poco F3

پوکو اف ۳ به عنوان یک تلفن هوشمند نسل پنجمی، آن‌قدر چشم‌گیر است، که بتواند در ابتدای کار، نظر ما را جلب کند؛ اما، جذابیت این فناوری برای یک تلفن هوشمند چیست؟ از آن‌جایی که بسیاری از کاربران، سرعت اینترنت را قبل از فناوری نسل چهارم به یاد دارند، متوجه اهمیت فناوری نسل چهارم در سرعت ارتباطات هستند و حالا، فناوری نسل پنجم، تا چند ده برابر، سرعت بیش‌تری نسبت به فناوری نسل چهارم دارد و دامنه کارایی‌های آن، گسترده‌تر است. همین توضیح کوتاه برای این فناوری، بسنده می‌کند، چراکه دیگر خدمات این فناوری چندان به کار کاربران اسمارتفون‌ها نمی‌آید.

سخت‌افزار گوشی poco F3 از چیپستی استفاده می‌کند که دارای یک هسته با بیش‌ترین توان است و برای موتورولا اج اس هم استفاده شده بود. این چیپست، به دلیل توانایی بالای خود، در کیفیت دوربین نیز، تاثیر گذاشته و حتی کیفیت فیلم‌برداری را نیز ارتقا داده. در کنار این سخت‌افزار، باتری حجیمی می‌آید که باید یکی از بهترین پنل‌های نمایشی بازار را روشن نگه دارد؛ البته این پنل، کارایی‌های بیش‌تری داشته که پوکو آن‌ها را نادیده گرفته و سطح طراحی را پایین آورده.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G| 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM ۴
دوربین اصلی و سلفی سه گانه ۴۸، ۸ و ۲ مگاپیکسل , ۲۰ مگاپیکسل ۴
نمایشگر ۶.۶۷ اینچ (  AMOLED, 120Hz ) ۵
باتری ۴۵۲۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۵
قیمت (تومان) ۸,۲۰۰,۰۰۰ ( تومان ) ۴
جمع بندی نهایی ۲۲/۲۵

 

Poco X4 pro

Poco X4 pro

 

  • گوشی Poco X4 pro

پوکو X4 Pro  یک گوشی میان‌رده راحت با طراحی ممتاز و ویژگی‌های سطح بالا، از جمله نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و شارژ سریع ۶۷ واتی است. بااین‌حال MIUI 13 می‌توانست بهتر باشد و عدم تعهد آپدیت سیستم‌عامل در مقایسه با سایر رقبا در این رده قیمتی، کمی ناامیدکننده است؛ اما از نظر سخت‌افزاری همچنان یک رقیب قوی محسوب می‌شود. طراحی زیبا و عالی در کنار قیمت پایین و مشخصات بالا، سبب شده‌اند این مدل انتخاب بسیار مناسبی برای همه در این رده قیمتی باشد. بدنه با اینکه پلاستیکی است اما ظاهر زیبایی دارد و به‌راحتی درون دستتان قرار می‌گیرد.

تراشه اسنپ دراگون ۶۹۵ ۵G در این گوشی کار خود را به‌خوبی انجام داده و همراه با ۶ یا ۸ گیگابایت رم، به‌خوبی کار می‌کند. با اینکه ممکن است گاهی هنگام کار با آن، لگ را تجربه کنید، اما به حدی نیست که مانع کارتان شده و اذیتتان کند. نمایشگر AMOLED این گوشی، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز داشته و بسیار نرم و روان کار می‌کند. همچنین با ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، وضوح مناسبی هم ارائه می‌دهد. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی برای عکاسی در هر شرایطی خوب است و یک لنز عریض ۶۴ مگاپیکسلی، فوق عریض ۸ و ماکروی ۲ مگاپیکسلی هم همراه آن هستند.

در نهایت گوشی Poco X4 Pro  با یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی کار می‌کند که عمر و دوام خوبی داشته و می‌تواند یک روز کامل بدون نیاز به شارژ مجدد قدرت‌دهی کند. این باتری از شارژ سریع تا ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند که یعنی پروسه شارژ کامل از ۰ تا ۱۰۰ در آن، چیزی حدود ۴۱ دقیقه طول خواهد کشید.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G |64GB 6GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM ۴
دوربین اصلی و سلفی چهارگانه ۱۰۸، ۶۴ و ۸ و ۲ مگاپیکسل , ۱۶ مگاپیکسل ۵
نمایشگر ۶.۶۷ اینچ (  AMOLED, 120Hz, ) ۵
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۵
قیمت (تومان) ۸,۲۰۰,۰۰۰ ( تومان ) ۴
جمع بندی نهایی ۲۳/۲۵

 

سخن نهایی

تلاش کردیم در این مطلب، لیستی از بهترین گوشی‌های هوشمند رده قیمتی ۷ تا ۱۰ میلیون تومان برای شما فراهم کنیم. این موارد بر اساس پردازنده، رم، دوربین، باتری، نمایشگر و قیمت سنجیده شده‌اند. امیدواریم جدول تهیه شده برای هر گوشی و توضیحات مختصر هر یک، بتوانند راهنمایی مناسبی باشند. اما قبل از هر چیز بهتر است نیازی که در کار با گوشی دارید و آنچه بیشتر برایتان مهم است را تعیین کنید. به این شکل تنها با انجام یک مقایسه ساده می‌توانید گوشی ایده‌آلتان را بیابید.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار