عدم موفقیت سامسونگ در عرضه ی ۳۵۰ میلیون گوشی هوشمند

d05a70e78b38f49b66f58420658f3bf8
زمان مطالعه: 3 دقیقه

کمپانی سامسونگ در ابتدای سال میلادی جاری اعلام کرد که قصد دارد در امسال ۳۵۰ میلیون گوشی هوشمند را تولید و روانه ی بازار کند اما تاکنون منابع خبری زیادی براساس دلایل و مدارک بدست آمده پیش بینی کرده اند که کمپانی گوشی سامسونگ در سال میلادی جاری نمی تواند به هدف خود برسد یعنی نمی تواند ۳۵۰ میلیون گوشی هوشمند را تولید و روانه ی بازار کند که یکی از این منابع خبری که البته ناشناس می باشد و نام خود را منتشر نکرده است با وب سایت Investor گفت و گو کرده است و وب سایت Investor گفته است که کمپانی سامسونگ در ابتدای سال میلادی جاری اعلام کرده بود قصد دارد تا پایان سال میلادی جاری ۳۵۰ میلیون تلفن همراه هوشمند را تولید و روانه ی بازار کند اما متاسفانه با توجه به فروش کمتر از انتظار تلفن همراه هوشمند گلکسی اس ۹ و البته تلاش های بسیار کمپانی سامسونگ برای ماندن در بازار چین نشان می دهد که این هدف کمپانی سامسونگ برای تولید و عرضه ی ۳۵۰ میلیون تلفن همراه هوشمند در سال میلادی جاری دور از دسترس می باشد .

برنامه ی کمپانی سامسونگ در ابتدای سال میلادی جاری فروش ۳۲۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بود که اتفاقاتی باعث شد که این پیش بینی کمپانی سامسونگ افزایش پیدا کند که یکی از این اتفاقات پیش خرید های بسیار تلفن همراه هوشمند گلکسی اس ۹ بود که پس از پیش خریدهای تلفن هوشمند گلکسی اس ۹ کمپانی سامسونگ پیش بینی جدیدی کرد و اعلام کرد که ۳۵۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در سال میلادی جاری تولید می کند .

البته این اولین باری نیست که کمپانی سامسونگ با چنین مسئله ای رو به رو می شود ، علاوه بر کمپانی سامسونگ ، کمپانی اپل نیز که یکی دیگر از شرکت های طراح و تولید کننده ی بزرگ در زمینه ی تلفن همراه هوشمند می باشد نیز چند باری با چنین مسئله ای رو به رو شده است اما دلیل اینکه شرکت های بزرگ تولید کننده ی تلفن همراه هوشمند با مسئله ی کاهش تقاضا برای گجت های خود رو به رو می شوند چیست ؟ این مشکل برای این شرکت ها به دلیل نفوذ شدید چینی ها با محصولاتی است که هر دو معیار کیفیت و ارزان قیمتی را دارند .

براساس اخبار و گزارشات منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics در زمینه ی آمار های فروش تلفن های همراه هوشمند کمپانی سامسونگ در سال های گذشته باید بگوییم که کمپانی سامسونگ در سال ۲۰۱۵ ، ۳۱۹.۷ میلیون دستگاه تلفن هوشمند ، در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ ، ۳۰۹.۴ و ۳۱۹.۸ میلیون دستگاه تلفن هوشمند به فروش رسانده است. در سال میلادی جاری نیز کمپانی سامسونگ ۷۸ میلیون دستگاه تلفن هوشمند را تاکنون به فروش رسانده است .

تحلیل گر شرکت HMC اعلام کرده است که به دلیل کاهش فروش تلفن همراه هوشمند گلکسی اس ۹ و همچنین تلفن همراه هوشمند گلکسی اس ۹ پلاس امکان دارد کمپانی سامسونگ در سه ماهه ی دوم سال میلادی جاری حدود ۷۳ میلیون دستگاه هوشمند را به فروش برساند . البته تاکنون فروش گلکسی اس ۹ رقم ثابتی بوده است که براساس پیش بینی ها این تلفن همراه هوشمند پرچم دار تا پایان سال میلادی جاری ۳۰ میلیون دیگر به فروش خواهد رسید که متاسفانه این رکورد کمترین رکورد است که می تواند تا پایان سال میلادی جاری بدست آید . درنتیجه می توان گفت سود کمپانی سامسونگ در سه ماهه ی دوم سال میلادی جاری نیز کاهش پیدا می کند حتی بعضی از شرکت ها مانند Shinhan  ، Korea Iinvestment و EBEST  نیز پیش بینی کرده اند که کمپانی سامسونگ در سال میلادی جاری به سود ۱.۹۸ میلیارد دلار خواهد رسید و این میزان ۴۳.۳ درصد از سود سال ۲۰۱۷ کمتر می باشد .

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار