گلکسی تب اس ۸ سامسونگ در سه مدل روانه‌ بازار خواهد شد

e8b1aa15cee3d7beeebedee2b76b1ba0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سال گذشته بود که کمپانی سامسونگ تبلت گلکسی اس ۷ را معرفی کرد. این پرچمدار نمونه در تبلت ها در دو مدل استاندارد و پلاس عرضه شد. اما حالا به نظر می رسد که این کمپانی قصد رونمایی از پرچمدار دیگری در تبلت ها دارد، با این تفاوت که گمان می رود این تبلت های جدید دارای خانواده ای سه نفره هستند و از همان سیاست گوشی های هوشمند سامسونگ پیروی می کنند. با توجه به اخبار منتشر شده راجع به این تبلت ها مشخص شده که این خانواده شامل یک عضو استاندارد، مدل پلاس و مدل اولترا خواهد بود.

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی تب اس ۸ اولترا

ناگفته پیداست که برترین مدل در سری جدید تبلت‌های سامسونگ، گلکسی تب اس ۸ اولترا است. این تبلت دارای نمایشگر  ۱۴٫۶ اینچی با پنل OLED و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی خواهد بود و حسگر اثر انگشت آن با صفحه‌نمایش تعبیه شده است.

از دیگر مشخصات این تبلت می توان به ماژول دوربینی دوگانه متشکل از دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز واید و دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید، ظرفیت باتری به ۱۲ هزار میلی‌آمپر ساعت با امکان شارژ ۴۵ وات اشاره کرد. گفتنی است که ضخامت گلکسی تب اس ۸ اولترا به ۵٫۵ میلی‌متر و وزن آن به ۶۵۰ گرم می‌رسد. لازم به ذکر است که گلکسی تب اس ۸ اولترا از نظر ظرفیت حافظه در دو مدل متفاوت عرضه می شود که یکی از آن ها دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ داخلی است و مدل دوم از ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ داخلی بهره مند است.

گمان می رود گلکسی تب اس ۸ اولترا در سه مدل Wi-Fi ،LTE و ۵G به بازرا عرضه شود. بنابراین میتوان انتظارداشت که مدل Wi-Fi قیمتی معادل ۱۳۱۹ دلار و مدل‌های LTE و ۵G قیمتی معادل ۱۴۰۸ و ۱۴۹۸ دلار عرضه شوند؛ با این حال احتمال تفاوت قیمت در بازار جهانی وجود خواهد داشت.

مشخصات گلکسی تب اس 8

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی تب اس ۸ و اس ۸ پلاس

اما نسخه های دیگر این تبلت که شامل گلکسی تب اس ۸ پلاس می شود اطلاعاتی منتشر شده که نشان می دهد از صفحه‌نمایشی به اندازه ۱۲٫۴ اینچی با پنل OLED و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره مند است. گفتنی است که حسگر امنیتی اثر انگشت این تبلت با پنل نمایشگر ادغام شده است. در بالای این نمایشگر نیز دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است. قدرت باتری گلکسی تب اس ۸ پلاس به ۱۰,۰۹۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رسد که از شارژ سریع ۴۵ وات بهره مند است.

آنچه از ظاهر این دستگاه پیداست نشان می دهد تب اس ۸ پلاس کمی ضخیم‌تر از نسخه‌ اولترا استبه طوری که ضخامت آن به ۵٫۷ میلی‌متر می‌رسد. همچنین وزن تبلت جدید سامسونگ ۵۷۵ گرم است که تقریبا ۷۵ گرم از نسخه‌ اولترا سبک‌تر طراحی شده است. این کمپانی احتمالا مدل Wi-Fi گلکسی تب اس ۸ پلاس را با قیمتی معادل ۰۳۱ دلار عرضه کند و برای مدل‌های LTE و ۵G قیمت های ۱۱۲۱ و ۱۲۱۱ دلار را در نظر بگیرد. به لحاظ حفظه گلکسی تب اس ۸ و تب اس ۸ پلاس دارای ۸ گیگابایت رم  خواهند بود و از حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی برخوردار هستند.

از دیگر مشخصات ظاهری، گلکسی تب اس ۸ می توان به از ضخامت ۶٫۳ میلی‌متری وزن ۵۰۲ گرمی اشاره کرد. گفتنی است که این تبلت نیز در سه مدل Wi-Fi ،LTE و ۵G به بازار عرضه می‌شود که مدل Wi-Fi با برچسب قیمتی ۷۵۵ دلار و مدل‌های LTE و ۵G با قیمت های ۸۳۴ و ۹۲۴ دلار روانه بازار خواهند شد.

لازم به ذکر است که برخی از مشخصات این خانواده سه نفره بسیار به یکدیگر شبیه هستند. که از جمله مشخصات سخت‌افزاری می توان به ماژول دوربین چهارگانه با دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، چهار بلندگو، پشتیبانی از بلوتوث و قلم استایلوس است اشاره کرد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار