پردازنده جدید سامسونگ معرفی شد

7378eb1ca31202f870f713779c0e2984
زمان مطالعه: 1 دقیقه

پردازنده جدید سامسونگ معرفی شد

شرکت سامسونگ هر سال نسل جدیدی از پردازنده های خود را به عنوان اگزینوس معرفی می کند و حال طبق وعده قبلی از نسل جدید چیپ پرچمدار اگزینوس رونمایی به عمل آورد. پردازنده ای ۸ نانومتری که می تواند عملکردی ۴۰ درصد بیشتر نسبت به نسل پیشین داشته باشد.

به گفته سامسونگ اگزینوس ۹۸۲۰ یک مدل ارتقایافته در بحث عملکرد و صرفه جویی در مصرف انرژیست. برخلاف پردازنده A12 اپل و کایرین ۹۸۰ هوآوی، چیپ جدید گوشی موبایل سامسونگ تحت فرآیند ۸ نانومتری LPP FinFET توسعه یافته که در مقایسه با نسل پیشین ۱۰ نانومتری می تواند عملکرد بهتری داشته باشد. این چیپ دارای معماری سه خوشه ای در کنار هسته پردازنده سفارشی نسل چهارمی بهره می برد. سامسونگ می گوید چیپ جدید از دو هسته کورتکس A75 و چهار هسته کورتکس A55 در کنار دو هسته برای کاربری سنگین تشکیل شده است. این شرکت می گوید عملکرد پردازنده در حالت چند هسته ای ۱۵ درصد و تک هسته ای ۲۰ درصد بیشتر از نسل پیشین است. البته در مقایسه کلی باید چیپ جدید را ۴۰ درصد برتر از نسل پیشین به شمار آورد.

در این چیپ تراشه گرافیکی Mali-G76 MP12 قرار گرفته که برای انجام کاربری گرافیکی می تواند عملکرد قابل توجهی از خود نشان دهد. به گفته سامسونگ Mali-G76 MP12 در مقایسه با تراشه گرافیکی قبلی ۴۰ درصد عملکرد بیشتر و ۳۵ درصد توان مصرفی کمتری دارد. شایان ذکر است که تراشه اگزینوس ۹۸۲۰ از گرافیک قوی تری نسبت به کایرین ۹۸۰ با تراشه  Mali-G76 MP10 بهره می برد.این شرکت می گوید اگزینوس ۹۸۲۰ به چیپ پردازشی هوش مصنوعی NPU مجهز است که می تواند پردازش محاسبات مبتنی بر هوش مصنوعی را با سرعت بالایی انجام دهد. در بحث تصویربرداری سامسونگ ISP بهتری در نظر گرفته و از این رو تشخیص چهره سریعتری دارد.

گفته شده این چیپ از اواخر سال به تولید انبوه خواهد رسید و احتمالا گلکسی اس ۱۰ اولین گوشی هوشمند مجهز به اگزینوس ۹۸۲۰ باشد.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار