بررسی تخصصی پیکسل ۴ گوگل

f55e06c83e27233a1166df5e1c4cd461
زمان مطالعه: 6 دقیقه

با اعلام رسمی گوگل، گوشی جدید گوگل پیکسل ۴ در اکتبر ۲۰۱۹ عرضه می شود ، با مشخصاتی که برخی از آن ها از پیش به آگاهی عموم رسیده بود . باید بگوییم اگر در بازار به دنبال یک تلفن همراه با بهترین دوربین هستید، پیکسل ۴ باید در بالای لیست خرید شما جای بگیرد.

مشخصات صفحه نمایش عالی، مشخصات داخلی قدرتمند و طراحی زیبا، هر آن چیزی است که شما از یک گوشی هوشمند پرچمدار انتظارش را دارید. خبر خوب این است که قیمت اولیه پیکسل ۴ نسبت به قیمت اولیه ای که پیکسل ۳ عرضه شده بود در رنج پایین تر قرار دارد.

-طراحی زیبا و راحت گوگل برای پیکسل ۴

در حالی که در برخی مشخصه ها پیکسل ۴ همانند پیکسل ۳ است ، اما طراحی آن به طور قابل توجهی به روز شده و با یک طراحی کاملا متفاوت به بازار عرضه شده. این گوشی دارای یک قاب آلومینیومی است که توسط یک حاشیه لاستیکی با ساختی محکم در اطراف احاطه شده است.

معمولا گوشی های هوشمند پرچمداری که ما به آن ها عادت کرده ایم با ساختاری فلزی و شیشه ای همراه هستند ، اما طراحی جدید پیکسل ۴ جذابیتی متفاوت را به آن می بخشد. این طراحی متفاوت بهتر در دست می نشیند و در مقایسه با رقبای تمام فلزی یا شیشه ای خوش دست تر و راحت تر است و البته ساخت آن امنیت و مقاوت بیشتری را به کاربر ارائه می دهد.

blank

پیکسل ۴ با صفحه نمایش ۵.۷ اینچی یکی از کوچکترین دستگاه های پرچمدار بوده و این موضوع به راحتی استفاده از آن می افزاید، و مانند خیلی از گوشی ها دائما نگران رها شدن گوشی از دستتان نخواهید بود. پیکسل ۴ با ابعاد ۱۴۷.۱ x 68.8 x 8.2mm و وزنی معادل ۱۶۲ طراحی و تولید شده است.

در قسمت عقب نیز به نسبت گوگل پیکسل ۳ تغییراتی ایجاد شده، یک دوربین بزرگ و مربعی در گوشه بالایی سمت راست قرار دارد که ظاهری شبیه به سری جدید آیفون  ارائه می دهد. برجستگی این دوربین چند میلی متر بوده که چندان حس نمی شود و مناسب کاربری روزانه است.

blank

-مقاوم در برابر آب

این گوشی علاوه بر مقاومت در برابر آب . رطوب، در تست های اولیه توانسته تا عمقی مشخص در آب بدون هیچ مشکل به کارش ادامه دهد.

-قابلیت اسکن چهره برای باز کردن قفل گوشی

گوگل در این گوشی از قابلیت اسکن اثر انگشت بهره نمی برد و تصمیم گرفته صرفا از اسکنر چهره برای باز کردن قفل گوشی استفاده کند، این اسکنر سرعت قابل توجه و خوبی در عملکرد از خود به جای می گذارد.

blank

-صفحه نمایش با کیفیت و فوق العاده

صفحه نمایش پیکسل ۴ نسبت به بسیاری از تلفن های پرچمدار اندرویدی کوچکتر بوده، اما این بدان معنی نیست که در بخش کیفیت چیزی کمتر داشته باشد. این صفحه نمایش دارای وضوح HD +  بوده و مهمتر از همه، این محصول دارای صفحه نمایش OLED است.
برای اکثر کارهایی که با یک گوشی انجام می دهیم، نمایشگر پیکسل ۴ به اندازه کافی بزرگ است، اگرچه در هنگام تماشای فیلم یا بازی، اقبال کاربران به سمت صفحه نمایش های بزرگ تر است اما گوگل پیسکل ۴ می تواند برای این نیازها کافی باشد.

پیکسل 4 گوگل

نمایی از پیکسل ۴

گوشی های هوشمند به طور معمول دارای سرعت تجدید ۶۰هرتز هستند ، اما پیکسل ۴ به همراه چند محصول دیگر مانند OnePlus 1.5 برابر سریع تر عمل می کنند یعنی نرخ تجدید ۹۰ هرتزی در این نوع گوشی های هوشمند کاملا قابل لمس است. این برتری در هنگام مرور اینستاگرامتان به شکلی واضح خود را نشان می دهد.

-دوربین متفاوت و تمام عیار

همانطور که گفته شد، بروزرسانی بزرگ در پیکسل ۴ گنجاندن دوربین عقب دوم است. این اولین باری بوده که گوگل بیش از یک لنز را در قسمت عقب گوشی قرار داده. گوگل ترجیح می دهد همه قسمت های دستگاه طراحی شده ی خود را از نظر سخت افزاری ساده و نگه دارد.

یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با میدان دید ۷۷ درجه به کمک یک دوربین تله فوتو ۱۶ مگاپیکسلی و زاویه دید ۵۲ درجه موجب بهبود زوم در گوگل پیکسل ۴ شده است، این تکنولوژی های اضافه شده به گوگل پیکسل ۴ عکسبرداری با نور کم را بهتر کرده و با عکاسی پرتره را نیز دچار تحولی شگف انگیز کرده است.

لنزهای تله فوتو شما را قادر می سازد تا بدون از دست دادن کیفیت ، سوژه ها را بزرگ کنید. در قسمت جلویی شما با یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مواجه می شوید که برای عکس های سلفی کاملاً مناسب عمل می کند. به ویژه حالت پرتره در سلفی که دست خوش تغییرات زیادی شده است.
پیکسل ۴ همچنین از حالت اختر نگاری جدیدی بهره می برد که به شما امکان می دهد از ماه ، ستاره ها تصاویر روشن و شفاف بگیرید، که البته لازمه آن هوای صاف و مساعد است.

پیکسل 4

خوش دستی پیکسل ۴

-کارایی و مشخصات قدرتمند

گوگل پیکسل ۴ از تراشه های پرچمدار اسنپدراگون ۸۵۵ بهره می برد. نسل اول ، دوم و سوم با رم ۴ گیگابایتی عرضه شده اند، اما در پیکسل ۴ رم به ۶ گیگابایت افزایش یافته. کارشناسان درباره استفاده از آن معتقدند سرعت بالای این محصول می تواند برنامه ها و بازی ها را با سهولت بارگیری کند.

-نرم افزار ها و برنامه های به روز

نرم افزار های موجود در Google Pixel 4 روان عمل می کند. بر روی این گوشی اندروید ۱۰، آخرین نسخه سیستم عامل تلفن همراه گوگل را خواهید یافت، که دارای دستیار هوشمند این شرکت نیز هست.

دستیار هوشمند گوگل در پیکسل ۴ با چه امکاناتی همراه است؟

دستیار گوگل در اندروید ۱۰ بهبود یافته است و پیکسل ۴ دستیار صوتی باهوش تری را در اختیار دارد. می توانید از آن درخواست کنید تا برنامه ها را باز کند و جستجوهایی را در آن ها انجام دهد، به عنوان مثال اگر از آن بخواهید که شما را به صفحه بازیگر یا خواننده مورد علاقه تان در اینستاگرام ببرد، اینستاگرامتان را باز کرده و صفحه شخص مورد نظر را برایتان می یابد.

پیکسل 4

کارایی پیکسل ۴

Motion Sense ویژگی جدید پیکسل ۴ چیست؟

یکی دیگر از ویژگی های جدید پیکسل ۴، Motion Sense است. این ویژگی به شما امکان می دهد تا هنگام لمس صفحه گوشی هوشمند خود از کنترل های حرکتی برای انجام کارهای ساده استفاده کنید، در زمان هایی مانند رانندگی، آشپزی یا کار کردن
Motion Senseمی تواند سه چیز را تشخیص دهد: حضور، دسترسی و حرکات. با حضور شما، تلفن تشخیص می دهد که در نزدیکی دستگاه هستید. با این تشخیص صفحه نمایش را روشن می کند، و هنگامی که دور می شوید صفحه را خاموش می کند تا در مصرف باتری صرفه جویی شود.

پیکسل 4

رنگ های متفاوت پیکسل ۴

بررسی باتری پیکسل ۴

ماندگاری باتری شاید یکی از ضعیف ترین عناصر پیکسل ۴ محصوب می شود. در واقع ممکن است در صورت استفاده زیاد شما در طول یک روز به بیش از یکبار شارژ نیاز داشته باشید. باتری ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی آن به نسبت خوب است اما عالی نیست.

همان طور که گفتیم کابران و منتقدان همگی انتظار یک باتری قدرتمند تر را از این مدل گوگل پیکسل داشتند اما کارایی فوق العاده و طراحی این مدل همه را مجذوب خود کرده است .

برخی هم معتقدند با توجه به حافظه ۶۴ گیگابایتی مدل پایه این گوشی، حافظه آن باید از ۱۲۸ گیگابایت شروع می شد. اما همانطور که گفته شد، طراحی آن بسیار مورد توجه کابران است و شباهت آن به مدل های جدید آیفون توانسته یک رقیب دوست داشتنی برای کمپانی اپل نیز قلمداد شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار