معرفی خانواده بزرگ هواوی P40

f2700a85ab078d12cfdf5e5e4d106292
زمان مطالعه: 9 دقیقه

هواوی P40 پایه و هواوی P40 پرو برای عرضه در تاریخ ۷ فروردین ۱۳۹۹ (۲۶ مارس) آماده می‌شوند و تنها چند هفته با آن فاصله داریم. ما در این مطلب تمامی مطالبی که تاکنون در مورد هواوی P40 پایه و هواوی P40 پرو می‌دانیم را لیست کرده‌ایم، اما بهتر است بدانید که هواوی P40 لایت پیش از عرضه شده است و می‌توان با در نظر گرفتن آن، به موارد جالبی در مورد نسخه‌های دیگر این مدل دست یافت.

معرفی جدیدترین عضو خانواده ی هواوی؛ هواوی P40 لایت

به‌دلیل محرومیت ادامه‌داری که هواوی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، گوشی‌های هوشمند جدید این کمپانی نمی‌توانند از اپلیکیشن‌های گوگل استفاده کنند که شامل پلی‌استور هم می‌شود. این عمل سبب می‌شود که قابلیت‌ها و ارزش‌های گوشی‌های این کمپانی نسبت به برندهای دیگر محدود باشد. احتمالا تاثیری که هواوی P40 پرو می‌گیرد، بسیار نزدیک و مشابه به پی ۳۰ پرو خواهد بود.

با وجود آینده مبهم گوشی‌های هواوی در آینده، ما مشتاقانه منتظر عرضه گوشی هواوی P40 هستیم. می‌دانیم که هواوی P30 پایه و هواوی P30 پرو یکی از گوشی‌های موردعلاقه بسیاری از کاربران در سال ۲۰۱۹ بود که نسخه‌ی پرو آن به‌لطف داشتن زوم اپتیکال ۵ برابری و قدرت نرم‌افزاری عالی، برای مدت‌ها یکی از بهترین دوربین‌‌های حال حاضر گوشی‌های هوشمند را داشت و اتفاقا در صدر لیست هم برای مدت زمانی طولانی قرار گرفته بود.
گوشی‌های جدیدی همچون خانواده‌ی گلکسی S20 و آیفون ۱۲ مطمئنا رقابت سختی با هواوی و گوشی‌های P40 خواهند داشت. بنابراین مشاهده‌ی اینکه کمپانی در سال ۲۰۲۰ چه عملکردی خواهد داشت، واقعا شگفت انگیز است.

ما انتظاراتمان را از گوشی P40 به‌صورت کامل لیست کرده‌ایم و شایعات و خبرهایی که در این رابطه آمده است را هم آوده‌ایم. این اطلاعات می‌توانند ایده‌های جذابی را تا زمان عرضه کامل گوشی P40 به‌ما بدهند و انتظاراتمان را وارد فاز واقعی‌تری می‌کنند.

یک رندر شایع‌شده طیف رنگ‌های احتمالی که برای هواوی P40 در نظر گرفته شده است را نشان می‌دهد. هواوی در این رابطه یک ویدیو کوتاه منتشر کرده است. البته حتی با وجود این ویدیو، این طیف رنگی چندان مشخص کننده چیزی نیست و بازهم باید منتظر انتشار اخبار جدیدی در این رابطه باشیم.

  • تاریخ عرضه و قیمت هواوی P40

معرفی هواوی P40 پشت گوشی

هواوی در ابتدا قصد داشت که سری P40 را طی مراسمی در پاریس معرفی کند، اما این کمپانی به‌دلیل نگرانی‌های موجود در مورد شیوع ویروس کرونا، مجبور به لغو این رویداد شد.

در عوض، این شرکت در تاریخ ۷ فروردین (۲۶ مارس) میزبان یک لایو استریم خواهد بود و طی این از این دو گوشی جدید رونمایی خواهد کرد. این موضوع اصلا جای تعجبی ندارد، چرا که P30 پایه و P30 پرو هم طی مراسمی در مارس ۲۰۱۹ رونمایی شدند و اتفاقا رونمایی از سری P20 پایه و P20 پرو هم در مارس ۲۰۱۸ انجام شده بود.

قیمت گوشی هواوی P40 موضوع جالب‌تری برای بحث است. هواوی P30 پایه در زمان عرضه قیمتی بالغ بر ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (۹۱۰ دلار) و P30 پرو هم با ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان (۱۱۴۰ دلار) کار خود را شروع کرد. گفتنی است که هر دوی این گوشی‌ها نسبت به مدل‌های سال گذشته خودشان گران‌تر بودند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که قیمت هواوی P40 تقریبا می‌تواند با نسخه‌ی سال گذشته خود مطابقت داشته باشد، اما مدل پرو آن ممکن است کمی مقرون به‌صرفه‌تر از مدل سال ۲۰۱۹ خود قیمت گذاری شود. شایعاتی هم مطرح می‌شود مبنی بر اینکه هواوی P40 پرو نسخه‌ی Premium Edition ظاهرا برچسب قیمت ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان (۱۳۲۰ دلار) خواهد داشت، که به‌اندازه کافی با گران‌ قیمت‌ترین گوشی‌های موجود در بازار رقابت می‌کند.

هنوز چیزی در مورد عرضه گوشی هواوی P40 در ایالات متحده نمی‌دانیم و مشخص نیست که در کنار عرضه‌ی این سری در انگلستان و استرالیا، آیا این سری هم مثل نسخه‌های سال گذشته خود، شانسی برای عرضه در ایالات متحده نخواهند داشت، یا اینکه ورق برخواهد گشت.

  • طراحی و صفحه نمایش

معرفی هواوی P40 صفحه نمایش

یکی از اعضای هواوی این‌طور گفته است که طراحی گوشی‌های هواوی P40 را هرگز در جایی نخواهید دید و این می‌تواند نشان دهنده تغییرات بزرگی از نظر ظاهر در این سری باشد. این عضو مهم هواوی در صحبت‌های خود به استفاده از اندروید ۱۰ البته بدون خدمات گوگل و بهبود کیفیت تصاویر و عملکرد گوشی هم اشاره کرده است.

کارشناسانی که موفق به بررسی نسخه‌ی اولیه هواوی P40 پایه شده‌اند، تائید می‌کنند که لبه‌های هر دو مدل سری P40 کمی گرد شده است و این موضوع شامل لبه‌های بالا و پایین گوشی‌ها می‌شود. بنابراین این طراحی را می‌توان شبیه به نوعی سنگ ریزه دانست. متاسفانه جک هدفون ۳.۵ میلی متری و اسپیکر مشبک مانند در گوشی‌های هواوی P40 وجود ندارد، اما در عوض یک دوربین مستطیلی در پشت دستگاه‌ها به‌کار رفته است.

ما هنوز نمی‌دانیم که این گوشی‌ها از چه موادی ساخته شده است، اما احتمالا از شیشه یا سرامیک خواهند بود. سخنگوی شرکت هواوی طی مصاحبه‌ای که داشته است، به این نکته اشاره کرد که دستگاه از موادی ساخته خواهد شد که تاکنون در هیچ کدام از گوشی‌های هوشمند به کار نرفته است. اما خب در این مصاحبه چیزی در مورد این متریال جدید گفته نشده است.

شایعات فاش شده این گوشی و متعاقب آن، تصاویری که منتشر می‌شود، نشان دهنده انتظارات کاربران است. این رندرها رنگ‌های کاملا متفاوتی را برای گوشی نشان می‌دهد و گزینه‌هایی مانند سیاه و سفید و چند رنگ جالب دیگر همچون رنگ بادامی و آبی تیره ر آن‌ها دیده می‌شود. همچنین رندر دیگری هم منتشر شده است که هر سه مدل P40 را به ما نشان می‌دهد و همان‌طور که می‌دانیم، هواوی P40 پرو، هواوی P40 پایه و هواوی P40 پرو نسخه‌ی Premium Edition نام خواهند داشت.

معرفی هواوی P40 دوربین

تعداد دوربین‌های اصلی در هرکدام از این مدل‌ها کاملا مشخص است.سه دوربین در P40 پایه، چهار دوربین در P40 پرو و ۵ دوربین هم در نسخه‌ی Premium Edition به‌کار رفته است. هواوی به‌طور اختصاصی تیزری هم برای این موضوع منتشر کرده است که البته طبق انتظار، اطلاعات و حتی نمایش جزئی از این دوربین‌ها ارائه نمی‌کند. باتوجه به رندرهای فاش شده، در زمینه‌ی طراحی گوشی P40، حداقل در مورد مدل پرو آن می‌توان انتظار داشت که بدون صفحه نمایش خمیده‌ای که در P30 پرو دیده بودیم، عرضه شود.

البته ممکن است این شایعات اشتباه باشند، اما همیشه دیده‌ایم که دستگاه‌های جدیدتر در مقایسه با نسخه‌ی قبلی خود، کمی پیشرفت‌شان جزئی‌تر بوده است. محافظ صفحه نمایش به‌کار برده در هواوی P40، نشان دهنده استفاده از صفحه خمیده در طراحی این گوشی است. بنابراین اطلاعات فاش شده کمی مشکوک به‌نظر می‌رسند.

با طرح این موضوع، وبسایتی موفق به دستیابی به نمونه اولیه یکی از این مدل‌ها شده است که احتمالا مدل پایه هواوی P40 بوده است. این وب‌سایت ادعا می‌کند که صفحه نمایش از هر دو طرف خمیده است، هرچند این خمیدگی به‌طرز چشم‌گیری از هواوی میت ۳۰ پرو کمتر دیده می‌شود.

معرفی هواوی P40 تصویر رندر

تصاویر منتشر شده از گوشی نشان می‌دهد که یک دوربین مستطیلی، یک بدنه شیشه‌ای آبی رنگ در پشت و یک فریم فلزی در آن به‌کار برده شده است. این منبع ادعا می‌کند که گوشی از نظر اندازه شبیه هواوی P30 پرو است و ۱۵۸ در ۷۳.۴ در ۸.۴ میلی متر اندازه خواهد، اما کمی ضخیم‌تر است و انحنای بیشتری هم دارد که باعث می‌شود نگه داشتن آن ساده‌تر باشد. اسکنر اثرانگشت هم ظاهرا در داخل صفحه نمایش قرار گرفته است.

اطلاعات منتشر شده توسط این منبع، بسیار نزدیک به واقعیت حس می‌شود، اما به‌دلیل اینکه آن‌ها نمونه اولیه گوشی را دراختیار داشته‌اند، احتمالا شاهد تغییراتی در عناصر شکل دهنده طراحی خواهیم بود. تصویری هم دوربین گوشی هواوی P40 فاش شده است. به‌نظر می‌رسد که سنسور دوربین اصلی در سمت چپ و بالای پشت گوشی قرار گرفته است که در هواوی P30 هم همین‌طور بود. این طراحی در مقایسه با دستگاه‌های دیگر بسیار خوب است و مزاحمتی برای کاربر ایجاد نمی‌کند. رندر دیگری هم منتشر شده است که نشان دهنده زاویه متفاوت آن است. به‌نظر می‌رسد که برجستگی دوربین اصلی همانند P30 پایه، اما کمی عریض‌تر خواهد بود.

  • دوربین و عمر باتری

معرفی هواوی P40 دوربین

یکی از موارد مهمی که بسیاری از کاربران به‌دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن هستند، مشخصات دوربین گوشی هواوی P40 است. شایعات زیادی در این رابطه مطرح شده است و ما با یک جمع‌بندی آن را به شما ارائه می‌کنیم.

یکی از متخصصین محصولات هواوی تائید کرده است که P40 پایه و P40 پرو به‌دنبال استفاده از سنسوری با بهترین تکنولوژی موجود در بازار هستند و به‌طور خاص برای ثبت رکوردهای جدید طراحی شده است. همه‌ی این قابلیت‌ها تحت عنوان سیستم تصویری «Super-Visual» که توسط خود کمپانی نام‌گذاری شده است، عرضه خواهد شد.

بسیاری از منابع ادعا می‌کنند که گوشی P40 از آرایه‌ای متشکل از ۵ دوربین تشکیل می‌شود که سنسور اصلی آن ۶۴ مگاپیکسلی خواهد بود. در کنار این سنسور، یک دوربین زوم ۱۲ مگاپیکسلی قرار دارد که قرار است فراهم کننده‌ی اپتیکال زوم ۱۰ برابری باشد و با سامسونگ S20 اولترا به‌عنوان بهترین مدل بازار برابری می‌کند. دوربین‌های اولترا واید، سنجش عمق و ماکرو هم در کار خواهند بود که البته تاکنون رزولوشن مشخصی برای آن‌ها ثبت نشده است.

منبع دیگری هم ادعا می‌کند که دوربین اصلی آن ۵۲ مگاپیکسلی خواهد بود و این تناقضات نشان می‌دهد که فعلا نباید هیچ یکی از این شایعات را جدی بگیریم. سنسور ۵۲ مگاپیکسلی توسط منابع زیادی مطرح شده است و آن‌ها احتمال می‌دهند که کمپانی از تکنولوژی Quad Quad Bayer هم برای ترکیب ۱۶ پیکسل در ۱ پیکسل استفاده خواهد کرد. درنتیجه‌ی این کار رزولوشن نهایی تصویر چیزی در حدود ۳.۲۵ مگاپیکسل اما با اندازه پیکسل بسیار گسترده خواهد بود که احتمالا امکان تصویربرداری با کیفیت در نور کم را فراهم می‌کند.

معرفی هواوی P40 رنگ‌ها

البته، نیازی به عکس‌برداری با رزولوشن ۳.۲۵ مگاپیکسل نخواهید داشت، چرا که پشتیبانی از ۴ در ۱ پیکسل طی فرایند عکس‌برداری ۱۳ مگاپیکسلی هم برای این محصول شابع شده است که در نتیجه‌ی آن کاربران می‌توانند تصاویری با کیفیت کامل ۵۲ مگاپیکسلی را تهیه کنند.
این منبع با تاکید روی زوم ۱۰ برابری، به این نکته هم اشاره دارد که این قابلیت می‌تواند با استفاده از دو منشور در مکانیسم دوربین انجام پذیرد که کاملا با تک منشوری که در گوشی‌های هوشمند کنونی استفاده می‌شود، متفاوت است.

اطلاعات فاش شده دیگری هم در کنار اشاره به سنسور ۵۲ مگاپیکسلی، امکان ثبت تصاویر ۱۶ در ۱ پیکسل را ادعا دارد و وضوح دوربین اولترا واید ثانویه را ۴۰ مگاپیکسل توصیف می‌کند که زوم اپتیکال ۱۰ برابری دارد. با توجه به اینکه بارها استفاده از سنسور ۵۲ مگاپیکسلی و زوم ۱۰ برابری را شنیده‌ایم، احتمالا این امکانات را در نسخه‌ اصلی گوشی‌ها مشاهده خواهیم کرد.

یکی از منابع فوق اظهار داشته است که هواوی P40 پایه دارای چهار دوربین اصلی خواهد بود و یکی از دوربین‌های هواوی P40 پرو را نخواهد داشت. شایعه‌ دیگری هم وجود دارد که تعداد دوربین‌های هواوی P40 پایه را مشابه P30 پایه در عدد سه خلاصه کرده است.

یقینا محصولی که تاکید زیادی روی عکاسی دارد، نمی‌تواند استفاده از نوآوری را در بخش دوربین گوشی نادیده بگیرد. اما شاید هواوی برنامه‌های دیگری داشته باشد و بخواهد از طریق ترفندهای نرم‌افزاری یا موارد دیگر، کیفیت دوربین را در محصولات جدید خود متحول کند. یک رندر دیگر هم منتشر شده است که نشان از استفاده از سه دوربین اصلی در هواوی P40 پایه دارد و دو دوربین در قسمت جلویی گوشی استفاده شده است. این روند بهبود تصاویر سلفی را در پی خواهد داشت که البته این بهبود مختص تصاویر معمولی نخواهد بود.

شایعه متفاوتی در این بین مطرح می‌شود که منطقی‌تر از بقیه است. این شایعه نشان می‌دهد که گوشی هواوی P40 پایه شامل چهار دوربین اصلی خواهد بود که یکی از آن‌ها شباهت زیادی به لنز زوم پریسکوپی خواهد داشت. احتمال می‌رود که یکی از مدل‌های P40 دارای دو دوربین در جلو باشند. تصاویر فاش شده هواوی P40 پرو همین امر را نشان می‌دهد و یک برش بزرگ برای دوربینی با لنز دوتایی را نشان می‌دهد.

  • ویژگی‌ها و مشخصات فنی

معرفی هواوی P40

هواوی P40 پایه و P40 پرو طبق لیستی که یک موسسه چینی منتشر کرده است، احتمالا با فناوری ۵G عرضه خواهند شد. یک آژانس صدور گواهینامه تایلندی هم این موضوع را اثبات می‌کند و پشتیبانی از فناوری ۵G برای این گوشی‌ها ثبت شده است. بنابراین تقریبا می‌توان مطمئن بود که این موضوع حقیقت داشته باشد. با توجه به اینکه هواوی قصد دارد از تراشه Kirin 990 که از نسل بعد ارتباطات پشتیبانی می‌کند، استفاده کند، احتمالا این امر منطقی به‌نظر می‌رسد.

یک‌سری شایعات هم مطرح می‌شود که نمی‌توان از درست یا غلط بودنشان مطلع شد. برای مثال منابع ادعا می‌کنند که در کنار هواوی P40 پایه، P40 پرو و P40 لایت، نسخه‌ی هواوی P40 پرو Premium Edition را هم خواهیم داشت که عالی‌ترین مشخصات فنی این سری را خواهد داشت. در کنار عجیب بودن نام انتخاب شده برای آن، بعید به‌نظر می‌رسد که هواوی گوشی دیگری را به خط تولید این سری اضافه کند که احتمالا در خیلی از مناطق هم در دسترس نخواهد بود.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار