بهترین بازی آرامش بخش در این قرنطینگی

443941ecd275553b351da08e68fbae13
زمان مطالعه: 10 دقیقه

نصب و استفاده از بازی آرامش بخش مناسب قرنطینه موجب خواهد شد این روزها کمی سریع تر از خاطر همه بروند. ویروس کرونا مسئله بسیار بزرگی است که سرتاسر جهان را درگیر خود کرده است و باعث شده که چهره‌ی شهرها به‌دلیل مسئله قرنطینه، شباهت زیادی به فیلم‌های ترسناک هالیوودی داشته باشد. این ویروس تاکنون قربانیان زیادی در چین، آمریکا، ایران، اسپانیا، ایتالیا و دیگر کشور جهان گرفته است و هنوز هم مشخص نیست که چه زمانی می‌توانیم از این بحران حداقل در کشور خودمان عبور کنیم. بهترین راه حلی که برای در امان ماندن از ویروس کرونا توسط سازمان بهداشت جهانی مطرح شده است، ایجاد یک قرنطینه خانگی و پرهیز از خروج از خانه، تا زمانی است که وضعیت به حالت عادی برگردد.

کشور ما ایران تقریبا از هفته اول اسفند درگیر این بیماری است و آمار و ارقام همچنان از افزایش صعودی میزان مبتلایان و تلفات می‌دهد و مانند چین هنوز موفق به خروج از پیک‌های اصلی شیوع ویروس کرونا عبور نکرده‌ایم. در همین راستا افراد زیادی هستند که در خانه مانده و ترجیح می‌دهند که کارهای روزمره خود را از طریق اینترنت انجام داده و تا حد امکان از خانه خارج نشوند. اما همه چیز کار و فعالیت نیست و در صورت نداشتن تفریحات مختلف و مناسب، به‌سختی می‌توان این قرنطینه خانگی را تحمل کرد.

بازی‌های ویدیویی یکی از بهترین روش‌های موجود برای گذراندن این زمان است و ما در این مطلب قصد داریم که چندین و چند بازی خوب و آرامش بخش را به شما معرفی کنیم. همان‌طور که از عنوان این مطلب مشخص است، اصلی‌ترین ویژگی‌ این عناوین در اعطای آرامش روحی به شما است و می‌توانید با ذهنی شاد و سرحال و سرتاسر آرامش، این بازی‌ها را تجربه کرده و با خیال راحت‌تری دوران قرنطینه را با موفقیت سپری کنید.

می‌دانیم که قرنطینه هرچه قدر هم باعث سلامتی ما باشد، اما صدمات روحی و روانی زیادی به‌دنبال دارد و بهتر است که با یک برنامه‌ریزی صحیح، رفتارها و سرگرمی‌های مناسبی در این دوران داشته باشیم. در ادامه می‌توانید لیستی از این عناوین را به‌همراه توضیحات تکمیلی در موردشان مطالعه کنید.

بازی آرامش بخش مناسب قرنطینه در یک نگاه

  • Animal Crossing: New Horizons
  • Euro Truck Simulator 2
  • مجموعه بازی Katamari
  • The Sims
  • Flower
  • The Talos Principle
  • Euro Truck Simulator 2
  • The Stanley Parable
  • Saints Row IV
  • مجموعه بازی Yakuza
  • Goat Simulator
  • Final Fantasy XV
  • Cities: Skylines
  • Hatsune Miku: Project DIVA Future Tone
  • Viscera Cleanup Detail

بازی‌های آرامش‌بخش مناسب قرنطینه Animal Crossing

  • Animal Crossing: New Horizons

این بازی که برای نینتندو سوئیچ عرضه شده است، می‌تواند هرگونه عصبانیت و حال بد را از شما دور کند. دلیل این امر هم این است که هیچ‌ چیز استرس زایی در مورد آن وجود ندارد و مانند یک شبیه‌ساز زندگی واقعی است. تفاوت آن با زندگی واقعی این است که هیچ پولی در آن وجود ندارد و همه چیز در اختیار شما است. برای مثال می‌توانید وام‌های خود را پرداخت کرده و یا اصلا توجهی به آن نداشته باشید. چطوره؟ علاوه بر این، می‌توانید به دیدار دوستانی که مثل شما این بازی را تجربه می‌کنند، رفته یا آن‌ها برای ملاقات با شما بیایند. بنابراین این بازی برای برقراری یک ارتباط اجتماعی از راه دور بسیار مناسب خواهد بود.

بازی‌های آرامش‌بخش مناسب قرنطینه Euro Truck Simulator 2

  • Euro Truck Simulator 2 بازی آرامش بخش مناسب قرنطینه و رانندگی مجازی

در این بازی که برای رایانه‌های شخصی و سیستم‌عامل مک عرضه شده است، می‌توانید آهنگ موردعلاقه خود را پخش کرده و شروع به راندن در سرتاسر جهان کنید. این اثر یکی از بهترین شبیه‌سازهای رانندگی اتوبوس است و تقریبا می‌توانید هرگونه ماموریتی را در آن انجام دهید. می‌توانید مقصد خود را انتخاب کرده یا صرفا به هر جا که دلتان می‌خواهد سفر کنید. آرامش عجیب و خاصی در این اثر نهفته است و مثل یک راننده لوتی و حرفه‌ای، می‌توانند اتوبوس خود را به هر جای جهان برده و با انجام ماموریت‌ها، پول زیادی را به جیب بزنید. یقینا هدف از این اثر مال اندوزی نیست و رفتن به این سفرها می‌توانند روح و روان شما را نوازش کند.

بازی‌های آرامش‌بخش مناسب قرنطینه The Sims

  • The Sims

احتمالا اصلا نیازی به معرفی بازی Sims نیست و همه‌ی شما اطلاعات کافی از آن دارد. در این اثر می‌توانید به شکل واقعی زندگی یک نفر را تجربه کنید و در قسمت‌های مختلف شهر قدم بزنید. برای خودتان شغل انتخاب کنید و با انجام دادن آن‌ها، رفته رفته در شهر رشد پیدا کنید. می‌توانید تشکیل خانواده داده و سراغ کارهایی بروید که دوست‌شان دارید. این کارها می‌توانند برای پسر و دختر متفاوت باشند و دقیقا زندگی چالش برانگیزی را تجربه خواهید که گرافیک و گیم‌پلی بسیار خوبی دارد.

بازی‌های آرامش‌بخش مناسب قرنطینه Katamari

  • مجموعه بازی Katamari

این مجموعه بازی‌ها در مورد جمع‌آوری زباله‌ها درون یک توپ غول پیکر است. شخصیت‌های بازی بامزه، خوش قلب و خوش بین هستند و قصد دارند که شهر و محیط خود را از شر زباله‌ها راحت کنند. آخرین نسخه‌ی این بازی آرامش بخش مناسب قرنطینه که Katamari Damacy Reroll نام دارد، در واقع ریمیک نسخه‌ی اصلی آن برای پلتفرم‌های رایانه شخصی و نینتندو سوئیچ محسوب می‌شود. البته این را هم در نظر بگیرید که اگر صاحب پلی‌استیشن ۳ یا ایکس باکس ۳۶۰ هستید، می‌توانید به‌راحتی دراز کشیده و برخی از بازی‌های قدیمی این مجموعه را تجربه کنید.

بازی‌های آرامش‌بخش مناسب قرنطینه Flower

  • Flower

در ابتدا باید بگوییم که این بازی را می‌توانید به‌صورت دیجیتالی روی پلی‌استیشن ۴ یا رایانه شخصی خود دانلود کنید. این بازی آرامش بخش مناسب قرنطینه از محیط سرد و آرامش بخشی تشکیل شده است که نقش یک گلبرگ را خواهید داشت. این گلبرگ با حرکت باد به این سو و آن سو می‌رود و گلبرگ‌های دیگر را ملاقات می‌کند. این حس بسیار خوبی برای شما خواهد داد و فارغ از تمام سختی‌ها و مشکلات، می‌توانید با وزش باد خودتان را رها کرده و واقعا مانند همین گلبرگ ذهن و روح خود را رها کنید.

بازی‌های آرامش‌بخش مناسب قرنطینه Portal

  • مجموعه بازی Portal

این بازی‌ها معماهای جدیدی برای‌تان خواهند داشت و همزمان دارای صحنه‌های طنز و جالب بسیاری هستند. خشونت بازی گرچه کمتر از Saints Row است، اما در کل روایت کننده یک داستان نیهیلیستی خواهد بود. شوخی‌های بازی بیشتر در مورد شرکت‌های بزرگ و معتبر است که از مردم به طرز وحشتناکی سوءاستفاده می‌کنند. تجربه این بازی آرامش بخش مناسب قرنطینه حس خوبی به مخاطب القا می‌کند و برعکس چیزی که به‌نظر می‌آید، دقیقا مناسب این روزهای قرنطینه است.

بازی‌های آرامش‌بخش مناسب قرنطینه The Talos Principle

  • The Talos Principle

در این اثر با یکی دیگر از آثار پازل‌های سه‌بعدی آشنا خواهید شد که مشابه بازی Portal ساخته شده است. تفاوت این اثر در این است که به‌جای استفاده از جک‌های معمول این نوع بازی‌ها، از یک موسیقی برای‌تان سخن می‌گوید که طبیعت بشریت را روایت کرده و در مورد از بین رفتن آن المان‌های فوق‌العاده جذابی به ما نشان می‌دهد. این روایت ممکن است کمی ناراحت کننده به‌نظر بیاید، اما صادقانه باید گفت که بسیار آرامش بخش است. این بازی آرامش بخش مناسب قرنطینه مثل تجربه‌ی یک درمان واقعی است، اما درواقع با یک بازی معمایی روبرو هستیم که می‌توانید روی تمام پلتفرم‌های موجود از جمله گوشی‌های موبایل تجربه کنید.

بازی‌های آرامش‌بخش مناسب قرنطینه Viscera Cleanup Detail

  • Viscera Cleanup Detail

یک بازی شوتر اول شخص را در نظر داشته باشید که با وارد شدن به هر منطقه یا ساختمان، افراد زیادی را کشته و اجساد را در همان جا رها می‌کنید. حال در این بازی آرامش بخش مناسب قرنطینه که روی شبکه استیم برای پلتفرم رایانه‌های شخصی و سیستم‌عامل مک عرضه شده است، در نقش کسی نیستید که این تیراندازی را انجام می‌دهد. بلکه شما کسی هستید که وظیفه‌ی جمع‌آوری تمام اجساد پخش شده روی زمین را دارید و باید منطقه را از خون و کثیفی پاکسازی کنید. اگر از جمله کسانی هستید که از پاک کردن خانه لذت می‌برید، این بازی می‌تواند تجربه متفاوتی را به شما بدهد و بدون نیاز به بلند شدن، می‌توانید این کار را انجام دهید.

بازی‌های آرامش‌بخش مناسب قرنطینه The Stanley Parable

  • The Stanley Parable

اگر بخواهیم با شما صادق باشیم، باید گفت که هیچ اتفاقی در این بازی آرامش بخش مناسب قرنطینه نمی‌افتد. در این بازی شما تنها چندین دکمه را فشار می‌دهید و سعی می‌کنید هر کاری که راوی داستان به شما می‌گوید را انجام ندهید. این بازی کمی عجیب و غریب و شامل المان‌های کمدی و خنده دار است. این بازی درواقع شیوه‌ی داستان گویی بازی‌های ویدیویی دیگر را مسخره می‌کند و می‌تواند مدت زمان مفرحی را برای‌تان ایجاد کند. اگر بازی‌های ویدیویی زیادی را تجربه کرده‌اید، یقینا این بازی می‌تواند هرچه بیشتر شما را سرگرم کند. چون که نکات ریز بازی را بیشتر متوجه شده و می‌توانید درک بهتری از اشارات بازی داشته باشید. این بازی برای رایانه‌های شخصی و سیستم‌عامل مک عرضه شده است.

بازی‌های آرامش‌بخش مناسب قرنطینه Cities Skylines

  • Cities: Skylines

این بازی آرامش بخش مناسب قرنطینه شباهت زیادی به Sim City دارد، اما بسیار دوست داشتنی‌تر است و مثل آن بازی شما را آزار نمی‌دهد. پیچیدگی این بازی بسیار کمتر است و می‌توانید به‌راحتی هرچه تمام‌تر، آن را تجربه کنید. بازی برای رایانه‌های شخصی، سیستم‌عامل مک، پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس و نیتندو سوئیچ عرضه شده است که معمولا برای یک بازی با این سبک کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. بازی درواقع شبیه ساز مدیریت یک شهر بزرگ است و باید مانند یک شهردار خوب، آن را اداره کنید. امکانات تفریحی زیادی را برای ساکنین شهر فراهم کنید و سعی کنید که آن‌ها را شاد و خوشحال نگه دارید. ماموریت‌های شما رفته رفته زیادتر می‌شود و تقریبا نمی‌توانید از آن دست بکشید.

بازی‌های آرامش‌بخش مناسب قرنطینه Final Fantasy XV

  • Final Fantasy XV

مانند تمام بازی‌های مجموعه فاینال فانتزی، طرح اصلی داستان بازی شما را شگفت‌زده می‌کند. جذابیت این بازی آرامش بخش مناسب قرنطینه همواره برای علاقه‌مندان قدیمی بازی‌های ویدیویی برقرار بوده است و آن را نوعی شبیه‌ساز سفر در جاده می‌دانند. تصور کنید که شما همراه با گروه برادران به دور کشور سفر می‌کنید و وقتی که بنزین ماشین‌تان تمام شد، متوقف کرده و هیولاها را نابود می‌کنید. در همین راستا می‌توانید به بالای آتشفشان رفته و یک کمپ هم در آن‌جا برقرار کنید. در این مکان هم هیولاهای زیادی به شما حمله خواهند کرد. درواقع همه‌ی اینها به سیستم سفر فوق‌العاده زیاد بازی اشاره می‌کند و می‌توانید مکان‌های زیادی بسیاری را با ایده‌های خلاقانه سازنده‌های ژاپنی این اثر دیدن کنید.

بازی‌های آرامش‌بخش مناسب قرنطینه Goat Simulator

  • Goat Simulator

با دیدن نام این اثر، ممکن است تا مدت‌ها درگیر هضم مفاهیم گنگ این بازی باشید. این بازی آرامش بخش مناسب قرنطینه درواقع یک شبیه‌ساز نیست و تنها قوانین فیزیک را به مسخره‌بازی خواهید گرفت. شما هر چیزی را می‌توانید با بز خودتان نابود کنید و آن‌ها را روی هم تلمبار کنید. بازی تقریبا روی هر پلتفرمی عرضه شده است و با یک جستجوی ساده به آن‌ خواهید رسید. می‌توانید یک جت پک به بز خود متصل کنید و با آن تمام شهر را به سرعت طی کنید. هر کار عجیب و غریبی را می‌توانید با بز خود انجام دهید و ساعت‌ها به تجربه‌ی آن بپردازید.

بازی‌های آرامش‌بخش مناسب قرنطینه Yakuza

  • مجموعه بازی Yakuza

داستان اصلی این مجموعه بازی‌ها درواقع یک ملودرام ژاپنی است. علارغم این، تمام بازی‌ها سرگرم کننده هستند و می‌توانید ماجراهای کیریو کازومای گانگستر را دنبال کرده و زندگی روزمره خود را با آن مقایسه کنید. ترکیب شیرینی را در این بازی‌ها شاهد هستیم و می‌توانید آن را در پلی‌استیشن ۴ یا رایانه شخصی خود تجربه کنید.

بازی‌های آرامش‌بخش مناسب قرنطینه Hatsune Miku

  • Hatsune Miku: Project DIVA Future Tone

این اثر تنها یک بازی ریتمیک احمقانه روی پلی‌استیشن ۴ است که در آن آواز محبوب Miku را سر داده و دوستان خود را برای هم‌آوایی با خودتان دعوت می‌کنید. آهنگ‌های عالی دیگری هم در بازی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها را در فیلم‌های مختلف گوش داده‌اید. برخلاف سایر بازی‌های موزیکال، این بازی آرامش بخش مناسب قرنطینه هیچ گونه مانع مزاحم و اعصاب خوردکنی برای جلوگیری از پیشروی شما در بازی ندارد و در هر حالتی می‌توانید هر ۲۰۰ آهنگ بازی را تجربه کنید. بنابراین نهایت آرامش را با موزیک‌های موردعلاقه خود تجربه خواهید کرد و هیچ کاری را به‌اجبار انجام نخواهید داد. می‌توانید هر آهنگی که دوست ندارید را بیخیال شده و به دنبال آهنگ بعدی باشید.

بازی‌های آرامش‌بخش مناسب قرنطینه Saints Row IV

  • Saints Row IV

اگر در این روزها احتیاج به خندیدن دارید، این بازی آرامش بخش مناسب قرنطینه می‌تواند بیش از هر زمان دیگری شما را وادار به خندیدن کند. بازی کمدی اکشن Saints Row IV علاوه برای فضای یک رنگ خود، می‌تواند یک شبیه ساز مناسب باشد. در این بازی شخصیت‌هایی را می‌بینیم که شما با شلیک به آن‌ها، می‌توانید آن‌ها را منفجر کرده و اشکال خنده‌داری را از آن‌ها بسازید. آن‌ها در واقع بیگانگانی هستند که کره زمین حمله کرده‌اند و شما مامور نابودی آن‌ها هستید.

جمع بندی

همه‌ی این بازی‌ها را می‌توانید با توجه به علاقه‌ی خود در اوقات فراغت تجربه کنید. اگر نیاز به یک حواس پرتی چندساعته از زندگی واقعی دارید و دوست دارید که سراغ بازی‌های ویدیویی بروید و تمایلی هم به تجربه‌ی فیلم و سریال یا کتاب خواندن ندارید، می‌توانید با انجام این بازی‌ها اضطراب و تنش را از خودتان دور کنید.

ویروس کرونا زندگی عادی بسیاری از افراد جامعه را تحت تاثیر بدی قرار داده است و تنش و اضطراب در حالت عادی در افراد ایجاد می‌شود. بازی‌های ویدیویی از هر نظر می‌توانند مناسب این روزها باشند و با تجربه‌ی این لیست از بازی‌ها، می‌توانید با خیالی آسوده در چند هفته‌ای که در قرنطینه به‌سر می‌برید، سرگرم شوید. این آثار تنها نمونه‌هایی بودند که ما آن‌ها را به شما معرفی کردیم. یقینا شما هم در ذهن خود آثاری را می‌شناسید که مناسب این روزها هستند و می‌توانید به‌سراغ‌شان بروید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار