شیائومی لپ‌تاپ‌های جدید خود را با برند Redmi همراه با پردازنده نسل ۱۱ اینتل معرفی کرد

bc20346d566cb2a00cac470d143edc0a
زمان مطالعه: 4 دقیقه

لپ تاپ های جدید سری ردمی بوک شیائومی در دو مدل پرو و نسخه مخصوص آموزش آنلاین به بازار معرفی شده است.

همه کاربران اکثرا برند شیائومی را با گوشی های موبایل مقرون به صرفه می شناسند. گوشی های شیائومی علاوه بر قیمت مناسب، مشخصات و ویژگی های قدرتمند دیگری نیز دارند. شیائومی امروز قصد دارد در حوزه های دیگر فناوری نیز وارد شود. به عنوان مثال این برند تصمیم دارد تا لپ تاپ هایی با قیمت مناسب و خصوصیات عالی تولید و وارد بازار کند. این شرکت امروز از سری جدید لپ تاپ های خود به نام ردمی بوک RedmiBook رونمایی کرد. کاربران هدف این لپ تاپ ها آن دسته از افراد جامعه هستند که در خانه به سر می برند.

براساس گزارش androidauthority سری جدید لپ تاپ های شیائومی با دو مدل وارد بازار می شوند. یکی مدل پرو به نام RedimiBook 15 Pro و دیگری E-Learning Edition است. این لپ تاپ بیشتر مناسب افرادی است که در خانه به سر می برند. شاید از نظر ظاهر لپ تاپ سری جدید شیائومی چنگی به دل نزنند و هیجان انگیز نباشند اما به نظر می رسد طراحی آن زیاد هم مسئله مهمی نیست.

لپ‌تاپ‌های جدید شیائومیطراحی ردمی بوک جدید بسیار ساده و تمیز است. کلیدهای این لپ تاپ مشکی و روکش آن به رنگ خاکستری زغالی است. هر دو مدل ردمی، از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی FHD بهره می برد. وزن لپ تاپ ها ۱.۸ کیلوگرم است چرا که این لپ تاپ از یک بدنه ۱.۸ کیلوگرمی پلی کربنات ساخته شده است. در حالت کلی ضخامت لپ تاپ RedmiBook کمتر از ۲۰ میلی متر است. در بالای صفحه نمایش لپ تاپ یک وب کم p 720 قرار گرفته است. این لپ تاپ از یک صفحه لمسی بزرگ و همچنین از Windows Precision Driver پشتیبانی می کند که با این ویندوز کاربر می تواند کارهای بسیار زیادی انجام دهد. صفحه کلید این لپ تاپ های جدید مجهز به سوئیچ قیچی با طول ۱.۵ است.

درگاه های ورودی و خروجی و همچنین درگاه شارژ در مدل ردمی بوک سری جدید در سمت چپ لپ تاپ قرار گرفته است. همچنین در سمت چپ شما یک پورت USB 3.2 و یک درگاه HDMI مشاهده می کنید. در سمت راست لپ تاپ اسلات قفل کنسینگتون قرار گرفته است. همچنین شما در همین سمت یک درگاه Gigabit Ethernet، یک پورت USB 2.0، اسلات کارت SD و همچنین جک ترکیبی ۳.۵ میلی متری به چشم می خورد. هر دو مدل لپ تاپ ردمی بوک فاقد پورت USB-C هستند پس بنابراین شارژ USB-PD نیز در این دستگاه وجود ندارد.

برخی دیگر از ویژگی های مشترک این دو لپ تاپ را می توان بلندگوی W2 با پشتیبانی از DTS، وای فای ۵ و بلوتوث نسخه ۵ نام برد.

پورت های لپ‌تاپ‌های جدید شیائومی

مشخصات اصلی RedmiBook 15 Pro

مدل ردمی بوک ۱۵ پرو از پردازنده نسل ۱۱ TigerLake  اینتل core i5-11300H بهره می برد. پردازنده گرافیکی در این لپ تاپ Iris Xe اینتل است. این لپ تاپ های سری جدید شیائومی از ۸ گیگابایت رم ۳۲۰۰ مگاهرتزی و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی مبتنی بر NVMe پشتیبانی می کند. ظرفیت باتری در این مدل ۶۵ وات است که می تواند تا ۱۰ ساعت برای لپ تاپ شارژدهی انجام دهد.

ردمی بوک ۱۵ پرو دارای یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی p1080 است که از یک بدنه پلی کربنات با روکش فلزی براق ساخته شده است. با وجود استفاده از پلی کربنات و لایه فلزی این لپ تاپ خیلی وزن سبکی نخواهد داشت. این لپ تاپ دارای یک SSD بسیار قوی است که بوت کامل در این لپ تاپ کمتر از ۱۲ ثانیه انجام می پذیرد. هنگام بیدار شدن لپ تاپ در کمتر از ۲ ثانیه لود می شود. با وجود اپلیکشن MI SmartShare می توانید فایل های لپ تاپ را به راحتی از لپ تاپ به گوشی همراه خود منتقل کنید.

مشخصات لپ‌تاپ‌های جدید شیائومی

مشخصات اصلی RedmiBook e-Learning Edition

لپ تاپ مدل  RedmiBook e-Learning Editionدارای یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی P1080 است. این لپ تاپ برای دانشجویان طراحی گردیده است. به همین دلیل قیمت مناسب و ارزان تری به نسبت بقیه لپ تاپ ها دارد. فرق بین  RedmiBook e-Learning Edition با مدل قبلی در CPU و SSD است. این لپ تاپ از پردازنده Core i3-1115G4 بهره می برد. در این لپ تاپ سرعت کلاک و دو هسته تحت تاثیر قرار می گیرند. اما به طور کلی عملکرد تراشه در استفاده عمومی کاربر در روز تغییری نمی کند. کاربران می توانند در حین خرید این دستگاه را با SSD 256 گیگابایت که مبتنی بر SATA است، انتخاب کنند. البته ناگفته نماند که شما در این صورت مقداری از سرعت را برسر ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایتی مبتنی بر NVMe از دست خواهید داد.

از نظر ساختار بدنه و وزن، این لپ تاپ نیز مانند مدل پرو است. یعنی از بدنه پلی کربتانی با وزن ۱.۸ کیلوگرم و ضخامت ۱۹.۹ میلی متر ساخته شده است. همچنین هر دو مدل ردمی با ویندوز ۱۰ وارد بازار خواهند شد. اما ردمی ادعا می کند این لپ تاپ ویندوز ۱۱ را نیز دریافت خواهد کرد. همچنین آفیس ۲۰۱۹ به صورت پیش فرض در برروی این لپ تاپ نصب شده است.

منبع: androidauthority

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار