اسنپدراگون ۸۵۵ نام پردازنده جدید کوالکام

f6172cfc22ab8a6f02bc02f022ff3e30
زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت کوالکام در تلاش است تا همچنان به عنوان بزرگترین تولیدکننده چیپ باقی بماند و در آینده نزدیک نیز پرچمدار جدید خود اسنپدراگون ۸۵۵ را معرفی می کند. به تازگی اطلاعاتی درباره این چیپ قدرتمند جدید آشکار شده است.

وب سایت TechCrunch موفق شد اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کند. گفته می شود پردازنده پرچمدار این شرکت اسنپدراگون ۸۵۵ نام خواهد داشت که اولین پلتفرم موبایل با پشتیبانی از شبکه ۵G شناخته می شود. البته گفته شده یک پلتفرم با پشتیبانی مولتی گیگابیت شبکه ۵G محسوب می شود.

این یعنی با پردازنده ای رو به رو هستیم که در اتصال به شبکه عملکرد فوق سریعی دارد. گفته شده این پردازنده در بحث AI سه برابر عملکرد بهتری نسبت به چیپ نسل فعلی دارد. بنابراین شرکت های می توانند به سادگی فناوری هوش مصنوعی را در اسمارتفون خود به کار گیرند. گزارش می گوید اسنپدراگون ۸۵۵ تحت فرآیند ۷ نانومتری تحت توسعه است که چهار هسته قدرتمند آن فرکانس ۱.۷۸ گیگاهرتزی دارد و سه هسته با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتزی و یک هسته بسیار قدرتمند با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتزی. تراشه گرافیکی آن نیز از نوع آدرنو ۶۴۰ می باشد و در مقایسه نسل فعلی عملکرد بهتری دارد.

به هر حال جهت کسب اطلاعات دقیق تر باید منتظر ماند.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار