جدید ترین گوشی اقتصادی نوکیا بدون شارژر عرضه می شود

3014f39d1c2cc258fb681b76e99c5653
زمان مطالعه: 2 دقیقه

چندی پیش برند هایی مانند اپل و سامسونگ در یک اقدام غافل گیرانه شارژر را از جعبه گوشی های هوشمند حذف کرد. اما این اقدام برای گوشی هایی انجام شد که در رده پرچمداران قرار داشتند با اینکه برداشت شارژر به بهانه آشتی با طبیعیت صورت گرفت، اما انتقادات بیشماری را در پی است.

اما نکته اعجاب انگیز این است که نوکیا این اقدام را برای یک گوشی میان رده انجام داده است. گوشی اقتصادی x20 نوکیا اولین گوشی بدون شارژر این کمپانی به شمار می آید.

با توجه به توییت یک کاربر در توییتر، این کمپانی قصد دارد Nokia X20  را بدون شارژر عرضه کند، این کاربر ادامه می دهد: « به‌دنبال اپل، نوکیا نیز شارژر را از گوشی جعبه‌ی نوکیا X20 حذف می‌کند. نوکیا X20 با قیمت ۳۵۰ یورو (۴۲۰ دلار) و پردازنده‌ی مرکزی اسنپدراگون ۴۸۰ عرضه می‌شود و مهم‌ترین نکته این است که باید شارژر را جداگانه بخرید. »

Nokia X20

نوکیا نیز در وبسایت رسمی خود نوشته است« شارژر دیواری پلاستیکی در جعبه قرار ندارد و با کیس کاملا پوسیدنی، آثار زیست‌محیطی نوکیا X20 را کاهش داده‌ایم.»

همانطور که اشاره شد اکنون بسیاری از برند ها برای گوشی های پرچمدار خود به این تصمیمم متوسل شده اند. برای مثال شیائومی می ۱۱ با وجود اینکه بدون شارژر عرضه شد، اما شیائومی امکان خرید جعبه بزرگتر همراه با شارژر را با پرداخت هزینه بیشتر به کاربران خود داده بود.

با این وجود باید جور دیگری این اقدام HMD را بررسی کرد؛ قطعا افرادی که به سراغ گوشی های میانرده می روند در گام اول به هزینه این نوع گوشی ها توجه می کنند، بنابراین پرداخت هزینه ای جداگانه برای یک گوشی میانرده به معنای پرداخت بیشتر است. این موضوع کاهش طرفداران این برند را به همراه خواهد داشت، چراکه کاربران به جای خرید یک میانرده ناقص به دنبال میانرده هایی می روند که از امکانات حداقلی برخوردار باشد. البته که هنوز مشخص نیست حذف شارژر به معنای حذف کابل خواهد بود یا تنها آداپتور آن از جعبه محصول حذف می شود.

با این حال این تنها خبر عجیب این کمپانی نیست، HMD بیان کرده است که سری نوکیا X  می تواند تا سه سال به روز رسانی سیستم عامل را به همراه داشته باشد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار