هواوی تبلت‌های خانواده میت‌پد ۲۰۲۱ را رونمایی کرد

b711683691221257e5b625cf537fb54f
زمان مطالعه: 5 دقیقه

اولین سری تبلت‌های شرکت چینی هواوی با سیستم عامل Harmony OS در رویداد ۲ ژوئن (۱۲خرداد) معرفی شد.

در رویداد برگزار شده در تاریخ ۲ ژوئن هواوی علاوه‌بر معرفی جدیدترین سخت‌افزارها و نرم‌افزارها، از سه تبلت خانواده میت پرو درنسخه‌های ۱۰٫۸ و ۱۲٫۶ اینچی و نسخه استاندارد ۱۱ اینچی که از سیستم داخلی خود تغذیه می‌کنند، نیز رونمایی کرد. این محصولات جدید هواوی با تبلت‌های آندرویدی سری‌های Galaxy Tab S سامسونگ و iPad Pro اپل به خوبی رقابت خواهند کرد.

هواوی اولین سری تبلت‌های خود را به سیستم عامل HarmonyOS بهره‌مند کرده است تا بتواند قدرت نرم‌افزاری محصولاتش را تامین کند. در نسخه کوچک ۱۰٫۸ اینچی و نسخه استاندارد این خانواده از پردازنده Qualcomm’s Snapdragon 870 استفاده شده است و دیگر خبری از تراشه‌های اختصاصی کرین نیست. این تبلت‌ها با با همان ویژگی‌های نرم‌افزاری عالی مدل‌های گران قیمت اما با قیمت‌های مقرون به صرفه‌تری برای استفاده دانشجویان تولید خواهد شد.

میت پد پرو ۲ / Huawei MatePad Pro 12.6 and 10.8

تبلت‌های خانواده میت‌پد ۲۰۲۱

هواوی با ایجاد بهبودها و تغییرات کوچکی در طراحی تبلت MatePad pro2 در اصل آن را با همان طراحی ساده سال گذشته ارائه می‌کند. این تبلت‌ از اولین تجربه‌های طرفداران‌ش برای استفاده از دستگاه‌هایی مجهز به سیستم عامل HarmonyOS 2.0 است که دارای دو نسخه با صفحه نمایش‌های ۱۰٫۸ اینچی و ضخامت ۶٫۷ میلی‌متر و نمایشگر ۱۲٫۶ اینچی و ضخامت ۷٫۲ میلی‌متر می‌باشد. هواوی در تلاش است که سیستم عامل جدید خود را جایگزین اندروید کند.

نمایشگرهای این دستگاه حاشیه‌های متقارن و اندکی دارد که نمای جلویی تبلت را کاملا در بر می‌گیرد. درنسخه کوچکتر ۱۰٫۸ اینچی دوربین سلفی مانند قبل در حفره‌ای در گوشه بالای دستگاه قرار گرفته است اما دوربین سلفی نسخه بزرگ ۱۲٫۶ اینچی این تبلت با حذف حفره، بهبود یافته و در حاشیه کناری قرار گرفته است. تغییر دیگر این دو دستگاه جدید تعبیه یک ماژول مستطیل‌شکل دوربین در پنل پشت با دو حسگر ۸ و ۱۳ مگاپیکسلی و یک حسگر عمق‌سنج  TOFاست که دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کند.

صفحه اصلی این تبلت‌های جدید هواوی دیگر فقط برای دسترسی به برنامه‌ها نیست بلکه مانند یک دسکتاپ با داک و ویجت‌های جداگانه عمل می‌کند. این تجربه شبه دسکتاپ با افزایش پشتیبانی هواوی از موس در سراسر سیستم عامل تقویت می‌شود. علاوه‌بر این موارد هواوی با بازگرداندن فناوری قرینه‌سازی نمایشگر که اصطلاحا به آن حالت Mirror گفته می‌شود و ویژگی Multi-screen به میت‌پد پرو جدید، مانند گذشته امکان منعکس کردن محتوای نمایشگر تلفن هواوی خود را در صفحه میت پد فراهم آورده که هم می‌توان فایل‌ها را مدیریت کرد و هم به تماس‌ها و پیام‌ها پاسخ داد. با قابلیت جدید قرینه‌سازی می‌توان بین تبلت با لپ‌تاپ‌های سازگار با ویندوز هواوی تعامل برقرار کرد و از نمایشگر میت پد پرو به عنوان دستگاه طراحی مستقل در برنامه‌هایی مانند فتوشاپ یا به عنوان مانیتور ثانویه برای پخش جریان کار استفاده کرد.

تبلت‌های خانواده میت‌پد ۲۰۲۱

میت پد پرو ۱۲٫۶ اینچی مجهز به نمایشگری OLED با با وضوح۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و سرعت تازه سازی ۶۰ هرتز است که می‌تواند عمق رنگ مشکی بسیار خوبی ارائه بدهد درحالی که نسخه کوچک‌تر ۱۱٫۸ اینچی از نمایشگر LCD با با همان رزولوشن و وضوح با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. این تبلت با پشتیبانی از محتوای  HDR 10و با پوشش‌دهی کاملی از طیف رنگی DCI-P3 ارائه می‌شود.

هواوی با طراحی دوربین سلفی در وسط حاشیه جانبی پنل جلویی توانسته است درهنگام تماس‌های ویدئویی مانند لپ‌تاپ عمل کند و برای کنفرانس‌های ویدئویی با نمایش افقی تصاویر ویدئویی مناسب شود. این پنل محصول جدید نیز دارای هشت بلندگوی تنظیم شده توسط هارمن کاردن و چهار میکروفن برای بلندگوهای صوتی تا مسافت‌های پنج‌متری می‌باشد.

مدل بزرگتر تبلت میت پد از چیپست داخلی Kirin 9000E و نسخه کوچکتر آن از تراشه  Snapdragon 870بهره می‌برند که در هردو مدل همراه با رم ۸ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی می‌باشد. در پنل پشتی این تبلت‌ها سه دوربین با سنسور عمق سه بعدی قرارگرفته است.

تبلت‌های خانواده میت‌پد ۲۰۲۱

تبلت میت پد پرو ۱۲٫۸ اینچی از یک باتری غول‌پیکر ۱۰،۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی تامین انرژی می‌کند و هواوی مدعی شده است که این دستگاه با هربار شارژ می‌تواند برای حداکثر ۱۴ ساعت فیلم دیدن انرژی ذخیره کند. این باتری می‌تواند با کابل با سرعت ۴۰ وات، با شارژ بی سیم با سرعت ۲۷ وات و با شارژ بی سیم معکوس با سرعت ۱۰ وات شارژ شود. نسخه ۱۰٫۸ اینچی تبلت میت پد پرو انرژی خود را از یک باتری ۷،۲۵۰ میلی‌آمپری دریافت می‌کند.

سازگاری با Wi-Fi 6 از دیگر مشخصات این تبلت‌هاست که هنوز جزئیات پشتیبانی از ۴G یا ۵G در تبلت‌های جدید هواوی مشخص نشده است. هر دو مدل از صفحه کلید مغناطیسی هوشمند و قلم جدید M-Pencil هوآوی با تأخیر تقریبا ۹ میلی‌ثانیه و نوکی شفاف با روکش پلاتین بهره می‌برند. این محصولات جدید MatePad در رنگ‌های خاکستری، سبز و سفید ارائه می‌شوند.

قیمت میت پد پرو ۱۲٫۸ اینچی در اروپا ۷۹۹ یورو گزارش شده است، اما در ادامه قیمت مدل کوچکتر و بقیه نسخه‌ها با حافظه‌های متفاوت را در بازار چین بیان می‌کنیم:

  • قیمت‌های MatePad Pro 11.8

نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی مجهز به وای‌فای: ۳،۷۹۹ یوان (معادل ۵۹۵ دلار)

نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی مجهز به وای‌فای: ۴،۲۹۹ یوان ( معادل ۶۷۴ دلار) و مجهز به LTE: بالغ‌بر ۵،۲۹۹ یوان (معادل ۸۳۰ دلار)

تبلت‌های خانواده میت‌پد ۲۰۲۱

  • قیمت‌های MatePad Pro 12.6

نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی مجهز به وای‌فای: ۴،۹۹۹ یوان (معادل ۷۸۳ دلار)

نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی مجهز به وای‌فای: ۵،۴۹۹ یوان (معادل ۸۶۲ دلار) و مجهز به LTE: الغ‌بر ۶،۹۹۹ یوان (معادل ۱،۰۹۷ دلار) و مجهز به ۵G: بالغ‌بر ۷،۹۹۹ یوان (معادل ۱۲۵۳ دلار)

میت‌پد ۱۱ اینچی / Huawei MatePad 11

تبلت‌های خانواده میت‌پد ۲۰۲۱

طراحی تبلت سوم از خانواده میت‌پد با دو مدل پرو قبلی دارای ویژگی‌های یکسان است. اما پنل پشتی این نسخه غیرپرو دارای یک ماژول کپسولی برای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی می‌باشد و نیز به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز است.

تبلت میت پد پرو ۱۱ مجهز به نمایشگر LCD ۱۰٫۹۵ اینچی است که رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ را با ۱۲۰ هرتز تجدید می‌کند. همچنین در کنار چهار میکروفون یک بلندگوی چهارگانه با همان تنظیم صدای هارمن / کاردون وجود دارد. هواوی برای این مدل استاندارد میت پد پرو تراشه قدیمی‌تر Snapdragon 865 را همراه با ۶ گیگابایت RAM و ۶۴/۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به کار برده است.

مدل استاندارد تبلت میت پد پرو به باتری ۷،۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۲۲.۵ وات مجهز است. همچنین این دستگاه با M-Pencil جدید هواوی سازگار است و صفحه کلید هوشمند را نیز دارد. برای نسخه‌ی استاندارد میت‌پد با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در اروپا قیمت ۳۹۹ دلار ثبت شده است.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار