پوشیدنی جدید مایکروسافت برای بیماران پارکینسون

de62a2ecb79045e679107e687a6513d3
زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت مایکروسافت همانند دیگر رقبا خود به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده که برای بیماران مبتلا به پارکینسون طراحی شده است. تاکنون شرکت های مختلفی دست به کار شدند و از دستگاه هایی رونمایی کردند که بیماران مختلفی را از مشکلات نجات داده و حال نوبت به مایکروسافت رسیده است.

اخیرا سندی به‌دست آمده که در قسمت عنوانش صرفا عبارت «ابزار پوشیدنی»‌ ذکر شده و تاریخ آن نیز به ژوئیه‌ی‌۲۰۱۷ بازمی‌گردد؛ هرچند که به‌تازگی دفتر ثبت اختراعات و مالکیت معنوی ایالات‌ متحده‌ی آمریکا منتشرش کرده است. مانند هر پتنت دیگری، بیشتر بخش‌های این سند نیز طولانی و مبهم و خسته‌کننده هستند؛ اما خلاصه‌ی اطلاعات موجود در آن بسیار جذاب است.

مایکروسافت از سال ۲۰۱۵ سعی کرد توجهی به بخش تولید ابزارپوشیدنی نداشته باشد و در نهایت موفق شد. این شرکت سعی کرده محصولی را توسعه دهد که بسیار کارآمد است و ابزارمفیدی برای بیماران پارکیسنون محسوب می شود.

این پتنت به دستگاهی اشاره می‌کند که قطعات متحرک دارد و این قطعات متحرک به‌گونه‌ای روی دستگاه نصب می‌شوند که امکان تنظیم مکان آن‌ها فراهم می‌شود. این قطعات متحرک با حسگرهای خاصی هماهنگ می‌شوند و حرکات ناخواسته را در یکی از اندام‌ها یا مفاصل بدن کاربر محدود می‌کنند. هدف از این کار ایجاد ثبات در آن اندام یا کاهش حرکات غیرارادی است.

درصورت استفاده‌ی صحیح از این ایده، می‌توان از آن برای بهبود کیفیت زندگی مبتلایان به بیماری پارکینسون یا دیگر بیماری‌های مشابه استفاده کرد؛ چراکه بیماران پارکینسونی به مشکلاتی همچون لرزش‌های ناخواسته در برخی از بخش‌های بدن و همچین کُندی در حرکات و نداشتن انعطاف در ماهیچه‌ها دچارند.

بدون شک مایکروسافت می خواهد دیوایسی را به مشتریان خود ارائه دهد که بتواند آنها را از بیماری چون پارکینسون رهایی دهد.
0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار