معرفی صفحه کلید جدید مایکروسافت همراه با کلید های اختصاصی آفیس(Office) و ایموجی (emoji)

4fe74a521daa128c5984c650711eb936
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در این مطلب دیجی دو به معرفی صفحه کلید جدید مایکروسافت که به تازگی معرفی و عرضه شده می پردازیم. اما ابتدا مروری داریم بر انواع صفحه کلید های مایکروسافت، از نمونه سرفیس قبلی گرفته تا کیبورد های ارگونومیک این شرکت با ما همراه باشید.

 

صفحه کلید های مایکروسافت

صفحه کلید مایکروسافت مدل سرفیس

کلیدهای خاکستری در کنار بدنه آلومینیوم یک چشم انداز بی نظیر از صفحه کلید های سرفیس میاکروسافت است. اگر قبلاً از صفحه کلید سرفیس چیز زیادی نشنیده اید، شاید آن را به عنوان یک صفحه کلید قابل حمل برای تبلت سرفیس Surface بدانید. اما در واقعیت، این کیبورد کمی بزرگ است، و یک صفحه کلید کاملاً گسترده برای دسکتاپ به حساب می آید. اگر به دنبال صفحه کلید سرفیس هستید، این بدان معنی است که به طراحی و کیفیت ساخت اهمیت می دهید. کلیدهای سبک chiclet بسیار شبیه لپ تاپ هستند. به حدی که هنگام استفاده از این صفحه کلید، احساس کار کردن با صفحه کلید لپ تاپ در شما به وجود می آید.
جدا از سر و صدا، تایپ کردن روی صفحه کلید سرفیس احساس خوبی دارد. کار با آن قطعا راحت و ایده آل است. مانند صفحه کلید لپ تاپ، کلیدهای “F” و کلیدهای با عملکرد مشخص یک ردیف مشترک را داره هستند. کلیدهای عملکرد شامل همه موارد از ولوم، کنترل مدیا، روشنایی، جستجو Cortana،Task View، تنظیمات، ماشین حساب، دسکتاپ، ایمیل و قفل هستند.

صفحه کلید جدید مایکروسافت

صفحه کلید های ارگونومیک مایکروسافت

کیبورد های ارگونومیک مایکروسافت به شما این امکان را می دهد که راحت ترین عملکرد را از صفحه کلیدتان دریافت کنید. این کار برای جلوگیری از کاهش اثرات و صدماتی است که کار کردن دائمی با صفحه کلید ها می تواند برایتان به وجود آورد. مایکروسافت به دلایلی واضح صفحه کلید “مانتا ری” را عرضه کرد. طراحی کلیدهای آن به سمت بالا و به سمت برش خم می شود و باعث می شود حالت قرار گیری دست در بهترین وضعیت باشد. این دستگاه بیش از ۱۵ اینچ اندازه دارد و شامل مجموعه ای کامل از کلیدهای الفبایی و عملکردی می باشد. مایکروسافت همانطور که تغییرات بسیاری را در هر سری از محصولات خود اعمال می کند، در این کیبورد تعداد پد شماره را برای صرفه جویی در فضا کاهش داده است. پد موس و شماره به ترتیب روی باتری های AA و یک باتری لیتیوم یونی کار می کنند .یک دانگل USB کوچک نیز در محفظه باتری ماوس برای محافظت در هنگام استفاده، قرار گرفته است. همان طور که اشاره شد کلیدها به سمت برش و بالا می روند تا طبیعتاً با انگشتان دست، خود را هماهنگ کرده و فاصله مسیری را که در هنگام تایپ کردن باید انگشتان طی کنند کاهش می دهد. این باعث می شود که هر دو مچ دست در جایگاه درست خود قرار گیرد.

blank

صفحه کلید جدید مایکروسافت

محصول جدید مایکروسافت صفحه کلید هایی متفاوت از گذشته می باشند. صفحه کلید جدید مایکروسافت اکنون شامل کلیدهای اختصاصی آفیس و ایموجی هستند. این غول نرم افزاری پیش از این،  در حال آزمایش کلید آفیس روی صفحه کلید ها بود و اکنون این شرکت در حال راه اندازی یک کیبورد بلوتوث جدید ارگونومیک و باریک بوده که شامل دکمه های اختصاصی است. کلید آفیس جایگزین کلید ویندوز در سمت راست می شود و از آن برای راه اندازی برنامه آفیس ویندوز ۱۰ استفاده می شود، که به عنوان قطب فروش در مجموعه حرفه ای مایکروسافت عمل می کند.

blank

کاربرد های بیشتر از کلید های جدید در صفحه کلید جدید مایکروسافت

همچنین می توانید از کلید آفیس به عنوان میانبر برای راه اندازی ورد (Word)، اکسل (Excel)، پاورپوینت (PowerPoint) و موارد دیگر در صفحه کلید جدید مایکروسافت استفاده کنید. کلید Office + W برای مثال ورد (Word) را باز می کند، در حالی که کلید Office + X اکسل(Excel) را باز می کند. در کنار کلید آفیس، یک کلید ایموجی جدید نیز در این صفحه کلید جدید مایکروسافت وجود دارد. این انتخابگر ایموجی ها را در ویندوز ۱۰ راه اندازی می کند، اما شما متاسفانه نمی توانید آن را به یک ایموجی خاص اختصاص دهید یا حتی یک میانبر ایجاد کنید. مطمئناً کلید ایموجی در صفحه کلید جدید مایکروسافت غیر معمول به نظر می رسد، اما مایکروسافت این سخت افزار جدید را با توجه به این که استفاده از ایموجی ها رو به افزایش است به روزرسانی کرده است.

آیا کلید های جدید مایکروسافت در سایر صفحه کلید ها به صورت فراگیر مورد استفاده قرار خواهند گرفت؟

زمانی که مایکروسافت در حال قدرت نمایی با این کلیدهای جدید آفیس است، هنوز مشخص نیست که آیا سایر کیبوردهای نیز می توانند از آن بهره ببرند یا خیر. اکثر کیبوردها با کلید اختصاصی ویندوز عرضه می شوند و مایکروسافت برای استفاده از کلید ویندوز، توافقنامه  صدور مجوز را در اختیار دارد تا ظاهر آن در همه جا یکسان باشد. اما مایکروسافت هنوز برنامه صدور مجوز مشابهی را برای کلید آفیس جدید خود اعلام نکرده، این برند هفته گذشته بی سر و صدا این صفحه کلید جدید مایکروسافت را در رویداد سخت افزاری سرفیس(Surface) این شرکت معرفی کرد، از ۱۵ اکتبر نیز این کیبورد در فروشگاه های سراسر جهان قابل خریداری می باشند.

قیمت صفحه کلید جدید مایکروسافت چقدر است؟

صفحه کلید جدید مایکروسافت با خاصیت ارگونومیک و با قیمتی برابر با ۵۹.۹۹ دلار همراه خواهد بود و از طریق درگاه USB به رایانه شخصی وصل می شود. صفحه کلید بلوتوث کوچکتر مایکروسافت ۴۹.۹۹ دلار قیمت دارد و دارای پشتیبانی از بلوتوث ۵.۰ با حداکثر ۳ سال عمر باتری است.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار