مقایسه و بررسی گوشی‌های سری Mi 11

مقایسه و بررسی گوشی‌های سری Mi 11
زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقایسه و بررسی گوشی‌های سری Mi 11 ، از زمان معرفی Mi 11 Ultra در سال ۲۰۲۱، این گوشی یکی از جنجالی‌ترین و جالب‌ترین عناوین دنیای تکنولوژی بوده است. به همین دلیل، باقی هم‌خانواده‌های سری  Mi 11 که پیش از آن معرفی شده بودند، به دست فراموشی سپرده شدند؛ با اینکه آنها هم جزو بهترین گوشی‌های موبایل رده خود هستند. پس ما تصمیم گرفتیم در این مقاله، به مقایسه سری Mi 11 با Mi 11 ultra  بپردازیم، همراه ما باشید.

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت سری Mi 11

وزن ضخامت دوربین جنس فریم جنس بدنه
۱۹۶ ۸.۱ چپ/مربع آلومینیوم شیشه/چرم Mi 11
۲۳۴ ۸.۴ مرکز/افقی آلومینیوم سرامیک Mi 11 ultra
۲۰۸ ۸.۵ چپ/مربع آلومینیوم شیشه Mi 11 pro
۶.۶۷ ۷.۸ جپ/عمودی آلومینیوم شیشه Mi 11i
۱۵۷ ۶.۸ چپ/مربع آلومینیوم شیشه Mi 11 lite
  از نظر طراحی، تمام گوشی‌های سری Mi 11 مشخصات مشابهی دارند. بااین‌حال ماژول دوربین گوشی Mi 11 Ultra بسیار بزرگ‌تر بوده و دارای نمایشگر ثانویه است که آن را از سایر مدل‌های این سری گوشی شیائومی جدا می‌کند. به‌طورکلی در مقایسه سری Mi 11 نمی‌شود گفت همه مدل‌ها دقیقا شکل هم هستند و می‌شود تفاوت‌هایی که بینشان وجود دارد را هم دید. همه مدل‌های سری Mi 11 دارای دوربین‌های سلفی حفره‌ای هستند که در گوشه سمت چپ بالای نمایشگر آنها قرار گرفته است، به‌غیراز مدل Mi 11i که دوربین سلفی‌اش در قسمت مرکزی نیمه بالایی نمایشگر صافش طراحی شده. Mi 11 lite  هم نمایشگر صافی دارد درحالی‌که Mi 11، Mi 11 pro و Mi 11 ultra نمایشگرهای خمیده دارند.
مقایسه سری Mi 11

مقایسه سری Mi 11

مواد بدنه و پوشش و همچنین رنگ‌های ارائه شده برای هر ۵ مدل  هم متفاوت است. Mi 11 ultra بدنه سرامیکی دارد، درحالی‌که گوشی Mi 11 استاندارد با دو گزینه شیشه‌ای و چرمی ارائه شده. Mi 11i، Mi 11 pro و Mi 11 lite هم با بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی طراحی شده‌اند. در مقایسه سری Mi 11 باید بگوییم که فقط مدل Mi 11 ultra و Mi 11 pro استاندارد IP68 را برای مقاومت در برابر آب و گردوخاک دارند؛ درحالی‌که Mi 11i با رتبه IP53 همراه است. مدل‌های Mi 11، Mi 11 ultra و Mi 11 pro اندازه‌های یکسان داشته و هر سه، یک نمایشگر را با سنسور اپتیکال زیر صفحه‌ای دارند. در مقابل، Mi 11i و Mi 11 ultra کوچک‌تر هستند و از بین همه مدل‌ها، Mi 11 lite از همه کوچک‌تر است. این دو مدل، با اسکنرهای اثر انگشت ترکیبی دکمه که در سمت راست آنها تعبیه شده همراه هستند.  

مقایسه مدل‌های سری Mi 11 از نظر نمایشگر

فناوری وضوح اندازه سلفی
Mi 11 AMOLED ۱۴۴۰×۳۲۰۰ ۶.۸۱ حفره/چپ
Mi 11 ultra AMOLED ۱۴۴۰×۳۲۰۰ ۶.۸۱ حفره/چپ
Mi 11 pro AMOLED ۱۴۴۰×۳۲۰۰ ۶.۸۱ حفره/چپ
Mi 11 i Super AMOLED ۱۰۸۰×۲۴۰۰ ۶.۶۷ حفره/مرکز
Mi 11 lite AMOLED ۱۰۸۰×۲۴۰۰ ۶.۵۵ حفره/چپ
  Mi 11، Mi 11 pro و Mi 11 ultra نمایشگر خمیده AMOLED با وضوح ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۵۱۵  دارند. هر سه همچنین نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز دارند و از ۱ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کنند. Mi 11 و Mi 11 pro بیشترین میزان روشنایی ۱۵۰۰ نیت دارند، درحالی‌که Mi 11 ultra تا میزان ۱۷۰۰ نیت هم می‌رسد. مدل Mi 11 ultra همچنین یک نمایشگر ثانویه ۱.۱ اینچی در قسمت عقبی و ماژول دوربین خود دارد. این نمایشگر AMOLED ثانویه علاوه بر نمایش اعلان‌های گوشی، پیش‌نمایشی از عکس‌های گرفته شده دوربین‌های عقب هم نمایش می‌دهد. ۲۹۴ در ۱۲۴ پیکسل وضوح داشته و یک نمایشگر Always On است. Mi 11i یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی صاف دارد که وضوح آن در حد Full HD+ است و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل دارد. بااین‌حال هنوز هم نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز داشته و بیشترین میزان روشنایی‌ای که ارائه می‌دهد، ۱۳۰۰ نیت است. عنوان کوچک‌ترین نمایشگر سری Mi 11 شیائومی را مدل Mi 11 lite با پنل ۶.۵۵ اینچی، به نام خودکرده است. مانند Mi 11i این نمایشگر هم وضوح Full HD+ دارد اما تراکم پیکسلی آن به دلیل اندازه کوچک‌تر، ۴۰۱ پیکسل است.  نرخ تازه‌سازی نمایشگر این گوشی هم ۹۰ هرتز بوده و بیشترین میزان روشنایی ۸۰۰ نیت را دارد.
مقاییسه نمایشگر سری Mi 11

مقاییسه نمایشگر سری Mi 11

بررسی مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

CPU GPU سیستم عامل حافظه و رم
Mi 11 Snapdragon 888 5G Adreno 660 اندروید ۱۱ ۶/۸/۱۲ ۱۲۸/۲۵۶
Mi 11 ultra Snapdragon 888 5G Adreno 660 اندروید ۱۱ ۸/۱۲ ۲۵۶/۵۱۲
Mi 11 pro Snapdragon 888 5G Adreno 660 اندروید ۱۱ ۸/۱۲ ۱۲۸/۲۵۶
Mi 11 i Snapdragon 888 5G Adreno 660 اندروید ۱۱ ۸ ۱۲۸/۲۵۶
Mi 11 lite Snapdragon 732G Adreno 618 اندروید ۱۱ ۴/۶/۸ ۶۴/۱۲۸
  مدل‌های Mi 11 ultra، Mi 11 pro، Mi 11 و Mi 11i همگی با تراشه کوالکام اسنپ دراگون ۸۸۸ کار می‌کنند. هر ۴ مدل با رم  ۸ و ۱۲ گیگابایت کار می‌کنند اما Mi 11 گزینه رم ۶ گیگابایتی هم دارد. در مقایسه سری Mi همچنین متوجه می‌شویم که Mi 11i، Mi 11 و Mi 11 pro دو گزینه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی دارند؛ درحالی‌که Mi 11 ultra گزینه ۲۵۶ گیگابایتی را در کنار یک گزینه ۵۱۲ گیگابایتی دارد. همه مدل‌های این سری هم با فناوری ۵G عرضه شده‌اند. گوشی Mi 11 lite با تراشه کوالکام اسنپ دراگون ۷۸۰G 4، ۶ یا ۸ گیگابایت رم کار می‌کند. همچنین دو گزینه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۶۴ گیگابایت دارد. این گوشی همچنین دارای یک نسخه LTe و یک نسخه ۵G است.

مقایسه دوربین‌های سری Mi 11

دوربین عقب دوربین سلفی
Mi 11 ۱۰۸/۱۳/۵ ۲۰
Mi 11 ultra ۵۰/۴۸/۴۸ ۲۰
Mi 11 pro ۵۰/۸/۱۳ ۲۰
Mi 11 i ۱۰۸/۸/۵ ۲۰
Mi 11 lite ۶۴/۸/۵ ۲۰
  هر ۵ مدل گوشی که در این مقایسه از سری Mi 11 بررسی می‌کنیم دارای ۳ دوربین پشتی هستند که هرکدام از سنسورهای متفاوتی تشکیل شده‌اند. هر ۵ مدل اما دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی را به طور مشترک با هم دارند. Mi 11 ultra دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دارد که دریچه دیافراگم آن f/2.0 است و با تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر کار می‌کند. یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی فوق عریض با دریچه دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۸ درجه و یک سنسور تله فوتوی ۴۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/4.1، تثبیت‌کننده اپتیکال و زوم ۵ برابری هم دیگر دوربین‌های این گوشی هستند. Mi 11 pro دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 و OIS دارد. یک لنز تله فوتوی ۸ مگاپیکسلی با OIS و زوم اپتیکال ۵ برابری همراه با دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 و میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای هم همراه آن هستند. گوشی Mi 11 با لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی که دریچه دیافراگم f/1.8 دارد عرضه شده. سایر دوربین‌های این گوشی عبارت‌اند از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با دریچه دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۳ درجه و یک دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4. گوشی Mi 11i همین دوربین‌ها را دارد اما میدان دید سنسور فوق عریض آن ۱۱۹ درجه است. در نهایت Mi 11 lite سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو دارد.
گوشی mi 11 ultra

گوشی mi 11 ultra

مقایسه باتری و سرعت شارژ سری Mi 11

در مقایسه سری Mi 11 از نظر عمر و ظرفیت باتری، باید Mi 11 pro و Mi 11 ultra را که هر دو باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارند کنار هم قرار دهیم. این دو همچنین از شارژ سریع سیمی تا ۶۷ وات، شارژ بی‌سیم تا ۱۰ وات و شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. Mi 11 سلولی کمی کوچک‌تر با ظرفیت ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد با سرعت شارژ ۵۵ وات سیمی، ۵۰ وات بی‌سیم و ۱۰ وات بی‌سیم معکوس. گوشی Mi 11i باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و Mi 11 lite هم با باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه شده. هر دوی این مدل‌ها سرعت شارژ سیمی ۳۳ وات دارند اما از شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس پشتیبانی نمی‌کنند.

مقایسه نهایی

در نهایت می‌توانیم بگوییم گوشی Mi 11 pro  و Mi 11 ultra در زمینه مشخصات، شبیه به هم هستند. البته مدل Ultra یک نمایشگر ثانویه، دوربین‌های پشتی بهتر، نمایشگر روشن‌تر، حافظه داخلی بیشتر و طراحی سرامیکی دارد. شیائومی Mi 11  بعد از مدل ۱۱ pro قرار دارد و همان نمایشگر را ارائه می‌دهد. با این تفاوت که ظرفیت باتری کمتر، قابلیت‌های شارژ کمتر و تنظیمات دوربین عقبی متفاوتی دارد. همچنین گزینه رم ۱۲ گیگابایتی را نداشته و مانند Mi 11 pro ضدآب نیست. شیائومی Mi 11i نمایشگری صاف و کوچک‌تر از Mi 11  داشته و تنظیمات دوربین‌های پشتی آن متفاوت هستند. باتری این گوشی کوچک‌تر از Mi 11 است و قابلیت‌های شارژ کمتری ارائه می‌دهد و از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. بااین‌حال همان تراشه Mi 1 را داشته و با همان استاندارد IP53 پشتیبانی می‌شود. درعین‌حال، شیائومی Mi 11 lite، اقتصادی‌ترین مدل در بین سری Mi 11 است. این گوشی قابلیت‌های دوربین کمتری نسبت به Mi 11i دارد اما قابلیت‌های شارژ یکسان با Mi 11 ارائه می‌دهد. همچنین نرخ تازه‌سازی کمتر از باقی مدل‌ها و گزینه‌های رم کمتری هم دارد.
0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار