در رویداد شهریور اپل منتظر چه محصولاتی باشیم؟

0afc03db796af713993430cf98d7f618
زمان مطالعه: 4 دقیقه

مارک گرمن از بلومبرگ، در خبرنامه هفتگی خود، لیست محصولاتی از اپل که به احتمال زیاد این شرکت در رویداد پیش رو، معرفی خواهد کرد، منتشر نمود. در این خبرنامه به خوبی می‌توانید این محصولات را ببینید و بفهمید که کوپرتینویی ها در آینده قرار است چه محصولی ارائه دهند.

هر سال با شروع فصل پاییز شرکت اپل آماده می شود تا رویدادهای جدید را برگزار کند. این رویدادها به منظور معرفی و رونمایی از محصولات اپل مانند آیفون و اپل واچ برگزار می‌ شود. این روند هر ساله اپل است و امسال نیز این رویداد برگزار خواهد شد.

مارک گرمن، یکی از تحلیلگران بلومبرگ، فهرستی از محصولات احتمالی شرکت اپل را که قرار است در رویداد ماه سپتامبر که برابر با شهریور-مهر است، ارائه داد. در این لیست علاوه بر گوشی‌ آیفون و اپل واچ، به دو محصول دیگر یعنی آیپد مینی ۶ و ایرباد نسل ۳ نیز اشاره شده است.

محصولات جدید اپل ، ایفون 13آیفون ۱۳

یکی از محصولات جدید شرکت اپل که در لیست گرمن مشاهده می شود، آیفون ۱۳ است. درباره این گوشی جدید تا به امروز اخبار بسیار زیادی منتشر شده است که همگی آنها ویژگی و جزئیات بی شماری از این گوشی را بیان می کنند. گرمن در گزارشات خود اینگونه بیان کرده است که آیفون ۱۳ در حقیقت حکم مدل های s را دارد. اما به احتمال زیاد اپل نام آن را آیفون ۱۳ خواهد گذاشت. احتمالا براساس گزارشات استفاده از تراشه A12، ناچ کوچک تر و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی از بارزترین ویژگی های این گوشی محسوب می شود.

اپل واچ 7 محصولات جدید اپلاپل واچ سری ۷

یکی دیگر از محصولات بعد که فهرست اپل قرار خواهد کرد و شانس بالاتری به نسبت بقیه محصولات در رویداد شهریور اپل دارد، اپل واچ سری ۷ است. در مدت زمانی که گذشته است، اپل از تمامی ۶ نسل اپل واچ خود رونمایی کرده است. یکی از مهم ترین مزیت‌ های اپل واچ جدید تراشه S7 آن است. در واقع این تراشه را می‌ توان قلب تپبنده ساعت هوشمند سری جدید اپل دانست. طراحی این ساعت به نسبت سری های قبل تغییرات بسیار زیادی کرده است. سری جدید اپل واچ شرکت اپل از یک نمایشگر و فریم تخت تشکیل شده است. با توجه به تراشه جدید این ساعت، ظاهرا مصرف انرژی در آن به نسبت سری ۶ کاهش پیدا کرده است. اما قدرت پردازش در سری جدید اپل واچ به شدت قدرت بیشتری پیدا کرده است.

گرمن در گزارشات خود می‌ گوید، اپل در سری جدید خود تغییراتی ایجاد کرده است. به عنوان مثال ساعت های جدید از ویژگی Time to Walk بهره می برند. همچنین برای مشترکان سرویس اپل فیتنس پلاس دو کلاس جدید time to run و meditatons صوتی ارائه خواهد کرد.

محصولات جدید اپل | ایرپادایرپاد ۳

یکی از محصولات که بارها و بارها شایعات بسیار زیادی درباره آن شنیده اید، ایرپاد نسل ۳ است. به احتمال زیاد علاوه بر گوشی هوشمند جدید و اپل واچ، این محصول نیز در رویداد پاییز اپل رونمایی می شود. گرمن در گزارشات خود بیان می کند که نسل بعدی ایرپاد استاندارد طراحی همانند ایرپاد پرو کنونی اپل دارد. به عبارتی می توان گفت ایرپاد ۳ مهم‌ترین به‌روزرسانی ظاهری آیپد استاندارد از زمان عرضه نخستین نسل در سال ۲۰۱۶ خواهد بود. برخی اطلاعات و شواهدی موجود است که بیان می کند ایرپادهای بعدی دارای ANC نیستند. اما با توجه به طراحی جدیدی که این ایرپادها دارند به تفکیک صدا و بهتر بودن صدا کمک بسیار زیادی می کنند.

محصولات جدید اپل ، ایپد مینی 6آیپد مینی ۶

آیپد سری ۶ یکی دیگر از محصولاتی است که در این رویداد معرفی خواهد شد. این آیپد پس از گذشت یک دهه، نخستین باز طراحی اش را تجربه خواهد کرد. در این سال هایی که گذشت تا به امروز طراحی جدیدی از آیپد مشاهده نکرده بودید اما گویا در رویداد جدید اپل قصد دارد از جدیدترین آیپد مینی ۶ خود رونمایی کند. به احتمال زیاد و بر اساس برخی حدسیات، گویا اپل در ایپد مینی ۶ از تراشه A15 بهره گرفته است. این ایپد قدرتش را از A15 دریافت می کند. این تراشه دقیقا همان تراشه ای است که در دل سری آیفون ۱۳ نیز وجود دارد. در هر دو دستگاه تراشه A15 وظایف پردازشی انجام می دهد. ساخت این تراشه به گونه ای است که از یک لیتوگرافی ۵ نانومتری پلاس TSMC تشکیل شده است. احتمالا این تراشه دارای ۶ هسته پردازشی است که از دو هسته قدرتمند برای پردازش های سنگین و ۴ هسته ضعیف تر برای پردازش های معمولی تر و ضعیف تر بهره می گیرد. این تراشه از نوع SOC (سیستم-روی-چیپ) است. پس انتظار می رود برخی اجزای آن مانند موتور عصبی، ISP و … در این تراشه ارتقا پیدا کرده باشد. پس تراشه A15 به نسبت تراشه A12 که در نسل قبل یعنی پنجم آیپدها به کار رفته است دارای قدرت بیشتری است.

برخی از شایعات می گویند اپل در سری جدید آیپد خود به نام آیپد مینی بعدی خود به احتمال خیلی زیاد درگاه لایتنینگ را حذف کرده است. گویا در این دستگاه جدید از درگاه USB-C استفاده خواهد کرد. بر اساس برخی اخبار و اطلاعات گویی اپل در قسمت تحتانی ایپد جدید یک درگاه اسمارت کانکتور قرار داده است. با استفاده از این درگاه کاربر می تواند صفحه کلید به آن متصل کند. پس ممکن است اپل برای این دستگاه جدید، لوازم جانبی جدید دیگری مانند صفحه کلید و کیس های متفاوت دیگری نیز به بازار عرضه نماید.

تحلیلگر بلومبرگ معتقد است که اپل به زودی یک آپید جدید، سریع تر و اقتصادی تر نیز به بازار عرضه خواهد کرد. این آپید نسل ۹ خواهد بود و با هدف جذب دانش آموزان  و دانشجویان به بازار خواهد آمد. چرا که هم بسیار باریک است و این قشر می توانند آن را در کوله پشتی و یا کیف خود به راحتی حمل کنند و اینکه بسیار مقرون به صرفه است و می توانند به راحتی آن را تهیه کنند.

مک‌بوک پرو ۲۰۲۱

به احتمال زیاد مک بوک پرو در رویداد ماه سپتامبر رونمایی نخواهد شد. اما تحلیلگر بلومبرگ معتقد است که اپل از مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی خود با تراشه M1X در رویدادی دیگر و به طور جداگانه رونمایی خواهد کرد.

منبع: ۹to5mac

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار