از ویژگی‌های جدید اپل کارپلی در iOS 15 چه می دانید

13bc3944a102da455410bd34a8a50463
زمان مطالعه: 3 دقیقه

کارپلی بخشی از IOS 15 می باشد، این ویژگی به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا تمامی قابلیت های گوشی هوشمند خود را بر روی سیستم سرگرمی اتومبیل خود بیاورند و بتوانند، تجربه خوبی را به دست بیاورند. 

همین دوشنبه هفته پیش بود که شرکت اپل در سی و دومین کنفرانس خود از یکی از پرقدرت ترین و جدیدترین سیستم عامل ها و قابلیت هایش که مرسوم به سیستم IOS 15 می باشد، رونمایی کرد. در واقع این فناوری را غول دنیای فناوری می گویند.

برای انتقال IOS 15 بر روی سیستم ماشین شما نیاز به یک کارپلی خواهید داشت، اما اپل در این کنفراس اطلاعاتی کمی از Car Play داد. در ادامه این خبر درباره ویژگی های جدید کارپلی صحبت خواهیم کرد.

blank

بهبود استفاده از کلید دیجیتال 

کارپلی هنوز نیاز به بهبود و بروزرسانی دارد، همان طور که قابلیت های کلید دیجیتال خودرو اپل نیز در حال بهینه شدن و بهبود است. این روزها شرکت اپل در حال بهینه سازی و بهبود کلید دیجیتال خودرو Car Key است.  این کلید به کاربران این امکان را می دهد تا با گوشی هوشمند و یا ساعت هوشمند خود بتوانند قفل خودرو خود را باز و بسته کنند. 

Car key از تراشه u1 مبتنی بر باند فوق وسیع UWB اپل بهره می برد. این تکنولوژی چیزی است که در دستگاه های امروزی و بروز شده اپل به چشم می خورد.

باند فوق وسیع UWB، به کاربرانی که از Car Key استفاده می کنند این امکان را می دهد تا بدون اینکه گوشی خود را از جیبشان در بیاورند، اتومبیل شخصی خود را باز کنند. فناوری کارکی این تضمین را به فرد می دهد تا هرگز بدون گوشی هوشمند، روشن نشود.

تمرکز بیشتر بر رانندگی با قابلیت فوکوس 

یکی از ویژگی های بسیار مهم در نسل جدید ios 15، فوکوس است. تمرکز یک ویژگی بسیار مهم است که car play نیز از آن بی بهره نیست و بهره می برد. شاید سوال باشد که این ویژگی برای رانندگان چرا مهم خواهد بود؟ زیرا رانندگان با استفاده از این ویژگی، می توانند حالات خود را مانند خواب، کار و … با یک نوتیفیکشن تنظیم کنند. برای روشن خاموش کردن این ویژگی، فقط کافیست که فرد با بلوتوث به سیستم اتومبیل خود متصل گردد و یا کارپلی خود را فعال کند. در این صورت به صورت کاملا خودکار می تواند ویژگی فوکوس رانندگی را روشن و یا خاموش کند.

برای مثال هنگامی که راننده برای تمرکز بیشتر این سیستم را فعال می کند، می تواند گوشی همراه خود را به گونه ای تنظیم کند که فقط زمانی که همسرش تماس می گیرد گوشی صدا بدهد و یا در حین رانندگی فقط نوتیفکیشن های امنیتی و یا خانه هوشمند نشان داده شود.

blank

تصاویر پس‌زمینه جدید

به طور کلی اپل برای ویژگی کارپلی، تنها چهار تصویر پس زمینه منتشر نموده است. این تصاویر پس زمینه ای در ios 15 شبیه به پس زمینه های آیفون و آی پد های سازگار هستند.

یکی از ویژگی های پس زمینه در ios 15 این است که از تمامی تصاویر با نقطه تاریم و روشن پشتیبانی می کنند. ویژگی جذاب کارپلی آن جایی است که بر اساس روز و شب بودن، بین روشن و تاریک بودن جا به جا می شود. اما اگر کاربری از این ویژگی لذت نمی برد می تواند به صورت دستی این حالت را برای همیشه روی تصویر تاریک یا روشن قرار دهد.

سایر ویژگی‌های جدید

قطعا که با ورود ios 15، همه ویژگی ها را مشاهده نخواهید کرد و به مرور زمان ویژگی های دیگر آن بروزرسانی خواهد شد. یکی از ویژگی هایی که شاید شما بعد از بهبود در ios 15  مشاهده کنید اعلام پیام های کاربران هنگام ورود باشد. قطعا با بروز شدن این امکان، شما با یک ایرپاد سازگار می توانید از این قابلیت استفاده نمایید. 

شرکت اپل اذعان داشته که در اواخر سال جاری، این قابلیت را در بروز رسانی جدید ارائه خواهد داد. قولی که شرکت اپل به کاربران خود داده است از این قرار می باشد که در پاییز امسال ios 15 را در دستگاه های سازگار با این ios به روز رسانی نماید. تغییرات در کارپلی فقط بخش کوچکی است که کوپرتینویی ها در کنفراس توسعه دهندگان رو نمایی نموده اند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار