۱۲ خرداد؛ موعد معرفی سری پی ۵۰ هواوی

9a32137e8b9640d534f38d927020fd56
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگر از کاربران گوشی هواوی هم نباشید قطعا خبر تحریم این کمپانی توسط آمریکا به گوشتان خورده است. این کمپانی چندی پیش از یک پلتفرم انحصاری رونمایی که کاربران خود را تحت حمایت قرار دهد. اما این حمایت چندان برای کاربران جذاب نبود به طوری که رفته رفته نبود پلتفرم گوگل در گوشی های جدید هوآوی باعث شد که طرفداران ان ریزش قابل توجهی داشته باشند. با این حال  پس از تجربه شکست بزرگ این کمپانی چینی تصمیم گرفت از سیستم عامل دیگری به نام هارمونی ۲ استفاده کند تا خلاء موجود را به نوعی پوشش دهد.

اگر پیگیر اخبار کمپانی هواوی باشید به خوبی می دانید که دونالد ترامپ با اتهام سرقت اطلاعاتی این شرکت از کاربران امریکایی تحریم های سختی را برای این کمپانی اعمال کرد که عدم همکاری با گوگل یکی از آن ها بود.  با این حال این کمپانی این اتهام را نپذیرفت.

تحریم های سخت بعدی مربوط به تجهیزات سخت افزاری می شد، از این رو شرکت های  سخت افزاری اجازه همکاری با این کمپانی را نداشتند. از این رو شرکت TSMC از پذیرش سفارش توسط این کمانی شانه خالی کرد. بنابراین هوآوی به سرعت با کمبود قطعات اصلی مواجه شد.

با تمام این شریط هوآوی دست از تلاش برنداشت و برای ماندن در این میدان رقابتی دست به تغییرات بسیاری زد. که از جمله آن می توان به معرفی سرویس اپ گالری برای جایگزینی با پلی استور گوگل اشاره کرد. از طرفی این شرکت چینی اعلام کرد که سیستم‌عامل انحصاری خود را نیز توسعه می‌دهد. این سیستم‌عامل که هارمونی ۲ نام دارد که قرار است در چند روز آینده (۱۲ خرداد) معرفی شود.

GSMArena گزارش می‌دهد که هارمونی ۲ تنها دستاورد این کمپانی در کنفرانس خود نبوده است.  به طوری که تصمیم دارد محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل انحصاری خود که شامل ساعت هوشمند هواوی واچ ۳، تبلت میت‌پد پرو ۲ و سری گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار هواوی پی ۵۰ را نیز معرفی کند. گفتنی است که تمامی این اطلاعات توسط این کمپانی تایید شد ه است.

سری هواوی پی 50

 

تیزر هواوی پی ۵۰

در تیزری که خانواده پی ۵۰ را نشان می دهد، ماژول دوربینی با طراحی دوال‌رینگ دیده می‌شود؛ این ماژول قرار است در سری پی ۵۰ هواوی مورد استفاده قرار گیرد. این طراحی در واقع شامل دو حلقه است که دوربین‌ها، حسگرها و فلش در داخل حلقه‌ها قرار می‌گیرند.

سری پی ۵۰ در زمینه دوربین ها از شرکت سونی کمک گرفته است تا حسگر IMX800 با ابعاد ۱ اینچی را روی ماژول دوربین تعبیه کند. با این حال این خبر می تواند در حد یک شایعه باشد، بنابراین باید تا روز کنفرانس خبری این کمپانی صبر کرد. بد نیست بدانید استفاده از دوربینی با حسگر ۱ اینچی چندان اتفاق جدید نیست، چراکه و شارپ چندی پیش پرچم‌داری با همکاری لایکا معرفی کرد که از این حسگر بهره برده بود.

باید اعتراف کرد که این سری از مدل های جدید هواوی می تواند نقش تعیین کننده برای این شرکت داشته باشند. ؛ چراکه خبری از همکاری با لایکا نبوده و این کمپانی می خواهد از تراشه دیگری برای گوشی های خود استفاده کند که اطلاعاتی از این موضوع در دست یست.

سری هواوی پی 50

تیزر میت پد پرو ۲

با توجه به اخبار منتشر شده هواوی تیزرهایی از میت‌پد پرو ۲ و هواوی واچ ۳ منتشر کرده که نشان می داد این کمپانی چینی برای میت‌پد پرو ۲ از M-Pen را استفاده می کند که مشخص می‌سازد این تبلت جدید از قلم لمسی پشتیبانی خواهد کرد.

گمان می رود هواوی تبلت میت‌پد پرو ۲ را با  ۱۲٫۲ و ۱۲٫۶ اینچی عرضه کند. در دل این تبلت هواوی، تراشه‌ی کرین ۹۰۰۰ قلب تپنده قرار دارد که پیش از این امتحان خود را پس داده است.

برای اطلاع از خبرهای این کنفراس همراه مجله دیجی دو باشید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار