بهترین گوشی های ۵G که در سال ۲۰۲۲ می‌توانید بخرید

59e603c0ca87b6b91e2e4a43ea9daa43
زمان مطالعه: 6 دقیقه

همان‌طور که می‌دانید امروزه اتصال سریع اینترنت در تمام دنیا رایج شده و همه به دنبال افزایش سرعت انتقال داده‌های خود هستند. همچنین تعداد گوشی های هوشمند ۵G هم بیشتر از هر زمان دیگری است. این یعنی حالا بهترین وقت برای خرید یک تلفن همراه است که از این فناوری پشتیبانی می‌کند. حتی اگر در حال حاضر ۵G به منطقه محل سکونت شما نرسیده، این کار یک روش عالی برای داشتن تلفن همراهی پیشرفته و به‌روز تا چندین سال بعد است. در ادامه این مطلب ما به بررسی بهترین گوشی های همراه ۵G پرداخته‌ایم که در سال جدید میلادی می‌توانید پیدا کنید. این مدل‌ها علاوه بر به‌روز بودن در زمینه اینترنت، مشخصات و ویژگی‌های عالی دیگری هم دارند که کمک می‌کند برای سال‌ها نیازی به خرید مجدد یک دستگاه هوشمند نداشته باشید، پس تا آخر مطلب با ما بمانید.

بهترین گوشی ۵G به‌طورکلی: آیفون ۱۳ پرو اپل

بهترین گوشی 5G

بهترین گوشی ۵G

  • چرا باید این گوشی را بخرید: استفاده از آن لذت‌بخش است و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، عملکرد عالی دوربین، عمر باتری بالا و طیف وسیعی از گزینه‌های ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهد.
  • گوشی برای چه کسانی مناسب است: هرکسی که گوشی همراه رده‌بالای عالی می‌خواهد.

آیفون ۱۳ پرو، طراحی قدیمی اما محبوب آیفون ۵ اپل که سال گذشته با آیفون ۱۲ احیا شد را حفظ کرده است. این مدل یک تلفن همراه مستحکم است که به‌راحتی در دست جای گرفته و عملکرد فوق‌العاده، دوربین عالی و طیف وسیعی از ویژگی‌های برتر ارائه می‌دهد.

آیفون ۱۳ پرو از همه انواع اتصالات ۵G از ساب ۶ و باند فوق عریض گرفته تا mmWave پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر ۶.۱ اینچی سوپر رتینای این گوشی ۵G دارای تطابق رنگ عالی، رزولوشن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ و ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ است. این نمایشگر همچنین نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی با قابلیت تطبیق خودکار ProMotion دارد.

آیفون ۱۳ پرو به همراه مدل پرو مکس بهترین سیستم دوربین را در بین سری ۱۳ آیفون ارائه می‌دهد: سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی زاویه باز، فوق عریض و تله فوتو. حالت‌های دوربین مثل حالت شب و سینماتیک هم شرایط خوبی برای تصویربرداری و فیلم‌برداری ارائه می‌دهند. این گوشی با پردازنده A15 Bionic کار می‌کند و باتری ۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعتی دارد که مدت‌زمان زیادی بدون نیاز به شارژ دوام می‌آورد.

 گلکسی S21 ultra سامسونگ

بهترین گوشی 5G اندروید

بهترین گوشی ۵G اندروید

  • چرا باید این گوشی را بخرید: اگر سیستم‌عامل اندروید را ترجیح می‌دهید، گلکسی S21 Ultra گوشی اندروید خوبی است با نمایشگر بزرگ زیبا، ویژگی‌های چندوظیفگی و دوربین رده‌بالا.
  • گوشی برای چه کسانی مناسب است: هرکسی که بهترین گوشی اندروید را می‌خواهد که فناوری ۵G هم داشته باشد.

گوشی S21 Ultra یکی از آخرین تلفن‌های همراه رده‌بالای سامسونگ است که طراحی زیبا و جدید، دوربین عالی و نمایشگر زیبایی با نرخ تازه‌سازی بالا ارائه می‌دهد. این گوشی ۵G هم برای کارهای عادی مناسب است و هم بازی و به همین دلیل انتخابی عالی برای گیمرها محسوب می‌شود.

الان مدتی است که سامسونگ از فناوری ۵G در گوشی های پرچم‌دار خود استفاده می‌کند. به همین دلیل عجیب نیست S21 Ultra با این فناوری عرضه شده و شامل ساب ۶ و mmWave است. این یعنی گوشی با هر شبکه ۵G کار خواهد کرد.

گوشی با چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ و رم ۱۲ تا ۱۶ گیگابایت همراه است که عملکردی روان و عالی نه‌تنها برای کارهای روزمره، بلکه برای بازی ارائه می‌دهد. باتری آن ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد که حتی با استفاده سنگین، به‌راحتی یک روز داوم می‌آورد.

تنها مشکل اندازه بزرگ و وزن سنگین گوشی است که باعث می‌شود استفاده از آن برای کسانی که دست‌های کوچک دارند کمی سخت باشد. در این تلفن همراه همچنین یک لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی، سنسور ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض دریافت خواهید کرد. به کمک این تنظیم می‌توانید تصاویری واضح و روشن ثبت کنید که کیفیت بالایی هم دارند.

ارزشمندترین گوشی با فناوری ۵G: گلکسی S21 سامسونگ

گوشی S21

گوشی S21

  • چرا باید این گوشی را بخرید: این گوشی شاید همه ویژگی‌های نسخه اولترا را نداشته باشد اما همچنان یک پرچمدار ارزشمند با قیمت مناسب است.
  • گوشی برای چه کسانی مناسب است: هرکسی که یک گوشی ۵G عالی با مشخصات خوب و قیمت مناسب می‌خواهد.

گلکسی S21 می‌تواند بهترین گزینه ۵G برای شما باشد اگر کیفیت دوربین خیلی برایتان مهم نیست، گوشی بزرگ نمی‌خواهید یا دوست دارید پول کمتری بپردازید. پرداخت پول کمتر به معنی برخورداری کمتر از ۵G نیست؛ بلکه این گوشی هم از همه انواع اتصال ۵G پشتیبانی می‌کند.

مانند نسخه اولترا، این گوشی هم با چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ کار می‌کند اما ۸ گیگابایت رم دارد. باتری آن ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و تا یک روز بدون نیاز به شارژ برایتان کار خواهد کرد. یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی و ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض هم در این گوشی خواهید داشت که تصاویری عالی ثبت می‌کنند. نمایشگر S21 با اینکه چندان بزرگ نیست اما رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز ارائه می‌دهد.

بهترین گوشی ۵جی با قیمت ارزان: گلکسی A52 5G سامسونگ

A52 5G

A52 5G

  • چرا باید این گوشی را بخرید: این گوشی همه مشخصات پایه تلفن‌های همراه را ارائه می‌دهد به‌اضافه فناوری ۵G آن هم با نصف قیمت باقی موارد این لیست.
  • گوشی برای چه کسانی مناسب است: هرکسی که نمی‌خواهد پول خیلی زیادی برای گوشی خرج کند اما همچنان ویژگی‌های عالی و فناوری ۵G برایش اهمیت دارند.

سامسونگ یک ترفند بسیار هوشمندانه با A52 5G انجام داده و توانسته یک تلفن همراه با ظاهر عالی بسازد که عکس‌های خوب می‌گیرد، باتری بادوام و نمایشگر جذاب دارد و با قیمتی بسیار رقابتی عرضه شده.

سامسونگ به‌جای استفاده از ترفندهای معمول برای تولید گوشی‌های ارزان، کار دیگری کرده. یعنی با انتخاب دقیق ویژگی‌های اضافی که اکثر مردم به دنبال آن هستند اما به‌ندرت در تلفن‌های ارزان دیده می‌شود، ارزش خود را بالا برده. به‌عنوان‌مثال A52 نسخه ۵G دارای استاندارد IP67 برای محافظت در برابر آب، شکاف کارت حافظه و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا است که نمی‌توانید همه آنها را با هم در سایر موارد این لیست بیابید.

گوشی همچنین ظاهر زیبایی دارد و کار با آن لذت‌بخش است. طراحی بدنه کاربردی است و ماژول دوربین در سمت چپ بالای آن قرار گرفته. به کمک این دوربین‌ها می‌توانید تصاویری جذاب بگیرید و حالت‌ها و مودهای مختلف را تجربه کنید. شاید تنها مورد ناامیدکننده گوشی حسگر اثر انگشت آن باشد که کمی کند است اما به آن عادت می‌کنید.

گوشی ۵جی تاشو: گلکسی Z Fold 3

Z fold 3 5G

Z fold 3 5G

  • چرا باید این گوشی را بخرید: Galaxy Z fold 3 بهترین گوشی تاشوی حال حاضر بازار است که پس از سه سال اصلاح و پیشرفت حالا آماده استفاده شده. این گوشی تجربه بازی عالی و ارزش زیادی برای انجام چند کار به‌صورت هم‌زمان ارائه می‌دهد.
  • گوشی برای چه کسانی مناسب است: هرکسی که یک گوشی و تبلت را کنار هم می‌خواهد.

گلکسی Z Fold 3 یک گوشی ۵G لاکچری است. اما اگر تجربه گوشی تاشو را با فناوری ۵G می‌خواهید بهترین گزینه محسوب می‌شود. این تلفن از ساب ۶ و mmWave پشتیبانی می‌کند، بنابراین با هر شبکه‌ای سازگار است.

نمایشگر اصلی گوشی جایی است که تمام اقدامات آنجا انجام می‌شوند. وقتی گوشی باز باشد نمایشگر بزرگ ۷.۶ اینچی آن را می‌بینید که ۲۲۰۸ در ۱۷۶۸  پیکسل وضوح دارد و در هر اینچ ۳۷۴ پیکسل نمایش می‌دهد. روشنایی آن تا ۱۲۰۰ نیت می‌رسد و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی هم دارد. نمایشگر جلویی آن که بسیار نازک است و عرض کمی دارد هم وضوح ۸۳۲ در ۲۲۶۸ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز ارائه می‌دهد.

گوشی از چیپست اسنپ دراگون ۸۸۸ قدرت می‌گیرد و ۱۲ گیگابایت رم دارد. مقدار فضای داخلی بین ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت بوده و شکاف کارت حافظه روی آن تعبیه نشده. گوشی همچنین ۳ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، تله فوتو و فوق عریض دارد که تصاویری واضح و باکیفیت همراه با جزئیات بالا ثبت می‌کنند.

سخن نهایی

شاید امروزه فناوری ۵G در کشور ما قابل‌استفاده نباشد اما در آینده قابل‌دسترس خواهد بود. از طرفی بسیاری از تلفن‌های همراه هوشمندی که الان در بازار به فروش می‌رسند از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. به همین دلیل خوب است که اگر به فکر خرید گوشی هستید، گزینه‌های گوشی ۵G را هم مدنظر داشته باشید. به همین دلیل ما در این مطلب چند مورد از بهترین تلفن‌های همراه با فناوری ۵G که در سال ۲۰۲۲ می‌توانید بخرید را برایتان تهیه کرده‌ایم.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار