آشنایی با می ۷ شیائومی

00cc04b041e9cdd9f018cf5e7a7fd009
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آشنایی با می ۷ شیائومی

شاید شرکت شیائومی گوشی هوشمند می ۷ پرچمدار ۲۰۱۸ خود را معرفی نکرده اما باید آن را یک محصول تمام عیار و قابل توجه دانست. محصولی که پیش بینی می شود با طراحی بهبودیافته و مشخصاتی رده بالا رونمایی شود.

تاکنون با شایعات بسیاری پیرامون می ۷ رو به رو شدیم که هیچ یک به تایید یا تکذیب نرسیده تا به اظهار نظری درباره محصول کمپانی شیائومی بپردازیم. از این رو تصمیم گرفتیم پیش درآمدی از می ۷ داشته باشیم تا بتوان تصوری از این مدل داشت.

شایان ذکر بوده شیائومی می خواهد می ۷ را در MWC 2018 معرفی کند اما گفته می شود ممکن است مدتی بعد رونمایی می شود:

blankطراحی و ساخت

می ۷ یک پرچمدار بوده که از بدنه شیشه و فلزی بهره می برد. چنین بدنه ای روی هر اسمارتفونی قرار نمی گیرد و شیائومی سعی کرده آن را روی می ۷ جای دهد. البته مدل های پیشین نیز چنین بودند و در مدل جدید نیز با چنین جنس بدنه ای را مشاهده کنیم. ابعاد دستگاه و وزن آن مشخص نیست اما انتظار می رود کاهش وزن و کاهش صخامت و افزایش طولی در مقایسه ای با می ۶ سال گذشته پیدا کند. از این رو باید انتظارات را نسبت به گوشی هوشمند می ۷ افزایش داد.

صفحه نمایش

می ۷ به نمایشگر ۵.۶۵ اینچی ۱۰۸۰×۲۱۶۰ پیکسلی یا همان FHD+ بی حاشیه مجهز خواهد بود که با تراکم ۴۲۷ppi می تواند وضوح و رنگ ها را به خوبی نمایش دهد. نسبت تصویر آن ۱۸:۹ بوده و نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز نامشخص است. از این رو باید در بخش نمایشگر انتظارات بسیاری از می ۷ پرچمدار داشت که نقطه عطفی در طراحی پرچمدار آینده شیائومی خواهد بود. به هر حال اشاره به شخص نمایشگر می ۷ یعنی اشاره به صفحه نمایش باکیفیت.

سخت افزار

می ۷ به پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز است که در کنار تراشه گرافیکی آدرنو می تواند عملکرد بزرگی از خود نشان دهد. حافظه رم ۶ گیگابایتی در کنار حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی تجربه کاربری لذت بخشی را فراهم می آورد. سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو در کنار چنین پیکربندی سخت افزاری بزرگ محسوب شده و می تواند انتظارات کاربر را برآورده سازد و کاربری بزرگی رقم زند.

blankدوربین

در قسمت دوربین احتمال می رود شیائومی سنسور دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۴کی در نظر گیرد و در بخش سلفی نیز دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با کیفیت تصویربرداری ۱۰۸۰ پیکسلی قرار خواهد گرفت. با این حساب می توان انتظارات بسیاری از محصول کمپانی شیائومی داشت و آن را اسمارتفون بزرگی پنداشت.

باتری

یکی از بخش های مهم هر گوشی هوشمندی باتری آن بوده و می توان انتظارات را برای استفاده طولانی تر دستگاه در نظر گرفت. می ۷ به باتری ۴۴۸۰ میلی آمپری مجهز است که می تواند عملکرد بالایی از خود نشان داده و یک محصول قابل توجه از برند چینی به شمار رود. کمپانی موردبحث هر سال پرچمدار جدیدی معرفی می کند در این میان سال ۲۰۱۸ نیز چنین خواهد بود و باید انتظارات را از می ۷ پرچمدار افزایش داد.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار