هر آنچه که باید درباره گلکسی نوت ۹ بدانید

af0e6e8a7c805935cc9569a8f21c13f5
زمان مطالعه: 5 دقیقه

هر آنچه که باید درباره گلکسی نوت ۹ بدانید

شرکت سامسونگ در رویداد ۹ آگوست یا ۱۸ مرداد خود از نسل جدید گوشی هوشمند سری گلکسی نوت خود به نام گلکسی نوت ۹ رونمایی می کند. اسمارتفونی که مشخصات رده بالایی داشته و باید آن را در نوع خود قابل توجه دانست.

تاکنون با انبوهی از شایعات و اطلاعات پیرامون این اسمارتفون رو به رو شدیم که هیچ یک توسط کره ای ها به تایید یا تکذیب نرسیده است. در نهایت از آنجایی که تا رونمایی این پرچمدار مدت زمان کوتاهی باقی مانده می خواهیم به هر آنچه درباره این گوشی هوشمند شرکت سامسونگ می دانیم بپردازیم.

همانطور که می دانید گلکسی نوت ۹ تغییرات خاصی در طراحی نخواهد داشت و یک مدل برجسته است که شرکت کره ای با انجام برخی تغییرات آن را به محصولی بزرگ تبدیل کرده تا موردتوجه دوستداران و طرفداران قرار گیرد.

البته برای کسب جزئیات بیشتر با این مطلب همراه باشید:

صفحه نمایش

گلکسی نوت ۹ به صفحه نمایش مشابه گلکسی نوت ۸ مجهز است اما ابعاد آن به ۶.۴ اینچ افزایش یافته و کیفیت نیز همچنان QHD+ خواهد بود. پنل به کار گرفته شده در این اسمارتفون از نوع SuperAMOLED بوده و با وضوح ۲۹۶۰×۱۴۴۰ پیکسلی می تواند کیفیت تصویر قابل توجهی را شاهد بود. البته این کیفیت تصویر را پیشتر در مدل گلکسی نوت ۸ شاهد بودیم و چیز جدیدی نیست. همچنین افزایش سایز به ۶.۴ اینچ نیز تفاوت چندانی به وجود نخواهد آورد.

blankپردازنده

تاکنون شایعات اطلاعات فراوانی درباره گلکسی نوت ۹ منتشر کردند. آخرین شایعات مشخص ساختند این گوشی هوشمند به پردازنده اگزینوس ۹۸۱۰ با فرکانس ۲.۷ گیگاهرتزی مجهز است. همچنین یک مدل اسنپدراگون ۸۴۵ نیز در کار است که تنها وارد بازار چین و آمریکا خواهد شد و متاسفانه به بازارهای دیگر تعلق ندارد.

حافظه رم و حافظه داخلی

گلکسی نوت ۹ دارای ۶ گیگابایت حافظه رم است و این در حالی است که گفته شده شاهد حافظه رم ۸ گیگابایتی در نسخه ای خاص خواهیم بود. اما بعید به نظر می رسد سامسونگ نسخه ۸ گیگابایتی در نظر گیرد. در بخش حافظه داخلی نیز فبلت پرچمدار با حافظه داخلی ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایتی به فروش می رسد و با قابلیت ارتقا حافظه داخلی تا ۱ ترابایت می توان تجربه کاربری بزرگی داشت. به شکلی که هزاران محتوا را در این گوشی هوشمند ذخیره کرده و به کار گرفت.

باتری

در بحث باتری شرکت سامسونگ تصمیم گرفته پک ۴۰۰۰ میلی آمپری فراهم آورد که بدون شک می توان آن را در نوع خود قابل توجه دانست. این پک در مقایسه با مدل پیشین ۳۳۰۰ میلی آمپری ظرفیت بسیار بیشتری داشته و از این رو کاربران گلکسی نوت ۹ می توانند ساعت ها با این گوشی هوشمند به انجام کار بپردازند. گذشته از آن با قابلیت شارژ سریع و شارژ بی سیم نه تنها در مدت زمان کوتاهی می توان نوت ۹ را شارژ کرد بلکه به سادگی بدون اتصال به هر سیمی می توان آن را به کار گرفت.

blankابعاد و وزن

وزن کلی دستگاه به ۲۰۱ گرم می رسد و ضخامت آن نیز ۸.۸ میلیمتری گزارش شده است. با این حساب گلکسی نوت ۹ نسبت به مدل پیشین ضخامت بیشتر و وزن بالاتری خواهد داشت که بدون شک کمی جنبه منفی دارد. در مقابل مشتریان سامسونگ با ظرفیت باتری

دوربین

یکی از بخش های مهم و قابل توجه در گلکسی نوت ۹ قسمت دوربین آن است. به شکلی که سامسونگ از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با AI در نظر گرفته که همانند میت ۱۰ می تواند به اسکن محیط پرداخته و اجسام یا اشیاء پیرامون را شناسایی کند. دیافراگم لنز یکی از سنسورها F / 1.5 و دیگری F / 2.4 است. همچنین قابلیت تغییر دیافراگم نیز لحاظ شده که بین F / 1.5 و  F / 2.4 قابل تغییر است. این قابلیت را پیشتر در گلکسی اس ۹ شاهد بودیم. دوربین سلفی نیز از نوع ۸ مگاپیکسلی بوده و تغییر خاصی صورت نگرفته اما پیشرفت هایی که در دوربین سلفی می توان مشاهده کرده، افزایش زاویه دید دوربین، کنتراست و برنامه دوربین مخصوص است.

اس پن

یکی از بزرگترین بخش های گلکسی نوت سال ۲۰۱۸ قلم اس پن می باشد. قلمی که کاملا تغییر کاربری داده و پیشرفته تر شده است. به شکلی که از باتری برخوردار بوده و می تواند عملکردهای مختلفی داشته باشد. نخست آن که با یک بار شارژ ۴۰ ثانیه ای ۳۰ دقیقه قابل استفاده است. دیگری قابلیت اتصال به بلوتوث بوده و می توان با این قلم دوربین را راه اندازی کرد، موسیقی را تغییر داد و برخی کارهای دیگری انجام داد. با این حساب تغییر در قسمت قلم اس پن گلکسی نوت ۹ بیش از نسل های پیشین بوده است. گذشته از آن شرکت سامسونگ این قلم را به شکل مستقل در رنگ های مختلفی عرضه می کند.

رنگ بندی

در سال جاری گلکسی نوت ۹ برنامه ریزی شده در رنگ های مسی، آبی و مشکی به فروش برسد که هر یک از این گزینه های رنگی نام خاص خود را دارند. به شکلی که باید به Midnight Black، Ocean Blueو Metallic Copperاشاره کرد.

blankقیمت

سامسونگ گلکسی نوت ۹ را در دو مدل ۱۲۸ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی با قابلیت ارتقا تا ۱ ترابایت عرضه می کند. نسخه ۱۲۸ گیگابایتی ۸۹۹ پوند و مدل ۵۱۲ گیگابایتی ۱۰۹۹ پوند خواهد بود.

عرضه

شرکت سامسونگ با رونمایی در ۹ آگوست برنامه داشته این فبلت را از اواسط آگوست برای پیش خرید دردسترس قرار دهد و ۲۴ آگوست نیز روانه بازار خواهد شد. بنابراین در ماه آگوست ما می توانیم شاهد عرضه فبلت جدید کره ای باشیم. در سال های قبل سامسونگ همیشه با معرفی در اواخر آگوست، عرضه را در سپتامبر قرار می داد، اما در سال جاری به دلیل فروش کمتر از انتظار تصمیم گرفته به سرعت گلکسی نوت ۹ را معرفی و عرضه دارد تا جبرانی برای فروش و افزایش کسب سود باشد.

پایان

شرکت سامسونگ می خواهد با عرضه سری گلکسی نوت محصولاتی را عرضه دارد که اسمارتفون های کاملی هستند و می توانند نیاز کاربر را به خوبی برطرف کنند. گلکسی نوت ۹ نیز یکی از آنهاست و اگرچه در طراحی تفاوت چندانی با گلکسی نوت ۸ ندارد اما در بحث ویژگی ها و مشخصات یک پرچمدار کاملا متفاوت و ارزشمند است. به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید تا ۹ آگوست و زمان رونمایی منتظر ماند.

شایان ذکر است سامسونگ در سال جاری دکس پد جدیدی در نظر نگرفته و از این رو گلکسی نوت ۹ را می توان با کابل HDMI به سیستم متصل کرد و کاربری دسکتاپی داشت.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار