خیلی ساده اکانت جیمیل بسازید!

1573b8ee1e3f1d954521b73870215f38
زمان مطالعه: 3 دقیقه

ساخت اکانت جیمیل خیلی راحت است. بااین‌حال در بسیاری زمینه‌ها به آن نیاز خواهید داشت. برای ورود به گوشی اندرویدی خود، استفاده از گوگل‌پلی و سایر برنامه‌های گوگل، ثبت‌نام و ورود به وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارها و بسیاری کارهای دیگر باید حتماً از اکانت گوگل خود استفاده کنید. به طور ویژه سرویس‌های گوگل که استفاده از آنها در گوشی‌های اندرویدی تقریبا ضروری است، نیاز به داشتن اکانت گوگل و جیمیل دارند. حالا که از اهمیت این امر آگاه شدیم، خوب است نگاهی به روش ساده ساخت یک جیمیل بپردازیم. با مطالعه این مقاله دیگر نیازی نیست هزینه کرده و از شخص دیگری بخواهید این کار را برایتان انجام دهد، همراه ما باشید.

ساخت اکانت جیمیل

برای ساختن یک آدرس جیمیل نیاز دارید که یک حساب یا اکانت گوگل داشته باشید. برای این کار باید برخی اطلاعات پایه مانند نام، تاریخ تولد، جنسیت و لوکیشن را ارائه بدهید. همچنین باید یک نام برای حساب جدید جیمیلتان انتخاب کنید:

  • وارد gmail.com شوید.
  • روی گزینه Creat account کلیک کنید.

    ساخت جیمیل

    ساخت جیمیل

  • اطلاعات خود را در فرم ثبت نامی که ظاهر می‌شود، وارد کنید. در همین صفحه و قسمت user name می‌توانید نشانی مدنظر را برای جیمیل خود وارد کنید؛ این نام را یادداشت کنید تا از یاد نبرید.

    فرم ساخت اکانت گوگل

    فرم ساخت اکانت گوگل

  • مرحله بعد برای احراز هویت، شماره تماس خود را وارد کنید. گوگل از پروسه احراز هویت دومرحله‌ای استفاده می‌کند تا امنیت شما به خطر نیفتد.

    شماره تماس

    شماره تماس

  • در این مرحله یک کد به شماره‌ای که وارد کرده‌اید ارسال می‌شود، کد را هم در محل خود قرار دهید تا احراز هویت انجام شود.

    احراز هویت

    احراز هویت

  •  بعد فرمی را خواهید دید که باید اطلاعات شخصی مثل  تاریخ تولد و جنسیت را در آن وارد کنید. در این قسمت همچنین می‌توانید یک اکانت ایمیل دیگر برای پشتیبانی، در مواقعی که رمز خود را فراموش کرده‌اید، وارد کنید.
  • فرم اطلاعات

    فرم اطلاعات

  • بهتر است گزینه‌های مربوط به شرایط خدمات و سیاست‌های حفظ حریم خصوصی گوگل را خوانده بعد تیک گزینه آخر که مربوط به موافقت شما با آنها است را بزنید.

    موافقت با سیاست های گوگل

    موافقت با سیاست های گوگل

  • حالا اکانت شما ساخته خواهد شد.

نکته: مانند هر سرویس دیگری، در اینجا هم انتخاب یک پسورد قوی بسیار مهم است. تلاش کنید از پسوردهای قوی، طولانی و ترکیبی استفاده کنید.

واردشدن به اکانت جیمیل

وقتی برای اولین‌بار کار ساخت جیمیل خود را تمام کردید به طور خودکار وارد حسابتان می‌شوید اما برای دفعات بعد باید دوباره وارد اکانت خود شده و از آن خارج شوید. خارج‌شدن مخصوصاً زمانی اهمیت میابد که شما از یک سیستم اشتراکی استفاده کنید، مثل کتابخانه یا دفتر کار؛ به این وسیله جلوی افراد دیگر را برای دیدن ایمیل‌های خودتان می‌گیرید. برای واردشدن به حساب:

  • وارد gmail.com شوید.
  • User name و پسورد خود را در قسمت‌های مربوطه وارد کنید و دکمه Next را بزنید.

    ورود به اکانت جیمیل

    ورود به اکانت جیمیل

خارج‌شدن از اکانت جیمیل

در گوشه سمت راست بالای صفحه دایره‌ای را می‌بینید که حرف اول اسم شما روی آن است (درصورتی‌که تصویر آواتار انتخاب نکرده باشید، وگرنه تصویر آواتار شما را نشان می‌دهد). برای خروج از جیمیل، روی دایره کلیک کرده و گزینه Sign out را انتخاب کنید.

خارج شدن از اکانت جیمیل

خارج شدن از اکانت جیمیل

سخن نهایی

همان‌طور که گفتیم ساخت جیمیل امروزه یک امر حیاتی و مهم است. شما اگر بخواهید از سرویس‌های گوگل روی گوشی خود استفاده کنید به یک جیمیل نیاز دارید. همچنین برای واردشدن به سایت‌ها و برنامه‌های مختلف با استفاده از جیمیل و اکانت گوگل خود بسیار راحت‌تر هستید. به همین دلیل مراحل ساده و راحت ساخت یک اکانت جیمیل را در این مقاله برایتان شرح دادیم تا به‌سادگی یک حساب برای خود ایجاد کرده و از دنیای جذاب گوگل لذت ببرید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار