آپدیت‌های جدید تلگرام از راه رسید

0680426e6680e9f2a2460c6c17603637
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تلگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها است که در بازه‌های زمانی مختلف اقدام به ارائه آپدیت‌های جدید می‌کند. این اپلیکیشن محبوب این دفعه با قابلیت شخصی‌سازی بی‌صدا کردن چت‌ها و مدیریت تایمر حذف پیام‌ها ازراه‌رسیده است.

کنترل بیشتر نوتیفیکیشن‌ها و مدت زمان بی‌صدا کردن چت‌ها در تلگرام

تلگرام در آپدیت جدید خود به شما این امکان را می‌دهد که برای نوتیفیکیشن‌های خود از پیام صوتی اختصاصی استفاده کنید. در واقع شما می‌توانید این صدا را طوری تنظیم کنید که هر چت یک صدای متفاوت داشته باشد. البته این قابلیت محدودیت‌هایی هم دارد، به‌عنوان‌مثال فایل انتخابی شما نباید از ۳۰۰ کیلوبایت بیشتر باشد. در نتیجه اگر موزیک یا ویسی را انتخاب کرده‌اید که حجم بالایی دارد باید ابتدا از طریق برنامه‌های ویرایش صوت، آن را به فایل موردنظر تبدیل کنید.

نکته جالب این است که این ویژگی بین پلتفرمی است و اگر نوتیفیکیشن خود را روی گوشی اندروید فعال کرده باشید می‌توانید روی گوشی آیفون خود نیز از آن لذت ببرید. عکس این قضیه هم صادق است. لازم به ذکر است که اگر موزیک موردعلاقه خود را پیدا نکردید، می‌توانید از منوی متنوع نوتیفیکیشن‌های Telegram هم استفاده کنید.

احتمالا با قابلیت چت بی‌صدا در تلگرام آشنایی دارید؛ حالا این ویژگی آپدیت شده و می‌تواند کاربرد بیشتری برای شما داشته باشد. تا قبل از این می‌توانستید چت‌های خود را از به مدت حداقل ۸ ساعت و حداکثر ۲ روز بی‌صدا کنید. اما آپدیت جدید بازه زمانی ۳۰ دقیقه تا ۲ ماه را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید از منوی اختصاصی هر چت، مدت‌زمان‌های متفاوت را برای آن چت سفارشی‌سازی کنید.

بی‌صدا کردن نوتیفیکیشن تلگرام

بی‌صدا کردن نوتیفیکیشن تلگرام

گزینه‌های بیشتر تایمر حذف خودکار و حالت تصویر در تصویر (برای کاربران اندروید)

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های جدید تلگرام تایمر حذف خودکار برای پیام‌هایی است که نمی‌خواهید در آن چت باقی بمانند. از طریق این ویژگی می‌توانید پیام‌هایی را که می‌خواهید بعد از ۲ روز، ۳ هفته، ۴ ماه، حذف شوند را انتخاب کنید. البته می‌توانید این ویژگی را در هر چت و هر زمان که خواستید فعال کنید.

از دیگر تغییرات Telegram ، حالت تصویر در تصویر(PiP) است که البته فقط برای کاربران اندروید قابل‌استفاده است. در مورد آینده هم هنوز مشخص نیست که این ویژگی به iOS و iPadOS راه پیدا می‌کند یا منحصر به اندروید خواهد بود. از طریق این ویژگی ارائه شده شما می‌توانید اندازه پنجره پخش‌کننده را تغییر دهید و کوچک کنید.

البته این اپلیکیشن برای کاربران iOS هم قابلیت ترجمه پیام‌ها را در نظر گرفته است و حالا می‌تواند از همان تعداد زبانی که در اندروید هم موجود است، پشتیبانی کند.

یکی دیگر از تغییرات این اپلیکیشن جذاب، مربوط به پیام‌های فوروارد شده است. به این صورت که هنگام فوروارد کردن پیام‌های خود می‌توانید پیش‌نمایش پاسخ را ارسال کنید و زمینه بیشتری به شخصی که در جریان موضوع نبوده است، بدهید.

آخرین تغییر مربوط به صفحه تنظیمات و قسمت تغییر شماره‌تلفن متصل به اکانت شما است. تلگرام در به‌روزرسانی جدید خود، استیکرهای بیشتری را به‌صورت انیمیشنی درآورده است که اگر به‌صورت تکی ارسال شوند، متحرک خواهند بود.

استیکرهای متحرک

استیکرهای متحرک

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار