چگونه پیام های کوتاه پاک شده را در اندروید بازیابی کنیم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چگونه پیام های کوتاه پاک شده را در اندروید بازیابی کنیم

    اگر اشتباها پیامی را پاک کرده اید باید عجله کنید چون این پیام ها تا زمانی که حافظه بازنویسی شود قابل بازیابی هستند. هر چه بیشتر صبر کنید احتمال پاک شدن آن ها برای همیشه بیشتر می شود. این جا می توانید راه هایی برای بازیابی پیام های پاک شده در اندروید بیابید.   

blank

اگر اشتباها پیامی را پاک کرده اید باید نگران نباشید عجله کنید چون این پیام ها تا زمانی که حافظه بازنویسی شود قابل بازیابیمیباشند . هر چه بیشتر صبر کنید احتمال پاک شدن آن ها برای همیشه بیشتر می شود. این جا می توانید راه هایی برای بازیابی پیام های پاک شده در اندروید پیدا کنید.

ابزارهایی برای بازیابی پیام های کوتاه پاک شده

ابزارهای مختلفی در PC و Mac وجود دارد که به شما کمک می کنند که ما آن ها را در زیر آورده ایم.

این که شما کدام یک را انتخاب می کنید به خودتان ربط دارد اما همه آن ها در اصل یک کار را انجام می دهند: حافظه گوشی شما را اسکن می کنند، و سپس پیام ها را شناسایی کرده و بازیابی می کنند. کل فرایند معمولا متشکل از چهار مرحله اتصال، اسکن، نمایش و بازیابی است. این کار برای داده های از دست رفته نیز مثل پیام ها کار می کنند. برخی برنامه ها که ارزش امتحان کردن دارند عبارتند از Coolmuster Android SMS+ و Wondershare Dr. Fone.

بسته به برنامه انتخاب شده ممکن است گام ها متفاوت باشند اما بسیار شبیه به هم خواهند بود (در تصاویر از برنامه Wondershare استفاده شده است):

یکی از برنامه ها را دانلود کرده و روی رایانه خود نصب کنید.

  • عیب یابی از طریق USB را در گوشی خود فعال کنید. برای این کار به درباره گوشی رفته و Build Number را بیابید. سپس آن قدر روی آن بزنید تا گزینه دسترسی توسعه دهنده برایتان فعال شود.
  • حال در منوی اصلی، گزینه های توسعه دهنده برایتان نمایش داده می شود. وارد آن شده و عیب یابی USB را فعال کنید.
  • برنامه Wondershare را دانلود کنید و گوشی اندرویدی خود را به رایانه متصل کنید.
  • مراحل را طی کنید و فرایند اسکن و تحلیل حافظه را آغاز کنید.
  • زمانی که فرایند تکمیل شد می توانید داده های پاک شده گوشی خود را ببینید. تا زمانی که آن بخش بخصوص از حافظه که اطلاعات روی آن نوشته شده اند پاک نشده باشد می توانید داده هایتان را بازیابی کنید. به همین خاطر است که سرعت عمل در این کار اهمیت دارد.
  • سپس در نوار ابزار سمت چپ، گزینه پیام ها را زده و پیغام مورد نظر را پیدا کنید. آن را انتخاب کرده و در گوشه پایین راست دکمه بازیابی را بزنید یا این که آن را روی رایانه خود ذخیره کنید.
  • دقت کنید که اگر بخواهید این مراحل را بدون کمک گرفتن از رایانه انجام دهید نیاز به روت کردن دستگاه و استفاده از یک برنامه احتمالا پولی دارید.

دیگر هیچ گاه پیام کوتاهی را از دست ندهید

ممکن است از اشتباه خود درس گرفته باشید. اگر نمی خواهید برای هیچ یک از برنامه های بالا پول بدهید و از امکانات برنامه های رایگان هم راضی نیستید، بهترین راه این است که کارتان به آن ها نیافتد. یعنی به طور منظم از پیام هایتان فایل پشتیبان تهیه کنید، کاری که تنها چند ثانیه طول می کشد.

ما برای این کار برنامه رایگان SMS Backup & Restore را پیشنهاد می کنیم.

  • پس از این که این برنامه را دانلود و نصب کردید آن را باز کرده و روی Backup بزنید.
  • سپس آن چه را که می خواهید از آن پشتیبان تهیه کنید به دقت انتخاب کنید اگر می خواهید اطلاعات را روی درایو گوگل، دراپ باکس یا ایمیل ذخیره کنید می توانید از گزینه Local Backup and Upload استفاده کنید. وقتی کار انجام شد، روی OK بزنید.
  • برای بازیابی پیام هایی که از آن پشتیبان تهیه کرده اید، در صفحه اصلی برنامه از گزینه Restore استفاده کنید. در این صفحه می توانید فایل پشتیبان مورد نظر را انتخاب کرده و آن را بازیابی کنید.
  • اگر پشتیبان شما روی یک درایو مجازی ذخیره شده است، روی منو در گوشه بالا راست رفته و Load from را بزنید. سپس سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • امکانات دیگری نیز در این برنامه وجود دارد؛ همچون پشتیبان گیری زمانبندی شده و حفاظت از رمز های عبور. این ها را می توانید با استفاده از منوی اصلی و انتخاب گزینه Preferences بیابید.
0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار