مقایسه تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و تراشه helio p95 از نظر عملکردی

f3d360d7512c59f4ad65512d58cc5ff4
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مقایسه تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و تراشه helio p95

در این مطلب می‌خواهیم در مورد یکی از مباحث تکراری اما جذاب دنیای فناوری صحبت کنیم با مقایسه تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و تراشه helio p95  همراه باشید. همان‌طور که می‌دانید سه پردازنده مهم در جهان فناوری وجود دارد که در علاوه بر قدرتمند بودن، محصولات هوشمندی زیادی را با تمام ویژگی‌هایی که نیاز دارند، تامین می‌کنند.در این مقاله ما دو پردازنده Hellio P95 و اسنپ دراگون ۸۶۵ را بررسی می‌کنیم، تا ببینیم که چه مزیت‌هایی نسبت به همدیگر دارند و در نهایت یک برنده می‌تواند میدان نبرد را ترک کند یا خیر.

  • مقایسه تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و تراشه helio p95 از نظر پردازنده

مقایسه تراشه اسنپدراگون 865 و تراشه helio p95

ما در این مطلب مقایسه عالی تراشه‌های اسنپ دراگون و هلیو را خواهیم داشت و سری به پردازنده‌های به‌کار رفته در داخل آن‌ها می‌زنیم. پردازنده‌ی به‌کار رفته در Helio P95 متشکل از از یک دسته‌ی هشت هسته‌ای است. دوتای آن‌ها از معماری آرم کورتکس A75 با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز بهره می‌برند که برای بسیاری از کارهای پیچیده محاسباتی مناسب و جوابگو است. شش مورد از این هسته‌ها از معماری Cortex A55 با سرعت ۲/۰ گیگاهرتز استفاده می‌کند که برای ایجاد راندمان انرژی بهتر کاربرد دارد.

از طریق دیگر اسنپ دراگون ۸۶۵ را داریم که با پیکربندی پردازنده هشت هسته‌ای همراه شده است. هسته‌ی اصلی این تراشه را هسته‌ی آرم کورتکس A77 با سرعت ۲.۸۵ گیگاهرتز تشکیل می‌دهد که برای دستیبانی به‌ حداکثر کارایی با حافظه نهان ۵۱۲ کیلوبایتی L2 کار می‌کند. به‌همین ترتیب سه پردازنده بزرگ‌تر کورتکس A77 را هم داریم که تقریبا عملکرد مشابهی با پردازنده اصلی دارند و از پیک سرعت ۲.۴ گیگاهرتز برخوردار هستند. گفتنی است که این هسته‌ها حافظه نهان کوچک‌تری دارند و کش ۲۵۶ کیلوبایتی L2 در آن‌ها به‌کار رفته است. در نهایت کورتکس A77 را داریم که قدرتمندترین طراحی را به‌عنوان بازوی این تراشه دارد و قدرت لازم و کافی برای اجرای برنامه‌های کاربردی موبایل و اکثر بازی‌های بزرگ روی این پلتفرم را دارد.

  • مقایسه پردازنده‌های گرافیکی تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و تراشه helio p95

مقایسه تراشه اسنپدراگون 865 و تراشه helio p95

حال نوبت آن رسیده است که در مورد پردازنده‌های گرافیکی واقع در این دو تراشه قدرتمند صحبت کنیم. GPU موجود در هلیو P95 درواقع همان پردازنده استفاده شده در هلیو P90، یعنی IMG PowerVR GM 9446 است. اگرچه باتوجه به چیزی که مدیاتک ارائه کرده است، عملکرد آن به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته است. این پردازنده از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4x پشتیبانی می‌کند و ماکسیمم رزولوشن صفحه نمایش آن هم ۲۵۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل خواهد بود. گفته می‌شود که اسنپ دراگون ۸۶۵ از پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۵۰ برخوردار است، که نوید بهبود گرافیکی تا حد ۲۵ درصد را به محصولات مختلف می‌دهد. بنابراین بهره‌وری انرژی نیز به میزان ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت.

  • مقایسه تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و تراشه helio p95 از نظر اتصالات

مقایسه اسنپدراگون 865 و هلیو P95

در مورد اتصال و مقایسه تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و تراشه helio p95 باید گفت که Helio P95 تغییری در این زمینه نداشته است، چرا که امکان اتصال ۴G را مشابه نسل قبل تراشه‌های این شرکت توسط مودم ۴G LTE ارائه می‌کند. همچنین این تراشه از وای فای نسخه‌ی ۵ و بلوتوث ۵.۰ پشتیبانی می‌کند. این تراشه از نظر پشتیبانی از VoLTE، WFC و تماس‌های رادیویی هم تغییری نسبت به قبل نداشته است. پشتیبانی از دوربین نیز به‌همین منوال بوده است و عملکردی مشابه پردازنده قبلی یعنی هلیو P90 دارد. پشتیبانی از دوربین تا حداکثر ۶۴ مگاپیکسل در صورت استفاده از یک لنز توسط این تراشه پشتیبانی می‌شود. در صورتی که از دوربین دوگانه در محصول مورد استفاده شود، این پشتیبانی به ۲۴ + ۱۶ مگاپیکسل تغییر پیدا می‌کند. پشتیبانی از فیلم‌برداری نیز حداکثر تا رزولوشن ۲۸۴۰ در ۲۱۶۰ و با فناوری UFC 2.1 ممکن خواهد بود.

در آن‌سوی ماجرا اسنپ دراگون ۸۶۵ را داریم که برای کار با یک مودم پیشرفته‌تر نسبت به مدل‌های فعلی که از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند، آماده می‌شود. اسنپ دراگون X55 5G سرعت بسیار بالایی در زمینه انتقال داده ارائه خواهد داد. مصرف انرژی هنگام استفاده از شبکه‌های ۵G کاهش خواهد یافت، اتفاقی به‌دلیل نوع عملکرد این شبکه‌ها بسیار مهم است و این تراشه به‌خوبی از پس آن برمی‌آید.

  • نتیجه گیری

مقایسه اسنپدراگون 865 و هلیو P95

طی یک نتیجه‌گیری از این مقایسه می‌توان گفت که انتخاب یکی از این تراشه‌ها کاملا بستگی به نیازهای خود کاربر خواهد بود. در اکثر فاکتورهای مقایسه می‌بینیم که اسنپ دراگون ۸۶۵ عملکرد بهتری نسبت به Helio P95 دارد، اما همان‌طور که همیشه در انتهای یک مقایسه گفته می‌شود، در نهایت این نیاز و سلیقه کاربر خواهد بود که تعیین کننده است.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار