گوشی جدید ردمی K50 با تراشه Snapdragon8 نسل یک روانه بازار می‌شود

1f196d882f25dc23a2eb3845bf052b68
زمان مطالعه: 2 دقیقه

هم‌زمان با آماده‌شدن چین برای سال نو میلادی، کمپانی شیائومی نیز برای عرضه گوشی جدید خود به نام ردمی K50 آماده می‌شود.

این سری از گوشی‌های پرچم‌دار با تراشه‌های Snapdragon و Dimensity وارد بازار می‌شوند. اما طبق اخبار منتشر شده، هر دو مدل در یک‌زمان عرضه نخواهند شد. در ابتدا شاهد عرضه گوشی جدید ردمی K50 با تراشه اسنپدراگون خواهیم بود و سپس مدل Dimensity 9000 وارد بازار خواهد شد. هنوز مشخص نیست که هرکدام از مدل‌ها با چه تراشه‌ای ارائه می‌شوند اما این سری شامل ۴ گوشی به نام‌های ردمی K50، K50 پرو، K50‌ پرو پلاس و K50 گیمینگ است.

تصور عموم این است که دو مدل پرو در میان این چهار گوشی از تراشه کوالکام استفاده می‌کنند. از این گوشی انتظار می‌رود در ردمی K50 پرو پلاس از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل اول و در ردمی K50‌ پرو از اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده کند. البته استفاده از تراشه ۸۷۰ Snapdragon هنوز به طور رسمی تایید نشده است اما به دلیل استفاده از تراشه ۸۸۸ Snapdragon در گوشی‌های K40 پرو و K40 پرو پلاس به نظر می‌رسد تراشه این گوشی جدید ضعیف‌تر باشد.علاوه بر دو مدل پرو، دو گوشی دیگر از این سری با تراشه MediaTek عرضه خواهند شد.

احتمالا گوشی جدید ردمی K50‌ گیمینگ از تراشه Dimensity 9000 استفاده می‌کند که در بنچمارک عملکرد چشمگیری را از خود نشان داده است. شرکت‌های دیگری مانند اوپو، ریلمی، ویوو و آنر نیز قصد استفاده از این چیپست را دارند و ممکن است گوشی‌های خود را زودتر از K50 گیمینگ روانه بازار کنند. اگر این اتفاق نیفتد، ممکن است ردمی K50‌ گیمینگ اولین گوشی با تراشه Dimensity 9000 باشد.

گوشی جدید ردمی

گوشی جدید ردمی

گوشی جدید ردمی K50

انتظار می‌رود نسخه پایه این سری از گوشی جدید ردمی K50 از تراشه جدید مدیاتک به نام دایمنسیتی ۷۰۰۰ یا ۸۰۰۰ استفاده کند. تراشه مدیاتک برخلاف تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و دایمنسیتی ۹۰۰۰، با لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده و هیچ‌گونه هسته‌ای از نوع کورتکس X2 ندارد. این تراشه از چهار هسته کورتکس A78، چهار هسته کورتکس A55 و پردازنده گرافیکی MaliG510 MC6 بهره می‌برد.

اگر بخواهیم تراشه نسخه پایه این سری را با نسخه پرو مقایسه کنیم، باتوجه‌به نام‌گذاری‌ها انتظار داریم که تراشه به‌کاررفته در نسخه پرو قدرتمندتر باشد اما مشخصات سخت‌افزاری روی کاغذ عکس این موضوع را بیان می‌کند.این گوشی جدید ‌ردمی K50  با رابط کاربری MIUI 13 عرضه خواهند شد. میزان شارژ در نسخه معمولی شارژ سریع ۵۰ واتی و در نسخه‌های پرو شارژ سریع ۱۲۰ واتی خواهد بود. احتمالا نسخه‌های پرو در این گوشی‌ها دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی به همراه دوربین کمکی با لنز پریسکوپی خواهد بود. در نسخه گیمینگ این گوشی که در برخی بازارها با نام Poco F GT عرضه خواهد شد، دکمه‌های فیزیکی مخصوص گیم روی فریم به‌کاررفته است. شیائومی قول استفاده از بهترین موتور لرزشی را در این گوشی به کاربران داده است.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار