عرضه نسل بعدی مک بوک پرو اپل با تراشه M1X امکان پذیر است

e272ba3a504b9d37e21f31512b141c4a
زمان مطالعه: 1 دقیقه

تراشه‌ M1X که در نسل بعدی مک‌بوک پرو استفاده خواهد شد در مقایسه با تراشه M1 دارای تعداد هسته‌های بیشتر در پردازنده مرکزی و گرافیکی است.

مطمئناً اپل درحال کار بر روی مدل نسل بعدی MacBook Pro است، محصولی که برای به چالش کشیدن رقبای مبتنی‌بر ویندوز در بازار پریمیوم عرضه خواهد شد. طبق گفته‌ی Dylandkt (توسعه دهندهiOS )، به‌نظرمی‌رسد MacBook Air بعدی با تغییراتی در چیپ‌ست M1 فعلی، به تراشه‌ی بهینه‌شده‌ای بانام M1X مجهز خواهد شد.

طبق گزارش‌های ارائه شده انتظار می‌رود نسخه M1X کمی قدرتمندتر از M1 باشد و در پردازش داده‌ها توانمندتر عمل کند. توانمندی و برتری این تراشه به علت استفاده از کانال‌های صاعقه بیشتر، هسته‌های پردازنده، هسته‌های gpu، و پشتیبانی از چندین مانیتور خارجی و درنتیجه جذب نیرو بیشتر است.

مک بوک پرو

ویژگی‌هایی که اپل برای این محصول خود در نظرگرفته است شامل: یک وب کم ۱۰۸۰ پیکسلی با رزولوشن FHD، پشتیبانی از کارت‌خوان حافظه SD، سه پورت USB thunderbolt، یک درگاه به روز شده MagSafe و یک درگاه HDMI است.

اپل در طراحی ظاهری نسل بعدی MacBook Pro تغییراتی داده است؛ ممکن است در نظر داشته باشد که برخلاف مدل‌های iMac 2019 نام لوگوی “MacBook Pro” را از حاشیه داخلی نمایشگر حذف کند. درنتیجه‌ی این تغییر، شاهد کاهش حاشیه در صفحه نمایش مک بوک خواهیم بود. در محصولات جدید اپل مانند iMac 24 اینچی جدید این مدل طراحی مشاهده می‌شود.

در خلال شایعات پخش شده از چیپست M1X خبرهایی مبتنی‌بر طراحی تراشه‌ای توسعه یافته‌تر با نام M2 منتشر شدند. احتمالا اپل قصد دارد برای مدل ۱۳ اینچی مک بوک پرو از تراشه M1X و برای مدل ۱۶ اینچی مک بوک پرو از چیپست M2 که بالقوه قوی‌تر است، استفاده کند. درحال حاضر و با تکیه بر این شایعات بی‌پایه نمی‌توان قضاوت درستی انجام داد بنابراین باید منتظر اعلام تصمیمات کوپرتینویی‌ها در مورد نسخه‌های به‌روزشده‌ی مک بوک پرو بمانیم.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار